Je broekje zakt echt af.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Angelique
- 5-sterren

Re: Je broekje zakt echt af.
Ja lastig, dubbel. Ik zou ook eerst ff zoiets hebben van...duhhh, leef je nog, maar dan in 2de toch meedenken. Het zou ook aan de toonzetting liggen natuurlijk.
Maar wat Liz zegt, je krijgt nu de kans om te voorkomen dat die op de droge meuk gaat, ik zou 'm grijpen.
Maar wat Liz zegt, je krijgt nu de kans om te voorkomen dat die op de droge meuk gaat, ik zou 'm grijpen.
Het hangt idd een beetje van de toon af, als die verwijtend is, zo van los jij dit maar op want de pup komt bij jou vandaan, dan begin ik wel n btje te steigeren denk ik, maar als de toon normaal is, dan ben ik alleen maar blij te horen wat er mis gaat. Ik ben een beetje omgekeerd dan sommige anderen, ik hoef niet steeds de berichtjes te horen over hoe goed en leuk het allemaal gaat. Maar gaat er iets mis, dan wil ik dat wel graag weten! Geeft mij ook weer informatie over mogelijke problemen in de 'lijn'.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Mijn ervaring is dat de mate waarin contact wordt onderhouden door pupkopers over de dagelijkse lol en succesjes níets voorspelt over of men ook contact op neemt als de hond wat gaat mankeren. Ik ben de kopers die contact opnamen voor info/advies n.a.v. ziekte ontzettend dankbaar!
Gisteravond ook een telefoontje gehad van een van mijn pupkopers van bijna 6 jaar geleden! Het eerste jaar krijg je af en toe nog wel eens een berichtje of een fotootje en dan houdt het op. Het probleem was, dat de hond de laatste weken iedere nacht aan de deur ging krabben en waardoor? Ik heb het heel positief benaderd, dat ik het fijn vond dat ik weer een keer wat hoorde. Bij het ophalen van het puppy zeg ik nadrukkelijk dat ze levenslang bij ons terecht kunnen met leuke en minder leuke dingen. Of de adviezen gaan helpen weet je nooit, maar het was in ieder geval een gezellig gesprek en ze zullen me op de hoogte houden, dat is natuurlijk afwachten of dat werkelijk gebeurd. gr Boa
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Uiteraard is het leuk als je weer eens wat hoort/leest over je gefokte pupje van inmiddels 8 jaar. Elke pup krijgt de mededeling mee dat ik graag contact hou met de nieuwe eigenaar. Het frustreert mij dat je alleen wat leest/hoort als het na zoveel jaren eens niet volgens het boekje gaat. Is het zo moeilijk te reageren als het goed gaat met je gefokte pupje/hond ? Ja, dat blijkt echt moeilijk te zijn. Echt dus: GEEN NIEUWS, GOED NIEUWS. Een fokker vindt het leuk om OOK goed nieuws te krijgen.
Is dat niet zo met alles in het leven? Dat het goede vaak niet wordt benoemd maar dat wat mis gaat/niet goed gaat wel?
Dat komt omdat het goed gaan als normaal wordt beschouwd.
Het feit dat ze jou nu wel weten te benaderen geeft aan dat ze je niet vergeten zijn.
De een blijft nou eenmaal contact houden met de fokker en maakt uitjes georganiseerd vanuit de fokker (bijvoorbeeld elk jaar met hele nest samenkomen organiseren) en de ander geniet met volle teugen en is de fokker dankbaar voor een fijne hond.
Ook geef je aan dat de hond 8 jaar lang vers is blijven eten, dat kunnen ook niet alle fokkers zeggen dus zijn ze serieus met rauw voeren bezig.
En wat anderen ook zeggen, heb jij de eigenaren wel benaderd om informatie hoe het ging? De ene fokker is nou eenmaal meer betrokken en geïnteresseerd in hoe het de pup verder vergaat dan de ander.
Het feit dat ze jou nu wel weten te benaderen geeft aan dat ze je niet vergeten zijn.
De een blijft nou eenmaal contact houden met de fokker en maakt uitjes georganiseerd vanuit de fokker (bijvoorbeeld elk jaar met hele nest samenkomen organiseren) en de ander geniet met volle teugen en is de fokker dankbaar voor een fijne hond.
Ook geef je aan dat de hond 8 jaar lang vers is blijven eten, dat kunnen ook niet alle fokkers zeggen dus zijn ze serieus met rauw voeren bezig.
En wat anderen ook zeggen, heb jij de eigenaren wel benaderd om informatie hoe het ging? De ene fokker is nou eenmaal meer betrokken en geïnteresseerd in hoe het de pup verder vergaat dan de ander.
