Opnieuw voorstellen, vraag over kvv pup en dierenarts.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Opnieuw voorstellen, vraag over kvv pup en dierenarts.

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="chery"]
Vandaag in 1 maaltijd wat stukjes runderpoulet gedaan en een kwart gekookt ei(had ik over) nou dat ging erin als koek! De kvv die ik nog heb is vrij fijn van structuur en had het gevoel dat Baron niet echt voldaan was na de maaltijd, bleef druk en ouwehoeren Nu na deze maaltijd ligt hij te snurken!
Dus betere buikvulling? Eind van de week krijg ik weer grovere kvv.
Wil ook een kipnekje gaan proberen eind van de week. Maar wat is beter iets van spiervlees als onderdeel van de kvv of vleesbot(zoals dat kipnekje) ook omdat het een pup is en calcium nodig is?
[/quote]

Gemalen voer passeert veel sneller en ja, dat geeft een minder voldaan gevoel. Ik hoop dat grovere KVV het "probleem" gaat oplossen.

In KVV zit alles.

Dus ga je extraatjes toevoegen, dan moet je bij een pup een beetje uitkijken wat je doet. Of niet teveel toevoegen. Of een beetje gebalanceerd dingen toevoegen. Een eitje, een rauw visje (als je geen KVV met vis geeft) kun je er zo bij geven. Af en toe een nekje is prima. Maar voeg dat niet te vaak toe want je wilt niet dat je pup te vaak nekjes binnen krijgt. Maar om te wennen aan ongemalen vleesbot is nek de eerste week prima. De week erop kun je al een vleugeltje proberen, dat moet je dan wel even in knippen (de 2 lange botjes doorknippen met huishoudschaar of snoeischaar). Of een karkasje. Kijk uit dat als je KVV voert met kippenbot, jij ook niet alsmaar kippenbotten toevoegt. Dat voegt namelijk niks toe. Beter voer je een kwartelkarkasje of een konijnkarkasje. Dat is dan weer eens een ander diersoort. En je kunt ook prima een klein stukje mooi spiervlees + een vleesbotje samen als extraatje geven. En je kunt af en toe ook best (zeg 1 keer per week) een maaltijd met alleen spiervlees en bijv. gepureerde of gekookte groenten geven, daar hoeft niet perse altijd een vleesbotje bij. Wel weer als je vaker per week zelf iets wilt samenstellen.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Ok dank je! Nu aan andere karkasjes zien te komen! Het combineren van kvv en barf is toch wel moeilijk dan. Ik geef al veel verschillende diersoorten met de kvv, toch zeker 5. Maar de vis kvv vervangen voor een "echte" vis is een goed idee! Ik ga weer aan het puzzelen! Misschien langzaamaan barf dagen zonder orgaan inlassen. Hij krijgt nu nog 4x per dag, dus dan vind ik het wat moeilijker....
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Zijn we weer met een vraag;
Pup groeit als kool. Ik hou 7% aan, is dit goed, is gewoon lekker "pup" vol.
Maar hij groeit echt hard, moet ik steeds meegaan met het gewicht en 7% aanhouden en wanneer moet ik hiermee stoppen, want hij zit nu rond de 300 gram eten per dag(iets minder) maar gaan zo gestaag richting de 500!
Hij krijgt nu nog 4x per dag en alles gaat met grote gulzigheid op.
Tot welke leeftijd ga je mee in de, in mijn geval, 7% en het toenemende gewicht van de pup.
Ik denk dat hij volwassen zo rond de 13 kilo gaat wegen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dit is een topic in de bieb: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 539.0.html maar dat gaat over Dalmatische Honden. Voor jouw hond zal de hoeveelheid voer eerder al niet meer groeien maar stabiliseren.

Hoeveel weegt hij nu? En hij is hoeveel weken?

En verder voer je op het oog. Ik houd niet van magere pups. Ook niet van vette :biggrin2:. Maar als hij er nu lekker pup uit ziet (wat bedoel je met vol? Maak anders even een foto van opzij en van boven): dan gaat het goed.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Hij is nu bijna 11 weken en weegt 4,5 kilo. Je voelt zijn ribben nog wel, met pup eruit zien bedoel ik, lekker buikje (ja weet niet hoe ik dat uit moet leggen  :biggrin2:) Ik zal eens foto maken en "proberen" te plaatsen.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Vandaag weer enting gehad en alleen de DHP. Dierenarts zei niks, geen discussie, vroeg over de lepto en gezegd dat ik deze niet laat zetten. Ik ga trouwens wel een verdunde vaccinatie van anneke schellingerhout bestellen, geeft me een beter gevoel.
Dierenarts vroeg wel over het ontwormen, gezegd eerst met een 14 dagen een mestonderzoek te gaan doen en dan evt ontwormen ALS het nodig is. Ook geen discussie :biggrin2:
Zal ik al een aantekening bij mijn naam hebben, van eigenwijs mens....... :D
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Waarschijnlijk wel  :biggrin2:

Plaats reactie