Voorstellen en een vraagje!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Voorstellen en een vraagje!

TTtje
2-sterren
2-sterren

Bericht door TTtje »

Dan had ik nóg een vraagje (sorry voor de vele vragen :shy:  )
Bij één van de adresjes waar ik vlees haal heb ik een stukje  runderkraakbeen meegekregen, nu lees ik daar heel veel verschillende meningen over. Kan ik dit mijn hond,  die alleen kvv gewend is, gewoon geven of niet? Zo ja,  reken je dat dan als maaltijd of als extra?

Ik zal proberen er een fotootje van te plaatsen maar ik weet (nog)niet hoe ik dat moet doen.
TTtje
2-sterren
2-sterren

Bericht door TTtje »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
san :)
4-sterren
4-sterren

Bericht door san :) »

Geen idee heb zelf nooit bot van rund gevoerd

Sent from my iPhone using Tapatalk
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

Is als extra, ziet er inderdaad uit als kraakbeen (redelijk zacht bot). Hier knagen ze het met gemak weg...
Mojo77
2-sterren
2-sterren

Bericht door Mojo77 »

naast kvv mag je wat te knagen aanbieden als extra. Geen idee hoe groot je hond is, bij een kleine hond zou ik het door de helft doen, de andere helft in de koelkast bewaren in folie en de volgende dag geven. Knagen op bot is goed voor het gebit en voorkomt tandsteen!
TTtje
2-sterren
2-sterren

Bericht door TTtje »

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb een tibetaanse terrier van nog net geen 9kg. Ik hoef er dus geen vlees bijgeven ivm eventuele verstoppingen? Of kan ik haar beter die dag een kvv geven zonder bot voor de zekerheid?
Mojo77
2-sterren
2-sterren

Bericht door Mojo77 »

ik denk zelf niet dat 1 zo,n tussendoortje meteen een verstopping veroorzaakt. Zou je het elke dag geven dan zou ik dat wel eerder denken.  Je zou het inderdaad wel merken aan de ontlasting dat het hard zou zijn omdat ze meer bot die dag heeft gehad als normaal. Ik vind het wel een goed idee van je om dan een kvv zonder bot te geven voor het zekere. Tis gewoon uitproberen en kijken hoe het eruit komt, iedere hond is anders. Succes
TTtje
2-sterren
2-sterren

Bericht door TTtje »

Dank je wel. Dan ga ik even kijken of ik hier wat zonder bot kan vinden en dan mag ze als het van het weekend mooi weer is lekker gaan knagen!

Plaats reactie