Show Goes

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Show Goes

**Jillaroo**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Jillaroo** »

Ze is gewoon zo leuk!! Zaterdag haar nog mogen bewonderen, wat een plaatje is het toch.

Zelf voor het eerst in mijn leven een toller geshowd, zijn eerste show. 2 ZG. prima verslag ook niet eentje waar ik wat aan had maar best leuk.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik heb yara hier nu twee dagen in huis gehad (me het vrouwtje erbij ;)) en het is een heerlijk ding, geen snurkje te horen en boordevol energie, kan prima ademen, rennen, springen...en op de bank klimmen :biggrin2: het is een geweldig leuk ding!
Ik ben gewoon geschrokken, toen chan de ring in ging begon er al gelijk geroezemoes, gewijs en geroddel, veel opgehaalde neuzen...echt gewoon ongelofelijk...alleen maar omdat ze een neus heeft...
De km van vrijdag zag ik al gebaren dat de neus te lang was...en toen was hij er al klaar mee, toen ze haar rondje liep keek hij al met een half oog naar de volgende hond, de vrouw die stond te shrijven schudde zelfs afkeurend van nee...
Ik vind het meer dan shandalig hoe er gereageerd werd, niet zozeer dat ze de neus te lang vinden, dat is ook voor chan geen geheim, maar door die 3cm neus lijkt het of de rest er gelijk niet meer toe doet, dat ze een mooi staartje heeft, lief is, prima loopt....allemaal overbodig omdat ze neus heeft...
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Ik zou dit geheel aankaarten bij de Raad van Beheer. Zij willen toch ook gezondere honden?
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

*Lia* schreef: Ik zou dit geheel aankaarten bij de Raad van Beheer. Zij willen toch ook gezondere honden?
Dat was ook een beetje mijn idee.. hier MOET je toch wat mee??

Suzanne
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Toen ze op show Eindhoven ook teruggeplaatst is door de neus heeft iemand al een mail gestuurd naar de Raad. Die geven geen oordeel en staan achter het besluit van de keurmeester. Dat is wat ze terugkreeg..
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

ChantalKrijn schreef: Toen ze op show Eindhoven ook teruggeplaatst is door de neus heeft iemand al een mail gestuurd naar de Raad. Die geven geen oordeel en staan achter het besluit van de keurmeester. Dat is wat ze terugkreeg..

Maar dan juist moet je doorzetten. Als dat hun mening is, zijn ze geen knip voor hun neus waard, als zijnde overkoepelend orgaan in Nederland.
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Je moet ook niet insteken op 2 regels keurrapport maar op "jullie wilden toch gezondere rashonden.. nou KIJK dan!!??"  En daarbij aankaarten dat keurmeesters de opdracht meekrijgen en ervoor tekenen om op gezondheid te letten....
En er flink publiciteit mee zoeken, vooral onder ras'liefhebbers'.. is iedereen belatafeld?!

Maar goed, is mijn ras niet ;-)

Suzanne
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Alles moest op TV (bij journaals) te zien zijn. Al die honden die niet gezond zijn. En oh, die fokkers, wat zijn die fout (maar ze ondernamen niets) . Die gehoorzamen aan de eis van DAT moment. Korte neus, nee nog kortere neus, oh hij is nog TE lang. Fuck, hij moet nog korter. Al die arme pupjes met problemen zijn zonder pardon de dupe. En de Raad ??, daar heb je helemaal niets aan, ja ze houden hun handje wel op. Ik kots ervan, bah.
TessaThomas
5-sterren
5-sterren

Bericht door TessaThomas »

Ik zou bijna de publiciteit opzoeken, eigenlijk... Het moet allemaal gezonder en beter, maar je wordt keihard afgekeurd als je met een hond komt die veel beter in elkaar zit. Ik vind het echt een leuk hondje! En ik vind het reuze knap dat jij gewoon volhoudt!

En die FB foto, ik zou je bijna willen vragen waar die staat  >:(
renate1982
4-sterren
4-sterren

Bericht door renate1982 »

Helaas is er in al die jaren weinig veranderd op show bij de Franse bulldog. Te triest voor woorden. Echte vriendjes politiek, er word niet meer gekeken naar de hond zelf en zijn/haar gezondheid, maar naar degene waarvan de hond is, ook al valt de hond zowat om van de benauwdheid.

9 jaar geleden op shows geweest met Cay, hij had ook een neusje, meteen werd er van alle kanten naar je gewezen en over je geroddeld. 9 jaar later dus nog steeds. Ze moeten eerst eens naar zichzelf en hun bullen kijken ipv te lopen oordelen over een bull met een prima uithoudingsvermogen. En dan ook nog een foto gaan maken met tekst op facebook. Te triest dit [emoji20] daarom komt er hier voorlopig ook geen franse bulldog meer in huis na Abby (die hopelijk nog heel lang hier mag blijven en gelukkig een goede ademhaling ed. heeft). Laat ze eerst maar eens gezonde bullen gaan fokken.
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Petitie starten voor dogjes met grotere neusjes. Ik heb totaal geen kijk op het ras, maar hier.in de buurt loopt er ook een, die in de zomer nauwelijks 100 meter kan lopen. Triest vind ik het.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

renate1982 schreef: Helaas is er in al die jaren weinig veranderd op show bij de Franse bulldog. Te triest voor woorden. Echte vriendjes politiek, er word niet meer gekeken naar de hond zelf en zijn/haar gezondheid, maar naar degene waarvan de hond is, ook al valt de hond zowat om van de benauwdheid.

9 jaar geleden op shows geweest met Cay, hij had ook een neusje, meteen werd er van alle kanten naar je gewezen en over je geroddeld. 9 jaar later dus nog steeds. Ze moeten eerst eens naar zichzelf en hun bullen kijken ipv te lopen oordelen over een bull met een prima uithoudingsvermogen. En dan ook nog een foto gaan maken met tekst op facebook. Te triest dit [emoji20] daarom komt er hier voorlopig ook geen franse bulldog meer in huis na Abby (die hopelijk nog heel lang hier mag blijven en gelukkig een goede ademhaling ed. heeft). Laat ze eerst maar eens gezonde bullen gaan fokken.

Gezonde Bullen fokken ligt voor het grootste deel bij de Raad van Beheer, die er helemaal niets mee doen. Een grote bek hebben ze wel, maar er iets mee doen is uitgesloten. Elke keurmeester die een "kort neusje" motiveert zou op cursus moeten.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Maar wie zijn wij, de slaafjes van de Raad. Wij leggen ons overal bij neer, wij doen precies wat zij willen. Wij betalen wel voor die stambomen die in de lade van het dressoir belanden, en er nooit meer uitkomen. Wij blijven die gekken die zich ongans betalen aan die Raad. En wat doet die Raad ?? Niks om een ras te verbeteren qua gezondheid.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik ben het niet helemaal oneens met je Lia......
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Die keuringsrapporten over te lange neus waren inderdaad wel te verwachten helaas  >:(
Triest hoe de keurwereld in elkaar zit....

En dat bericht op facebook vind ik te triest voor woorden...
Bij zo'n iemand vraag ik me af wat voor leven zo'n persoon heeft. Beetje gezond hondje afkraken.... Hondjes van die persoon kunnen vast nauwelijks normaal ademen  :-X

Plaats reactie