Opnieuw voorstellen, vraag over kvv pup en dierenarts.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Opnieuw voorstellen, vraag over kvv pup en dierenarts.

chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

[quote="fransbulletje"]
Onze Hugo is ook groot geworden op kvv en nooit problemen gehad.
Onze Pierre heeft 10 jaar mogen worden en zag er beter uit dan menig fransje van 10 jaar die brokken eet.
Lekker kvv geven en afwisselen in merken die zich bewezen hebben.
Veel plezier met de kleine Baron!
[/quote]
De twijfel, nou ja twijfel, dat het nu om een pup gaat, ik heb altijd herplaatsers gehad en die heb ik altijd direkt overgezet. Ben met rauw voeren nu zo'n 12 jaar terug begonnen. Dus sta er gewokn helemaal achter. Die ver..... dierenartsen ook!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hier 1 hond die 2de generatie rauw gevoerd is, 1 hond die 3de generatie rauw gevoerd is en 2 honden die 4de generatie rauw gevoerd zijn.

Over die Weil: ja, een lastige. Ik zou nooit voor 16 weken enten en je hond uit de buurt houden van water. Moet je je wel bedenken dat zomer en nazomer pas gevaarlijke periodes zijn. Dus met een pup die NU geboren is, heb je ruim de tijd om in ieder geval te wachten tot na 16 weken.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Pup doet het heel goed op de kvv. Poept keurig en minimaal, dus alles wordt goed verteerd. Nu wil ik langzaamaan wat kleine dingetjes bij gaan geven. Bijvoorbeeld groente/fruit(stukje komkommer, stukje appel/banaan) wat cottage cheese, sardientje(blik) eitje.
Maar kan ik dat tussendoor geven of als bestanddeel van de maaltijd. Hij krijgt 4x daags 50 gram, dus dat is al een klein prutje.
Zal goed rundergehakt als extra spiervlees ook kunnen? Of goed fijngesneden soepvlees?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="chery"]
Pup doet het heel goed op de kvv. Poept keurig en minimaal, dus alles wordt goed verteerd. Nu wil ik langzaamaan wat kleine dingetjes bij gaan geven. Bijvoorbeeld groente/fruit(stukje komkommer, stukje appel/banaan) wat cottage cheese, sardientje(blik) eitje.
Maar kan ik dat tussendoor geven of als bestanddeel van de maaltijd. Hij krijgt 4x daags 50 gram, dus dat is al een klein prutje.
Zal goed rundergehakt als extra spiervlees ook kunnen? Of goed fijngesneden soepvlees?
[/quote]

Sardientjes 'moet' je wel in water of olijfolie geven, niet in zonnebloem of soja olie. Je kunt dat bij de maaltijd geven. Of als snack.

Ik adviseer om geen gemalen vlees te geven. Dat voegt niks toe aan de KVV die je al geeft. Bovendien weet je niet wat daar allemaal nog meer doorheen gemalen zit. Dus gewoon een goede kwaliteit spiervlees, zelf in stukjes gesneden.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Ik geef sardientjes op eigen nat, goed afgespoeld. Andere hond eet anders geen vis ;D Heb gisteren al een stukje gegeven bij de maaltijd en dat ging erin als koek. Wat betreft het vlees zal ik inderdaad wat vleesblokjes fijner snijden. Vandaag krijgt hij wat huttenkase erbij. Het is werkelijk een alleseter, ben ik heel blij mee!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Even nergens om he.... Maar KVV fabrikanten (in ieder geval de fabrikanten die al wat langer bestaan zoals BARFmenu, Bandit, Bibi, Carnibest, etc) worden steekproefgewijs gecontroleerd door het VWA. Ik bedoel hun KVV's. En daar mag gewoon niks nada geen salmonella in zitten. Treffen ze dat wel aan, moet de fabrikant alles terug halen, vernietigen en worden ze vanaf dat moment veel vaker gecontroleerd. Voor zover ik weet zijn er de afgelopen jaren NUL Nederlandse KVV merken geweest waar salmonella in is aangetroffen dus met alle respect : dit hele artikel gaat helemaal nergens over. En ik vind het eigenlijk best wel een behoorlijke schande dat ze op deze wijze KVV fabrikanten zwart maken :-\
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Ja het is echt belachelijk en ga de discussie ook nog aan met DA. Ik begreep,uit jouw eerdere posts dat Plantinga naar menu's had gekeken. Is dat ook op het forum geplaatst, want kan het niet vinden....
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