Hier heb ik dat ook hoor. De fokker van Nelson heeft ook alle contactgegevens gegeven. Er is van haar uit geen contact gelegd. Ook geen jaarlijkse bijeenkomst of iets dergelijks en dat maakt dat ik zelf ook terughoudend ben in het sturen van nieuwtjes.dinky89 schreef: Is dat niet zo met alles in het leven? Dat het goede vaak niet wordt benoemd maar dat wat mis gaat/niet goed gaat wel?
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
+1Hope schreef: Hier heb ik dat ook hoor. De fokker van Nelson heeft ook alle contactgegevens gegeven. Er is van haar uit geen contact gelegd. Ook geen jaarlijkse bijeenkomst of iets dergelijks en dat maakt dat ik zelf ook terughoudend ben in het sturen van nieuwtjes.
En de eerste 2 jaar schreef ik nog wel eens wat, zoals toen we begonnen met schapendrijven, of toen hij 1 werd ofzow.. Ze reageerde altijd heel leuk, maar toch verwaterd zoiets.. (ook omdat ik mijn facebook heb verwijdert natuurlijk
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
wat een verschil zeg..... de fokkers van mijn jongens leven altijd mee.... heb daar nog steeds contact mee
tja denk dat ze er niet bij stilstaan of zo. Geen nieuws is goed nieuws. Ik zou het je niet zo aantrekken, nu er problemen waren proberen ze toch even contact te leggen, is meer dan niets.
En andersom als puppieeigenaar is het ook wel eens moeilijk. Bij Maci hebben we ooit vaak proberen te bellen en inspreken (het ging toen erg slecht met hem) Gewoon nooit iets meer van gehoord!!! Dat heeft me heel veel pijn gedaan, want dat was het laatste wat ik verwacht had
Kaio's fokker verwachtte we niet veel van, maar hebben dus wel zo nu en dan wat contact. Met Fozzy's fokker is er meer contact.
Zo zie je maar weer dat dat ook heel verschillend is.
En andersom als puppieeigenaar is het ook wel eens moeilijk. Bij Maci hebben we ooit vaak proberen te bellen en inspreken (het ging toen erg slecht met hem) Gewoon nooit iets meer van gehoord!!! Dat heeft me heel veel pijn gedaan, want dat was het laatste wat ik verwacht had
Kaio's fokker verwachtte we niet veel van, maar hebben dus wel zo nu en dan wat contact. Met Fozzy's fokker is er meer contact.
Zo zie je maar weer dat dat ook heel verschillend is.
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Wat bij mij niet opgaat is het feit dat als alles goed gaat, je niets hoort. maar zodra er iets fout gaat, ze je wel weten te vinden. Dat is allerminst leuk te vinden. Ik lever niets anders dan gezonde pups af. En dan na 8 jaar horen/lezen dat er iets niet goed gaat ?? Ik ben geen dierenarts.
-
Martine-Tom
???*Lia* schreef: Wat bij mij niet opgaat is het feit dat als alles goed gaat, je niets hoort. maar zodra er iets fout gaat, ze je wel weten te vinden. Dat is allerminst leuk te vinden. Ik lever niets anders dan gezonde pups af. En dan na 8 jaar horen/lezen dat er iets niet goed gaat ?? Ik ben geen dierenarts.
Nou... Ik ben blij dat de fokkers van mijn honden daar anders in staan en ikzelf later ook....*Lia* schreef: Wat bij mij niet opgaat is het feit dat als alles goed gaat, je niets hoort. maar zodra er iets fout gaat, ze je wel weten te vinden. Dat is allerminst leuk te vinden. Ik lever niets anders dan gezonde pups af. En dan na 8 jaar horen/lezen dat er iets niet goed gaat ?? Ik ben geen dierenarts.
Geen nieuws is goed nieuws lijkt me. Ja, natuurlijk heel jammer als een pupkoper niets van zich laat horen, anderzijds verwaterd dat vaak ook. Ik zou juist blij zijn als ze mij (ook al is het na zo'n tijd) benaderen voor advies!!!!
Kom op, als fokker zou je toch moeten weten dat dat onmogelijk is! Ook al doe je daar nog zo je best voor*Lia* schreef: Wat bij mij niet opgaat is het feit dat als alles goed gaat, je niets hoort. maar zodra er iets fout gaat, ze je wel weten te vinden. Dat is allerminst leuk te vinden. Ik lever niets anders dan gezonde pups af. En dan na 8 jaar horen/lezen dat er iets niet goed gaat ?? Ik ben geen dierenarts.
-
Henny V.
- 4-sterren

- Contacteer:
Als pupkoper is het denk ik ook moeilijk om te weten wat wil de fokker precies en interesseert het de fokker nog wel hoe het met de hond gaat.
