duimpjes zijn welkom, pag 11 castratie en hernia

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: duimpjes zijn welkom

Lil

Bericht door Lil »

Ik zou twijfelen bij een chip. Weet dat het veel gezonder voor de hond, is maar ik hoor nu ook steeds vaker van andere mensen dat hun hond daar zo onzeker van wordt en erg geïrriteerd/angstig reageert (veel snauwen grauwen, zelfs echt happen etc). Als er echt iets op de korte termijn moet gebeuren zou ik misschien zelfs Tardak overwegen. Het is grote troep en werkt kort dat weet ik ook. Maar mbt gedrag hoorde ik vroeger zelden dat bij chemische castratie honden zich anders gingen gedragen behalve dat het hormoongerelateerde eraf was. Dacht dat het aan mij lag, maar mijn da twijfelt ook. Zij vroeg mij namelijk of ik nog eens langs wilde komen met die dierenarts opvreter van mij. Zij vroeg mij naar zijn gedrag dus ik over dat zijn gedrag pas echt enorm was veranderd toen die chip uitgewerkt was. Toen zei zij dus dat ze dit nu al paar keer had gezien...
Het blijven dilemma's, dat weet ik. Maar wilde toch even meegeven dat als je voor chip kiest en het gedrag je niet bevalt dat heel misschien domweg aan de chip ligt.
Laatst gewijzigd door Lil op wo 25 mar 2015, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Wat een toestand Ellen! Ik heb dan wel weer hele goede ervaring met de chip en in mijn omgeving ook...
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

fijn te lezen dat jullie begrijpen waarom ik zo twijfel..
een implantaat heeft hij toen ie 2 was gehad..
heb vanmorgen een lang gesprek met de da gehad en ze is t met me eens dat zijn hormoonlevel heel veel invloed heeft op zn darmen...
over een implantaat id ook gehad maar t nadeel is dat gentle daar vorige x een forse verergering van kreeg en dat kan ik nu echt niet gebruiken..
begrijp me goed, die knul is mn alles hoor, hij heeft t door zijn hormonen gewoon niet best en dat treft ons allemaal....en zeer zeker ook hem.
dus we zijn overeen gekomen dat ik hem een maandag laat castreren.... ik heb er best moeite mee want ik ben een zeikerd met dat soort dingen maar we zien op dit moment geen andere uitweg....
ze komt speciaal op haar vrije dag naar de kliniek om gentle te helpen... ik mag er gewoon bij blijven en ben eigenlijk ook wel een beetje opgelucht dat er nu een beslissing is gekomen......
we hebben afgesproken t dan een mnd of 2/3 aan te kijken....blijft zn buikje nog rommelen dan doen we een scopie
t is gewoon zo klote omdat ze altijd beste maatjes zijn geweest.... ik noemde vinnie en gentle Geer en Goor... altijd saampjes aan t spelen ed... zo jammer en verdrietig dat dat nu enkel mot geeft.... en ze hoeven van mij niet te spelen hoor als ik maar geen politie meer hoeft te spelen en de rust hier terug keert
Gentle is nu 6  1/2 en ik hoop op nog 6 1/2 jr(mag langer!!) met volle teugen van hem te genieten.... in goede doen, zonder de stress, hormonen ed...
Laatst gewijzigd door me and my boys op wo 25 mar 2015, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
sella

Bericht door sella »

Ik snap je hoor Ellen.
Ik zou ook eerder castreren dan een chip erin.
Als ik nu zie wat dat gedaan heeft voor Shay, ben ik wel blij dat ik nu niet gecastreerd heb.
Maar de honden die ik ouder heb laten castreren voor hunzelf omdat ze horendol gefrustreerd raakten van hun testestoron, die zijn er zo van opgeknapt!
Lil

Bericht door Lil »

