Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Mijn bakken staan op bestrating. Zit wel anti worteldoek in. Ik zou proberen om aan vermiculiet te kunnen komen. Zit er geen verkooppunt in de buurt? In de buurt als in max een uur rijden?
Een uur rijden... Denk dat ik dan wel ergens een verkoop punt heb... Ga morgen proberen te scoren.. Dan kan ik tenminste verder
ik weet niet waar je losse vermiculiet zou kunnen kopen? Hebben ze dat bij een tuincentrum ofzo?
En dan hopen op beter weer!
Heb nog aardbeiplantjes staan maar vond het geen weer om ze te poten dus ze staan nog zielig te wachten...
O en schiet me net tebinnen... Ik moet er nog een klimrekje op knutselen
Heb nog aardbeiplantjes staan maar vond het geen weer om ze te poten dus ze staan nog zielig te wachten...
-
hannabelgje
- 5-sterren

Het was voor ons een krap uur rijden maar met het idee dat het eenmalig is vond ik dat geen ramp. Ik ben nu blij dat ik het toen gedaan heb. Mijn bakken zijn nog steeds heel mooi los en doen het goed.
Let op dat je de goeie vermiculiet koopt, je hebt ook die voor de bouw gebruikt wordt, da's niet de goeie dus.
Zie: http://www.makkelijkemoestuin.nl/kaart
Mooi bakje !!
Zie: http://www.makkelijkemoestuin.nl/kaart
Mooi bakje !!
Voor losse vermiculiet kun je terecht bij de boerenbond/Welkoop in de buurt 
Ik wil graaaaaag dat het echt lente wordt!! Wil niet al te veel klagen maar ben een beetje klaar met het onstuimige weer..
Binnen doen de paprika plantjes het geweldig! De bloemkooltjes gaan ook goed
Ik wil graaaaaag dat het echt lente wordt!! Wil niet al te veel klagen maar ben een beetje klaar met het onstuimige weer..
Binnen doen de paprika plantjes het geweldig! De bloemkooltjes gaan ook goed
Ondanks het weer ben ik toch al lekker bezig. Ik heb van alles in de appie hein moestuintjes staan. Deels van wat ik gespaard had, deels van mijn eigen zaden. Omdat het in de bakjes te hard gaat, heb ik alvast een en ander in de schuur overgepot. Daar is het veel koeler. En ondanks dat ik dat veels te vroeg heb gedaan, lijkt alles het goed te doen.
Maar ja, net als jullie hoop ik toch ook op wat beter weer de komende tijd.
Maar ja, net als jullie hoop ik toch ook op wat beter weer de komende tijd.
Ik ben er in 2 geweest en die zeiden allebei dat ze het niet hadden en ook niet konden bestellenVivianneb schreef: Voor losse vermiculiet kun je terecht bij de boerenbond/Welkoop in de buurt
Binnen doen de paprika plantjes het geweldig! De bloemkooltjes gaan ook goed![]()
Hier gaat binnen ook alles prachtig
-
judith1967
- 5-sterren

[quote="Nina013"]
Sorry, had er nog geen tekst bij getypt... Niet dat je er heel veel over kan zeggen haha
Al vind ik m dit keer voor mijn normaal gesproken mislukte kluspogingen dit keer wel super gelukt
Sorry, had er nog geen tekst bij getypt... Niet dat je er heel veel over kan zeggen haha
Al vind ik m dit keer voor mijn normaal gesproken mislukte kluspogingen dit keer wel super gelukt
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 01 apr 2015, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="Nina013"]
Een uur rijden... Denk dat ik dan wel ergens een verkoop punt heb... Ga morgen proberen te scoren.. Dan kan ik tenminste verder
ik weet niet waar je losse vermiculiet zou kunnen kopen? Hebben ze dat bij een tuincentrum ofzo?
Al mijn AH moestuintjes zijn boven gekomen! 
Selderij, aubergine, spinazie, prei, lente ui en wortel. En in mijn bak buiten doet de veldsla het ook, en mijn aardbeien van vorig jaar worden ook weer wakker. Mijn grasveld (kuch) begint weer een beetje te groeien.
Nu mag het wel wat warmer worden.
Selderij, aubergine, spinazie, prei, lente ui en wortel. En in mijn bak buiten doet de veldsla het ook, en mijn aardbeien van vorig jaar worden ook weer wakker. Mijn grasveld (kuch) begint weer een beetje te groeien.
Nu mag het wel wat warmer worden.
Nah das raar! In pijnacker iig welNynke schreef: Ik ben er in 2 geweest en die zeiden allebei dat ze het niet hadden en ook niet konden bestellen![]()
![]()
Hier gaat binnen ook alles prachtig![]()
Mocht je het een keer nodig hebben dan geef je wel een gil he...
Pfff vermiculiet.... Wat een gedoe!
Vandaag naar zevenhuizen gereden, aan drie medewrkers gevraagd en nee hoor dat verkopen we niet...
Onderweg naar de kassa, wat vind ik in het verdomhoekje... MM mix, zaai vemiculiet en turf geloof ik...
Maar helaas geen grte zakken grove vermiculiet. Dus maar een paar zakken fijn meegenomen.
Ik had al de lokale welkoop en tuincentrum gebeld maar dei hadden het niet.
Volgende keer ga ik het denk ik maar gewoon online bestellen.
Maarrrr ik heb vadaag we mijn bak afgemaakt en ben eigenlijk heel blij met het eindresultaat ??

En zoals jullie zien heb ik de eerste slaplantjes staan die ik al gekocht had... Ben beniewd of ze het overleven
Morgen nog wat dingetjes voorzaaien binnen, leuk leuk leuk
Vandaag naar zevenhuizen gereden, aan drie medewrkers gevraagd en nee hoor dat verkopen we niet...
Onderweg naar de kassa, wat vind ik in het verdomhoekje... MM mix, zaai vemiculiet en turf geloof ik...
Maar helaas geen grte zakken grove vermiculiet. Dus maar een paar zakken fijn meegenomen.
Ik had al de lokale welkoop en tuincentrum gebeld maar dei hadden het niet.
Volgende keer ga ik het denk ik maar gewoon online bestellen.
Maarrrr ik heb vadaag we mijn bak afgemaakt en ben eigenlijk heel blij met het eindresultaat ??

En zoals jullie zien heb ik de eerste slaplantjes staan die ik al gekocht had... Ben beniewd of ze het overleven
Morgen nog wat dingetjes voorzaaien binnen, leuk leuk leuk
Sla redt t best hoor, hier al 3 weken in de mm, hoe groot zijn je vakken?
In 30x30 mag je zomaar 4 kropjes poten!
Google op Jelle's makkelijke moestuin levert mega veel info
In 30x30 mag je zomaar 4 kropjes poten!
Google op Jelle's makkelijke moestuin levert mega veel info
De vakken zijn 29x 27 ofzo, kwam zo uit
Mooie bak hoor!!
Ik heb de radijzen, bosuitjes, mosterdvarianten (3 soorten maar meer als groenbemester op een lastige plek in de tuin..) en alle slasoorten voorgezaaid buiten.
Ik heb de radijzen, bosuitjes, mosterdvarianten (3 soorten maar meer als groenbemester op een lastige plek in de tuin..) en alle slasoorten voorgezaaid buiten.