Dit klinkt raar en ik weet ook niet hoe ik het precies moet zeggen maar onze 1e cavalier was 7 maanden oud toen we hem kochten. We gingen kijken en kregen hem gelijk mee , zonder riem,eten etc. Dus als pupkoper weet je dat je hun niet meer op de hoogte hoeft te houden. Onze 2e cavalier (ex dekreu van 6 jaar) kwam van een fokker, waar we 2 uur hebben zitten praten voor we hem mee kregen. Het enige contact met hem hadden we alleen als hij informeerde of we nog steeds geen interesse hadden om hem voor de fok in te zetten.
Inmiddels hebben we deze cavaliers in laten slapen.
Onze 3e cavalier kwam uit een gelegenheidsnestje en er werden tranen gehuild door de fokster toen we hem mee namen. Ik trouw mailen hoe het met hem ging. Heb zelf een puppydag georganiseerd om te kijken hoe het met broers en zusjes ging. Verder was het contact met de fokster meer van mij kant dan van twee kanten.
Dit is ook verwaterd.
Onze 4e cavalier komt van mijn vriendin en daar is het contact nog steeds ondanks dat hij niet gezond is nog steeds heel erg goed.
Onze 5e cavalier komt van een fokster die in het bestuur gezeten heeft van de cavalierclub. Hij was ook 7 maanden toen hij bij ons kwam. Fokster kwam hem brengen en ook tranen met weggaan.Toen we hem kregen wisten we dat het een cavalier was met een gebruiksaanwijzing. De fokster heeft hem nog geshowd op de Winner en wij zouden ook met hem gaan showen. Na een goede dopplertest nog steeds contact met de fokster. Ook iedere keer netjes gemaild hoe het met hem ging.
Na een hele slechte mri scan toen hij een jaar was waarvan ik de uitslag gemaild heb is het opeens dood stil.
Geen mailtje, geen sms, geen app helemaal niets.
Kijk hier zak mijn broek van af. Zeker van de laatste fokster.
Ik weet dat ik een hoog risico qua gezondheid loop met een cavalier, een fokster weet ook dat ze geen 100% gezonde cavalier kan fokken.
Maar als je dan een slechte uitslag krijg van een pup van je kun je op zijn minst toch even een mailtje of voor mij part een sms sturen.
Ik denk ook dat ik de volgende fokster als er ooit nog een cavalier komt niet meer op de hoogte gaat houden hoe het met hem gaat.
Dit klinkt raar en ik weet ook niet hoe ik het precies moet zeggen maar onze 1e cavalier was 7 maanden oud toen we hem kochten. We gingen kijken en kregen hem gelijk mee , zonder riem,eten etc. Dus als pupkoper weet je dat je hun niet meer op de hoogte hoeft te houden. Onze 2e cavalier (ex dekreu van 6 jaar) kwam van een fokker, waar we 2 uur hebben zitten praten voor we hem mee kregen. Het enige contact met hem hadden we alleen als hij informeerde of we nog steeds geen interesse hadden om hem voor de fok in te zetten.
Inmiddels hebben we deze cavaliers in laten slapen.
Onze 3e cavalier kwam uit een gelegenheidsnestje en er werden tranen gehuild door de fokster toen we hem mee namen. Ik trouw mailen hoe het met hem ging. Heb zelf een puppydag georganiseerd om te kijken hoe het met broers en zusjes ging. Verder was het contact met de fokster meer van mij kant dan van twee kanten.
Dit is ook verwaterd.
Onze 4e cavalier komt van mijn vriendin en daar is het contact nog steeds ondanks dat hij niet gezond is nog steeds heel erg goed.
Onze 5e cavalier komt van een fokster die in het bestuur gezeten heeft van de cavalierclub. Hij was ook 7 maanden toen hij bij ons kwam. Fokster kwam hem brengen en ook tranen met weggaan.Toen we hem kregen wisten we dat het een cavalier was met een gebruiksaanwijzing. De fokster heeft hem nog geshowd op de Winner en wij zouden ook met hem gaan showen. Na een goede dopplertest nog steeds contact met de fokster. Ook iedere keer netjes gemaild hoe het met hem ging.
Na een hele slechte mri scan toen hij een jaar was waarvan ik de uitslag gemaild heb is het opeens dood stil.
Geen mailtje, geen sms, geen app helemaal niets.
Kijk hier zak mijn broek van af. Zeker van de laatste fokster.
Ik weet dat ik een hoog risico qua gezondheid loop met een cavalier, een fokster weet ook dat ze geen 100% gezonde cavalier kan fokken.
Maar als je dan een slechte uitslag krijg van een pup van je kun je op zijn minst toch even een mailtje of voor mij part een sms sturen.
Ik denk ook dat ik de volgende fokster als er ooit nog een cavalier komt niet meer op de hoogte gaat houden hoe het met hem gaat.
Laatst gewijzigd door Henny V. op za 28 mar 2015, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.