Kvv opwarmen ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Kvv opwarmen ?

Larshann
3-sterren
3-sterren

Bericht door Larshann »

[quote="Lil"]
Als het lauw is zou ik volledig op kamertemperatuur laten komen. Dat is trouwens voor alle honden beter dan ijskoud.
[/quote]

Maar dan is het nog steeds rauw..
ze heeft geen moeite met het koud zijn van het eten maar met het rauw zijn
(ik maak een grotere portie warm en een deel daarvan gaat in de koelkast, de volgende dag krijgt ze het dus koud en dat is geen probleem)
Lil

Bericht door Lil »

[quote="Larshann"]
Maar dan is het nog steeds rauw..
[/quote]

Ja, maar je schreef zelf dat je het alleen opwarmt totdat het lauw is en niet kookt. Dus nu snap ik je even niet meer.
Larshann
3-sterren
3-sterren

Bericht door Larshann »

[quote="Lil"]
Ja, maar je schreef zelf dat je het alleen opwarmt totdat het lauw is en niet kookt. Dus nu snap ik je even niet meer.
[/quote]

Er zit toch nog een heel aantal graden tussen lauw en koken ?
en ik maak het wel warmer dan gewoon lauw

[quote="Larshann"]
Bedankt iedereen voor de reacties, fijn om wat feedback te krijgen  :)

Vandaag is het ons nog maar eens opgevallen dat ze zich echt beter voelt, een soort vrolijkheid die terug is en waarvan ik niet eens gemerkt had dat het weg was !
Ik heb haar ontlasting ook kunnen controleren en die was prima, stevige keuteltjes, geen stukjes bot te vinden

Ik kook de kvv niet, maar warm het wat op in water, eigenlijk net iets warmer dan lauw, ik kan mijn vingers er nog gewoon inhouden.

Die tip met een zeef vind ik wel echt een goed idee, dat is wat handiger en beter te controleren qua temperatuur dan hoe ik het nu doe  O0
ik denk dat met hoe ik het nu opwarm de temperatuur zowat hetzelfde zal zijn maar er zit wel een gasvuur onder natuurlijk.

Over het verlies aan voedingsstoffen enz daar zit ik nu niet mee. Ze eet al haar hele leven barf en zal niet zo snel tekorten gaan krijgen. Het is de bedoeling van dit maar enkele weken/maanden te moeten doen, ik hoop dat ze daarna geleidelijk weer gewoon op rauw kan ! Ik wil nu vooral dat ze zich goed voelt

[/quote]

koken = 100 graden, hoe ik het opwarm is misschien 60 graden (ik zeg maar iets), lauw = 35 graden ofzo ?
Laatst gewijzigd door Larshann op zo 29 mar 2015, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Lil

Bericht door Lil »

[quote="Larshann"]
Er zit toch nog een heel aantal graden tussen lauw en koken ?
koken = 100 graden, hoe ik het opwarm is misschien 60 graden (ik zeg maar iets), lauw = 35 graden ofzo ?
[/quote]

ahhhh dat is duidelijker[quote="Larshann"]

Ik kook de kvv niet, maar warm het wat op in water, eigenlijk net iets warmer dan lauw, ik kan mijn vingers er nog gewoon inhouden.

Die tip met een zeef vind ik wel echt een goed idee, dat is wat handiger en beter te controleren qua temperatuur dan hoe ik het nu doe  O0
ik denk dat met hoe ik het nu opwarm de temperatuur zowat hetzelfde zal zijn maar er zit wel een gasvuur onder natuurlijk.

Over het verlies aan voedingsstoffen enz daar zit ik nu niet mee. Ze eet al haar hele leven barf en zal niet zo snel tekorten gaan krijgen. Het is de bedoeling van dit maar enkele weken/maanden te moeten doen, ik hoop dat ze daarna geleidelijk weer gewoon op rauw kan ! Ik wil nu vooral dat ze zich goed voelt

[/quote]

Ik dacht dat omdat je bovenstaande schreef. Ik kan mijn vingers niet in iets van 60 graden houden namelijk!

Wat je kunt doen is ipv op vuur is water koken even laten afkoelen en dat over de kvv kiepen. Zo heb ik dat een hele lange tijd gedaan, dan vermijd je het vuur dat eronder staat (ik heb ook geen idee hoeveel dat aan bot etc veranderd, maar denk wel dat het dingen negatief veranderd zeker mbt tot makkelijke opname). Ik zorg dan altijd dat er maar een dun laagje kvv is. Doe water erop, roer dat goed door. Je ziet het vlees dan verkleuren. Controleer vervolgens goed of het niet te warm is (voor gevoelige maag  niet boven lichaamstemperatuur voeren, dat is evengoed lastig) en dan geef ik de kvv met het water erin.
Larshann
3-sterren
3-sterren

Bericht door Larshann »

Ik heb het vandaag dus op deze manier gedaan:

Water in de waterkoker en laten koken, wat laten afkoelen en dan in een kommetje gegoten. Dan een zeef met de kvv erin gehangen, ongeveer een minuut..

De kvv was véél sneller "gaar" dan hoe ik het deed dus ik denk dat ik het echt niet zo warm liet worden op het vuur  :)
Volgende keer ga ik het water nog wat meer laten afkoelen voor de zeef erin komt

Ik vind het wél veel handiger op deze manier en ga het zo wel blijven doen, maar het water dus nog wat langer laten afkoelen  O0

bedankt iedereen voor de tips !
Lil

Bericht door Lil »

als je energie en tijd wilt besparen: waterkoker uitzetten voordat het water kookt. Dus opwarmen totdat warm genoeg. Dat is even puzzelen.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

[quote="Lil"]
als je energie en tijd wilt besparen: waterkoker uitzetten voordat het water kookt. Dus opwarmen totdat warm genoeg. Dat is even puzzelen.
[/quote]
Als je heet water uit de kraan pakt is dat vaak al voldoende om de gemalen kvv te garen.
Lil

Bericht door Lil »

[quote="Ruisje"]
Als je heet water uit de kraan pakt is dat vaak al voldoende om de gemalen kvv te garen.
[/quote]

alleen is dat hier duurder dan de waterkoker. Moet nogal lang lopen voordat het warm is en heel heet wordt het over die grote afstand niet. Dus even waterkoker aan en dan op uit knopje.

Plaats reactie