Ik denk dat castratie in dit geval echt verstandig is. Van problemen met chip bij jou kon ik ook vaag nog iets herinneren. Duimen draaien!!!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ik ben er vanaf t begin bij.. ze weet dat ie moeilijk wakker word dus ja, ik wijk niet van zijn zijde
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Me and my boys! schreef: fijn te lezen dat jullie begrijpen waarom ik zo twijfel..
een implantaat heeft hij toen ie 2 was gehad..
heb vanmorgen een lang gesprek met de da gehad en ze is t met me eens dat zijn hormoonlevel heel veel invloed heeft op zn darmen...
over een implantaat id ook gehad maar t nadeel is dat gentle daar vorige x een forse verergering van kreeg en dat kan ik nu echt niet gebruiken..
begrijp me goed, die knul is mn alles hoor, hij heeft t door zijn hormonen gewoon niet best en dat treft ons allemaal....en zeer zeker ook hem.
dus we zijn overeen gekomen dat ik hem een maandag laat castreren.... ik heb er best moeite mee want ik ben een zeikerd met dat soort dingen maar we zien op dit moment geen andere uitweg....
ze komt speciaal op haar vrije dag naar de kliniek om gentle te helpen... ik mag er gewoon bij blijven en ben eigenlijk ook wel een beetje opgelucht dat er nu een beslissing is gekomen......
we hebben afgesproken t dan een mnd of 2/3 aan te kijken....blijft zn buikje nog rommelen dan doen we een scopie
t is gewoon zo klote omdat ze altijd beste maatjes zijn geweest.... ik noemde vinnie en gentle Geer en Goor... altijd saampjes aan t spelen ed... zo jammer en verdrietig dat dat nu enkel mot geeft.... en ze hoeven van mij niet te spelen hoor als ik maar geen politie meer hoeft te spelen en de rust hier terug keert
Gentle is nu 6  1/2 en ik hoop op nog 6 1/2 jr(mag langer!!) met volle teugen van hem te genieten.... in goede doen, zonder de stress, hormonen ed...
Je doet net alsof je een hele slechte hondenmoeder bent omdat je zijn ballen eraf laat halen :o! Lieve Ellen, zo erg is dat toch niet? Er worden honden voor 1000 keer minder gecastreerd :-*. En zo te lezen is dit een heel verstandige beslissing. Geer en Goor hebben ook een tijdje bonje gehad he! En die zijn nu ook weer dikke vrienden :biggrin2:
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

nou ja dat is ook wel zo natuurlijk, ben een beetje muts wat dat betreft :-[ :)
en ja hahahaha die zijn ook weer gezellie samen, goede hoop voor mijn Geer en Goor!
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Komt vast goed! Ik ga i.i.g. duimen!
*loes*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *loes* »

:-* :-* :-* :-*Komt helemaal goed met je knullie  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Snap t helemaal hoor Ellen, ga alvast de duimen aanzetten  :-* :-*
Wat fijn dat je er bij mag blijven!
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Wat een vervelende situatie, ik hoop dat de situatie verbetert na de castratie, zowel lichamelijk als de verhoudingen onderling. Lijkt me een weloverwogen beslissing Ellen[emoji9]
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ohw, wat vervelend voor je mannetje.. Sterkte maandag!! Komt weer helemaal goed tussen Geer en Goor.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Ik denk dat het een juiste beslissing is El. Niet te schuldig voelen over die ballen...die zitten hem nu vooral in de weg ;)
Hopelijk gaat hij strakjes weer lekker in zijn vel zitten en is er weer rust in je roedeltje!
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Snap je wel hoor Ellen.
ik heb ook zo getwijfeld of ik Dorian zou laten castreren(hij werd geleid door zijn hormonen,hij was zichzelf niet)
Toen ik eindelijk de beslissing heb genomen,kreeg ik ook best wel commentaar .

Maar ik was op dat moment gewoon heel zeker van  mijn keus,Dorian leed er gewoon onder.
En ik heb er geen seconde spijt van gehad,Dorian is er zo van opgeknapt.

Dus komt helemaal goed,meis :-*

Plaats reactie