Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Vandaag weer terug naar het tuincentrum voor meer groentenplantjes. Die zouden nu weer binnen moeten zijn. Met mijn uitgeprinte bon krijg ik ook nog eens 15 gratis peterselieplantjes. Toch leuk.
Ik vond het programma ook niet wat ik ervan verwacht/gehoopt had, dan was het programma met Maarten 't Hart vorig jaar informatiever.
Mijn bosaardbeitjes van AH komen boven, had ik 1/3 gezaaid.
Wij zijn op zoek naar een tweewielige tuinfrees. Heeft iemand daar verstand van? We zitten hier op hele zware klei. Het liefst zou ik een diesel hebben, maar een Honda bezine ziet er ook goed uit. Wie heeft ervaring?
Ik niet Lida, hoewel ik er zondag eentje gezien heb op het moestuincomplex van mijn vriendin. Het leek me dat het ding niet erg diep freesde/freeste
En daarbij heb ik het helemaal niet op frezen

in de zware klei is het wel nodig. ca 10 cm diep is genoeg.Nynke schreef: Ik niet Lida, hoewel ik er zondag eentje gezien heb op het moestuincomplex van mijn vriendin. Het leek me dat het ding niet erg diep freesde/freeste![]()
En daarbij heb ik het helemaal niet op frezen
![]()
![]()
Oeh, dan ben ik benieuwd of die van mij morgen boven gaan komen. Heb de bosaardbeitjes op 2/3 gezaaidNynke schreef: Ik vond het programma ook niet wat ik ervan verwacht/gehoopt had, dan was het programma met Maarten 't Hart vorig jaar informatiever.
Heb het programma niet gezien (had vergadering) maar werd weg gezet als een variant op heel holland bakt, klopt dat een beetje?
Dat heb ik maar 1 keer gezien geloof ikdinky89 schreef: Heb het programma niet gezien (had vergadering) maar werd weg gezet als een variant op heel holland bakt, klopt dat een beetje?
Haha ik heb het ook niet vaak gezien, af en toe kleine stukjes met het er langs zappen.
Zag wel dat ze door het programma moestuinpakketten verkopen vandaag: http://www.1dayfly.com/nl/nl/outdoor/
Zag wel dat ze door het programma moestuinpakketten verkopen vandaag: http://www.1dayfly.com/nl/nl/outdoor/
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
hier vandaag de serre ontdaan van gras en onkruid. Morgen kijken om te beginnen planten.
Wat hebben jullie nu in de serre staan en wat in volle grond buiten?
Zowiso gaan we zondag naar de bloemenmarkt en ga ik daar nog wat plantjes proberen te scoren zodat we toch iets sneller resultaat hebben dan wanneer we gewoon uitzaaien.
Wat hebben jullie nu in de serre staan en wat in volle grond buiten?
Zowiso gaan we zondag naar de bloemenmarkt en ga ik daar nog wat plantjes proberen te scoren zodat we toch iets sneller resultaat hebben dan wanneer we gewoon uitzaaien.
Het eerste kwartiertje doorgeworsteld, en toen snel weggezapt, niks aan!Jantina schreef: Jullie dat programma op ned 1 nog gekeken? Wat duf zeg, vreselijk! Maar nu vind ik die Tooske ook niks aan dus dat doet geen goed.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Plantjes gekocht: peulen, erwten, prei, groene selder, verschillende soorten kool, spinazie en nog wat kruiden. En mijn 15 gratis peterselieplantjes uiteraard.
Zondag de bakken in.
Ik heb sla in de kas staan. Vooral om het te versnellen. De rest van de sla gaat de mm bak in zondag. Alle plantjes die ik gekocht heb gaan ook gewoon de mm bak in.
Zondag de bakken in.
Ik heb sla in de kas staan. Vooral om het te versnellen. De rest van de sla gaat de mm bak in zondag. Alle plantjes die ik gekocht heb gaan ook gewoon de mm bak in.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
ik ben een leek op moestuin vlak wat bedoel je met een mm bak?hannabelgje schreef: Plantjes gekocht: peulen, erwten, prei, groene selder, verschillende soorten kool, spinazie en nog wat kruiden. En mijn 15 gratis peterselieplantjes uiteraard.
Zondag de bakken in.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Makkelijke moestuin.
Hebben jullie die MM mix in jullie MM bak? Die is hier dus nergens te krijgen en om nu 50 zakken te bestellen? Ik wil het anders zelf gaan maken, van dat vermicelli-spul (of zoiets), tuinturf en compost.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Wij hebben de mix zelf gemaakt, vermiculiet bij een leverancier hier in de buurt gehaald.keetje schreef: Hebben jullie die MM mix in jullie MM bak? Die is hier dus nergens te krijgen en om nu 50 zakken te bestellen? Ik wil het anders zelf gaan maken, van dat vermicelli-spul (of zoiets), tuinturf en compost.