De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen
Moderator: Lizzy
Re: De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen
Je doet alles wat maar mogelijk is om hem een fijn leven te geven. Meer kun je niet doen. Teki boft met zo'n gouden mandje! 
Maandag naar de holistische dierenarts.
Jemig, wat ziet het er uit. Arme jullie!
Die dermasezia shampoo, die heb ik hier voor Nelson ook in de kast staan. Het is hier de enige medicinale shampoo die echt werkt.
Het gaat bacterievorming tegen. Ik gebruik het meteen als Nelson ergens een klein plekje open heeft gekrabt.
Met dat spul heb ik al menig ab-kuur kunnen voorkomen. Als de huid begon te ontsteken begon ik te wassen en zag je het met de dag verbeteren.
Ik zou het geloof ik toch eens proberen. Mocht het nu niet te verkrijgen zijn in Spanje wil ik het wel naar je toesturen vanaf Nederland.
Geef je hem al kurkuma? Dat zou ik ook gaan doen.
Die dermasezia shampoo, die heb ik hier voor Nelson ook in de kast staan. Het is hier de enige medicinale shampoo die echt werkt.
Het gaat bacterievorming tegen. Ik gebruik het meteen als Nelson ergens een klein plekje open heeft gekrabt.
Met dat spul heb ik al menig ab-kuur kunnen voorkomen. Als de huid begon te ontsteken begon ik te wassen en zag je het met de dag verbeteren.
Ik zou het geloof ik toch eens proberen. Mocht het nu niet te verkrijgen zijn in Spanje wil ik het wel naar je toesturen vanaf Nederland.
Geef je hem al kurkuma? Dat zou ik ook gaan doen.
Ja, hij krijgt kurkuma, probiotica, chlorella en nog veel meer en hij vindt de kurkuma echt goorder dan goor en aangezien ik eigenlijk geen verbetering merk wil ik het aantal suplementen flink gaan terugschroeven, want hij vindt het echt heel vies. Hij krijgt hiernaast ook suplementen voor zijn gewrichten vanwege zijn (in het verleden) gebroken heup. Ik ga navragen bij de dierenarts of ze die shampoo hebben en als ze hem niet hebben zou ik het super lief vinden als je hem op kan sturen[emoji9]
Fijn dat je er redelijk snel terecht kan. Ik hoop dat de prednison het goed onderdrukt en dat de holistische arts een blijvende oplossing heeft.
Alleen ben ik bang dat het veel geduld vergt [emoji17]
Alleen ben ik bang dat het veel geduld vergt [emoji17]
Ik geef hem ook al een tijdje efaskin, ga ik ook mee stoppen, aangezien ik 0 verschil heb gemerkt. En wellicht is het toch ook raadzaam om te gaan elimineren, maar dat is hier met barf onmogelijk, aangezien ik al moeite heb om aan 4 diersoorten te komen[emoji19]

Zo zien zijn pootjes er vandaag uit, echt al een wereld van verschil, hij is ook helemaal blij vandaag, weer zin in spelen en oefeningetjes doen. Vanaf morgen kunnen we weer wandelen denk ik zomaar. Bizar spul die prednison..

Zo zien zijn pootjes er vandaag uit, echt al een wereld van verschil, hij is ook helemaal blij vandaag, weer zin in spelen en oefeningetjes doen. Vanaf morgen kunnen we weer wandelen denk ik zomaar. Bizar spul die prednison..
Zit hij er veel aan trouwens?
Alleen als het zo ernstig is als de afgelopen dagen. Hij heeft dan een kap om[emoji17]
Slim. Niet leuk, maar wel verstandig.Laura2004 schreef: Alleen als het zo ernstig is als de afgelopen dagen. Hij heeft dan een kap om[emoji17]
Wat een rot situatie zeg.
Ja, ik heb er ook echt een knoop van in mijn maag.
Maar ik moet je zeggen dat ik vandaag wel dolgelukkig ben met mijn super blije hond (ondanks dat ik weet dat zijn lichaam vol rommel is gespoten). En dit geeft ook wat tijd om even op adem te komen en een goed plan te maken. Ik wil toch hoop blijven houden dat we dit onder goede begeleiding beter onder controle kunnen ktijgen.
Maar ik moet je zeggen dat ik vandaag wel dolgelukkig ben met mijn super blije hond (ondanks dat ik weet dat zijn lichaam vol rommel is gespoten). En dit geeft ook wat tijd om even op adem te komen en een goed plan te maken. Ik wil toch hoop blijven houden dat we dit onder goede begeleiding beter onder controle kunnen ktijgen.
Zo dan! Dat ziet er al een heel stuk rustiger uit zeg! Ik heb ooit geleerd dat als prednison zo snel en goed werkt, dit een indicatie kan zijn dat het een allergie is voor de omgeving en geen voedsel-ding. Of minder aannemelijk. Ik zou ook met zoveel mogelijk supplementen stoppen. Als ze toch geen uitwerking hebben.....
Dat heb ik in idd al eerder gelezen van jou. En heb dat ook opgemerkt bij de dierenarts, die gaf aan dat dit idd in veel gevallen klopt. Heb jij literatuur die dit onderbouwt? Morgen zijn zijn poten weer perfect, ze waren nu nog een beetje schraal, maar alle blauwe bloedblaren, gaten en verdikkingen zijn weg. Bizar toch, wat een zooi is dat spul... Maar ik heb wel weer een maand een ogenschijnlijke gezonde blije hond, hij wilde gisteren niets meer.Lizzy schreef: Zo dan! Dat ziet er al een heel stuk rustiger uit zeg! Ik heb ooit geleerd dat als prednison zo snel en goed werkt, dit een indicatie kan zijn dat het een allergie is voor de omgeving en geen voedsel-ding. Of minder aannemelijk. Ik zou ook met zoveel mogelijk supplementen stoppen. Als ze toch geen uitwerking hebben.....
Bij Tequila geeft prednison direct efect en daarnaast duurt de werking lang, de laatste keer zou het drie dagen effect hebben. Maar hij heeft er ruim anderhalve maand perfecte pootjes van gehad. Ik denk dat het ook belangrijk is dat ik juist als het zo goed gaat niet laks word met het wassen vd voetjes.
-
sella
Het mag dan een rotmiddel zijn, maar ben blij voor het ventje dat zijn pootjes een stuk minder pijnlijk zijn.
Nu maar hopen dat er qua omgevings allergenen wat uitkomt wat je goed kan controleren.
Nu maar hopen dat er qua omgevings allergenen wat uitkomt wat je goed kan controleren.
Hoe oud is ze eigenlijk?
Ik zit maar mee te denken hoor...
Bij Nelson werkt de quercetine echt top. Ik geef dat ik combinatie met bromelaine en papain.
Als ik jou was, ging ik die combi toch eens proberen.
De bromelaine en papain gaat de ontsteking van binnen uit tegen.
Verder kan je wellicht de voetjes nog insmeren met iets? Ik denk dan aan spot-on van Allermyl. Het werkt jeukstillend, geeft de huid een beschermlaag en een intensieve voeding.
Ik zit maar mee te denken hoor...
Bij Nelson werkt de quercetine echt top. Ik geef dat ik combinatie met bromelaine en papain.
Als ik jou was, ging ik die combi toch eens proberen.
De bromelaine en papain gaat de ontsteking van binnen uit tegen.
Verder kan je wellicht de voetjes nog insmeren met iets? Ik denk dan aan spot-on van Allermyl. Het werkt jeukstillend, geeft de huid een beschermlaag en een intensieve voeding.