Wormtest negatief, wel wormen in ontlasting?! Update: JA, dat kan!
Moderator: Lizzy
Re: Wormtest negatief, wel wormen in ontlasting?! nu met smerig filmpje!
@pike, als segmentjes niet zouden bewegen, hadden honden ook geen jeuk aan de anus.
Ik lees dat ze inderdaad ook zelf actief naar buiten kunnen kruipen. Ook dat ze maar 0,5 tot 1 cm lang zijn. op het filmpje lijkt het langerDoranto schreef: Ik heb vaker lintwormsegmentjes gezien zag er exact zo uit.
Segmentjes bewegen wel!
Pas als ze langer buiten het lijf zijn, drogen ze in tot "rijstkorrels"
Ben benieuwd wat het Woud er van denkt.
Ohwww blehehhhhhhhDoranto schreef: @pike, als segmentjes niet zouden bewegen, hadden honden ook geen jeuk aan de anus.
Geen speld tussen te krijgenDoranto schreef: @pike, als segmentjes niet zouden bewegen, hadden honden ook geen jeuk aan de anus.
Op foto's lintworm ontlasting hond googlen levert ook dit soort drollen met dito wormpjes op (en nog veel meer smerige plaatjes...)...ik gok een lintworm...maar ik zal het hier melden wat het wordt...hopelijk dat het Woud uitsluitsel kan geven...gelukkig is de diarree hier over en gras eten ook...maar ja, dat kan ook zijn omdat ik even geen "bijzonder" spiervlees gegeven heb..kalkoen spiervlees gaat gelukkig goed..
Ja, ik denk ook lintworm. Ik ben benieuwd of je nog meer naar buiten ziet komen na de milbemax.....
vandaag geen worm gezien...wat harde keutels en een dikke brei die wel stevig is..geen diarree dus...
elders hier op het forum las ik trouwens een topic over uitslag het woud, waarbij iemand had gebeld over lintworm. TOEN werd er als antwoord gegeven dat lintworm eipakketjes maakt, die aan anus blijven plakken, en dat bij besmetting je dit niet direct in de ontlasting hoeft terug te zien...je kunt dan negatief testen op lintworm ondanks dat er wel een besmetting is...
Dat is wel heel raar, want in mijn telefoongesprek werd er duidelijk verteld dat ELKE besmetting eigenlijk ontdekt wordt, omdat wormen zoveel eieren uitscheiden, dat je dit echt in de ontlasting aantreft.
Dat topic ging dus over lintworm, en niet giarda! Daar kan het wel anders bij zijn!
ik ga ze dus ook maar even bellen ipv afwachten op antwoord op mail maandag...
elders hier op het forum las ik trouwens een topic over uitslag het woud, waarbij iemand had gebeld over lintworm. TOEN werd er als antwoord gegeven dat lintworm eipakketjes maakt, die aan anus blijven plakken, en dat bij besmetting je dit niet direct in de ontlasting hoeft terug te zien...je kunt dan negatief testen op lintworm ondanks dat er wel een besmetting is...
Dat is wel heel raar, want in mijn telefoongesprek werd er duidelijk verteld dat ELKE besmetting eigenlijk ontdekt wordt, omdat wormen zoveel eieren uitscheiden, dat je dit echt in de ontlasting aantreft.
Dat topic ging dus over lintworm, en niet giarda! Daar kan het wel anders bij zijn!
Ben benieuwd! Lastig hoor.
ach, in vergelijking met al het gedoe rondom voer/maag/jeuk en stijfheid die maar niet over gaat is dit een eitje..alleen wel vervelend dat wormentest mogelijk niet altijd betrouwbaar is..jon schreef: Ben benieuwd! Lastig hoor.
Kan het niet iets zijn wat hij naar binnen heeft gewerkt met al dat gras?
Dat hij dus geen wormbesmetting heeft (en die ook niet waar te nemen is) maar dat er iets in zijn darmen zit omdat hij wat heeft opgegeten met dat gras.
Ik neem aan dat ze bij Het Woud testen op wormeitjes. Als deze worm in het gras heeft gezeten en er ook in dezelfde samenstelling uit wordt gewerkt zijn er wellicht gewoon geen eitjes gevonden.
In dat geval zal je over een paar weken een nieuwe test moeten sturen.
Dat hij dus geen wormbesmetting heeft (en die ook niet waar te nemen is) maar dat er iets in zijn darmen zit omdat hij wat heeft opgegeten met dat gras.