[quote="Lizzy"]
Even nergens om he.... Maar KVV fabrikanten (in ieder geval de fabrikanten die al wat langer bestaan zoals BARFmenu, Bandit, Bibi, Carnibest, etc) worden steekproefgewijs gecontroleerd door het VWA. Ik bedoel hun KVV's. En daar mag gewoon niks nada geen salmonella in zitten. Treffen ze dat wel aan, moet de fabrikant alles terug halen, vernietigen en worden ze vanaf dat moment veel vaker gecontroleerd. Voor zover ik weet zijn er de afgelopen jaren NUL Nederlandse KVV merken geweest waar salmonella in is aangetroffen dus met alle respect : dit hele artikel gaat helemaal nergens over. En ik vind het eigenlijk best wel een behoorlijke schande dat ze op deze wijze KVV fabrikanten zwart maken :-\
[/quote]
De wereld draait op 2 grootmachten die heel veel pionnen hebben. Grote en kleine pionnen die ons wijsmaken wat goed en slecht is voor je gezondheid.

De voedselmaffia:
Afbeelding

En als we daarvan ziek worden is er de pharmaceutenmaffia:
Afbeelding

Onze vleesjes en de kvv-fabrikanten passen daar niet in. Ze zouden zomaar niet ziek worden van onbewerkt voedsel.  En dan? Dan is het einde der tijden aangebroken en vergaat de wereld. :biggrin2: De maffia is de grote baas van onze aardbol, de rest is pion of voetvolk.
Laatst gewijzigd door Ruisje op ma 16 mar 2015, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Ruisje"]
De wereld draait op 2 grootmachten die heel veel pionnen hebben. Grote en kleine pionnen die ons wijsmaken wat goed en slecht is voor je gezondheid.

De voedselmaffia:
Afbeelding

En als we daarvan ziek worden is er de pharmaceutenmaffia:
Afbeelding

Onze vleesjes en de kvv-fabrikanten passen daar niet in. Ze zouden zomaar niet ziek worden van onbewerkt voedsel.  En dan? Dan is het einde der tijden aangebroken en vergaat de wereld. :biggrin2: De maffia is de grote baas van onze aardbol, de rest is pion of voetvolk.
[/quote]

Nou.... Dit dus........ En er zijn er meer. Hill's bijv. is van Colgate-Palmolive. Of is Colgate-Palmolive ook weer van een van die twee?

Eukanuba is van Mars.

Mag ik deze plaatjes van je lenen?
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

[quote="Lizzy"]
Nou.... Dit dus........ En er zijn er meer. Hill's bijv. is van Colgate-Palmolive. Of is Colgate-Palmolive ook weer van een van die twee?

Eukanuba is van Mars.

[/quote]
Ja, dit is de top 10. Maar geen idee van welk jaar, dit plaatje kwam ik het meest tegen. ;D Eukanuba is van P&G, dacht ik.
De plaatjes heb ik geleend van een website die ze ook geleend had, dus jij mag ze ook lenen. ;)
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

[quote="Lizzy"]

Eukanuba is van Mars.

[/quote]

Eukanuba is van procter en gamble (PenG)....
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Apr 24, 2014
By dvm360.com staff
DVM360 MAGAZINE

Procter & Gamble’s (P&G’s) Iams, Eukanuba and Natura pet food brands will now be part of the Mars pet food portfolio. In a $2.9 billion cash deal, Mars Inc. seeks to acquire the brands to further expand its billion-dollar pet care division, which already includes Banfield Pet Hospitals, Royal Canin, Pedigree and Whiskas. Subject to regulatory approvals, the deal should be done by the second half of 2014.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

[quote="Lizzy"]
Apr 24, 2014
By dvm360.com staff
DVM360 MAGAZINE

Procter & Gamble’s (P&G’s) Iams, Eukanuba and Natura pet food brands will now be part of the Mars pet food portfolio. In a $2.9 billion cash deal, Mars Inc. seeks to acquire the brands to further expand its billion-dollar pet care division, which already includes Banfield Pet Hospitals, Royal Canin, Pedigree and Whiskas. Subject to regulatory approvals, the deal should be done by the second half of 2014.
[/quote]
Oké. Dan was het dus sowieso een plaatje van voor die tijd. Ik hou de brokkenboeren niet meer zo bij. ;) Maar het dus van de ene maffia naar de andere maffia gegaan. ;D
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Geweldig maffia! ;D
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Vandaag in 1 maaltijd wat stukjes runderpoulet gedaan en een kwart gekookt ei(had ik over) nou dat ging erin als koek! De kvv die ik nog heb is vrij fijn van structuur en had het gevoel dat Baron niet echt voldaan was na de maaltijd, bleef druk en ouwehoeren Nu na deze maaltijd ligt hij te snurken!
Dus betere buikvulling? Eind van de week krijg ik weer grovere kvv.
Wil ook een kipnekje gaan proberen eind van de week. Maar wat is beter iets van spiervlees als onderdeel van de kvv of vleesbot(zoals dat kipnekje) ook omdat het een pup is en calcium nodig is?

Plaats reactie