Ik neem aan dat ze bij Het Woud testen op wormeitjes. Als deze worm in het gras heeft gezeten en er ook in dezelfde samenstelling uit wordt gewerkt zijn er wellicht gewoon geen eitjes gevonden.
In dat geval zal je over een paar weken een nieuwe test moeten sturen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hmmm ik vind het raar. Er moet dan bij het woud iets misgegaan zijn en hoe vaak gaat het dan mis.
Papalou schreef: ach, in vergelijking met al het gedoe rondom voer/maag/jeuk en stijfheid die maar niet over gaat is dit een eitje..alleen wel vervelend dat wormentest mogelijk niet altijd betrouwbaar is..
Papalou schreef: vandaag geen worm gezien...wat harde keutels en een dikke brei die wel stevig is..geen diarree dus...
Als het lintworm zou zijn, zou dit dus reden kunnen zijn....
En hope, ik denk niet dat het aan het gras eten ligt...dit is denk ik juist gevolg van de worm....nu na milbemax weer mooie ontlasting en geen gras, deze week weer wat zwanenvlees proberen, als dat goed gaat, dan heb ik iets meer zekerheid dat het gras eten/diarree door worm komt...vermoeden was nl ook dat diarree/gras eten kwam door verandering spiervlees....
ik weet niet of 't bij honden kan maar......mijn jongste dochter heeft tijdens haar kleuterjaren aarsmaden gehad (bilijkbaar was het iets was meer kleutertjes op haar school hadden.... volgens de dokter kwam de maagontsteking en de hoest door een allergische reactie op de wormpjes. Of 't waar was?? na de vermox kuur was ze in ieder geval van die hoest af, de maag heeft langer nodig gehad.
Re: Wormtest negatief, wel wormen in ontlasting?! Update: JA, dat kan!
vanmiddag met Het Woud gebeld.
Het is inderdaad een lintworm, ofwel segmenten van een lintworm.
Hij geeft aan dat er meerdere soorten lintworm zijn, en sommige daarvan eipakketjes leggen, die soms niet opengaan, waardoor er bij een wormentest geen eitjes gevonden worden.....op mijn vraag of je lintworm dan wel kunt testen, gaf hij aan dat meestal de lintwormeitjes WEL aangetroffen worden, maar een enkele keer dus niet...of ik dan maar gewoon zelf de ontlasting moest checken? ja, dat kan, maar ook daarin tref je die segmenten niet altijd aan ook al kan er wél een besmetting zijn...
ahhhh....blijft dus lastig, want dit is de tweede keer dat ik die vieze beesten zie..laatste keer was eind november...en dan is het ook niet zeker of het van vlooien komt...want op mijn moestuin is er ook een vos, en we zijn zoweizo veel buiten....nouja, ieg een helder antwoord wat het probleem echter niet oplost....denk dus maar gewoon ontlasting zelf blijven checken en alert zijn op signalen...hij was nl wel weer wat afgevallen, terwijl gewicht al tijd stabiel is en voer hetzelfde blijft....
oja....het filmpje, dat wilde ze wel graag gebruiken op de site//haha...mijn eerste filmpje gebruikt door derden...over wormen...
Het is inderdaad een lintworm, ofwel segmenten van een lintworm.
Hij geeft aan dat er meerdere soorten lintworm zijn, en sommige daarvan eipakketjes leggen, die soms niet opengaan, waardoor er bij een wormentest geen eitjes gevonden worden.....op mijn vraag of je lintworm dan wel kunt testen, gaf hij aan dat meestal de lintwormeitjes WEL aangetroffen worden, maar een enkele keer dus niet...of ik dan maar gewoon zelf de ontlasting moest checken? ja, dat kan, maar ook daarin tref je die segmenten niet altijd aan ook al kan er wél een besmetting zijn...
ahhhh....blijft dus lastig, want dit is de tweede keer dat ik die vieze beesten zie..laatste keer was eind november...en dan is het ook niet zeker of het van vlooien komt...want op mijn moestuin is er ook een vos, en we zijn zoweizo veel buiten....nouja, ieg een helder antwoord wat het probleem echter niet oplost....denk dus maar gewoon ontlasting zelf blijven checken en alert zijn op signalen...hij was nl wel weer wat afgevallen, terwijl gewicht al tijd stabiel is en voer hetzelfde blijft....
oja....het filmpje, dat wilde ze wel graag gebruiken op de site//haha...mijn eerste filmpje gebruikt door derden...over wormen...