Ja het is echt oppassen met zulke mini's soms denk ik met uitlaten had ik maar een groter ras dan zou ik toch wel iets meer op mijn gemak zijn*Marga* schreef: Ook al zou die hond niet bijten dan nog, wat denk je van de ruggen van een klein hondje???? als daar maar even een poot op komt???
Ruzie tijdens het uitlaten
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Ruzie tijdens het uitlaten
-
Lil
Nee helaas, met een grote hond moet je ook heel erg oppassen zodat hij de 90% die je ontmoet niet "stuk" maakt in zijn enthousiasme en je ontdekt dat heel heel veel honden uitvallen (angst) naar je hond en dan sta je met heel veel hond aan de lijn dat of wil vluchten of zich wil verdedigen. En nog niet praktisch: 10 passen even lekker rennen is zo'n 70-80 m verderop dus je loopt of te zeggen niet zo hard of kom terug en er moet heel wat gehoorzaamheid op om die afstand te overbruggen.Joaquin schreef: Ja het is echt oppassen met zulke mini's soms denk ik met uitlaten had ik maar een groter ras dan zou ik toch wel iets meer op mijn gemak zijn ;D
Doet u mij maar een kleintje ;)
En als je heel snel moet handelen liever optillen dan niets kunnen doen. Gewoon gaan oefenen met blokken in minder enge situaties.
Oh dat geloof ik ook zeker maar doelde meer op het feit dat ze tegen een stootje kunnen vergeleken met zulke ukkiesLil schreef: Nee helaas, met een grote hond moet je ook heel erg oppassen zodat hij de 90% die je ontmoet niet "stuk" maakt in zijn enthousiasme en je ontdekt dat heel heel veel honden uitvallen (angst) naar je hond en dan sta je met heel veel hond aan de lijn dat of wil vluchten of zich wil verdedigen. En nog niet praktisch: 10 passen even lekker rennen is zo'n 70-80 m verderop dus je loopt of te zeggen niet zo hard of kom terug en er moet heel wat gehoorzaamheid op om die afstand te overbruggen.
Doet u mij maar een kleintje
En als je heel snel moet handelen liever optillen dan niets kunnen doen. Gewoon gaan oefenen met blokken in minder enge situaties.
-
Lil
Helaas ook in de grote al nietjes gehad, omdat hij van achter gebeten werd. De herder is al opgenomen geweest vanwege een jr die hem stuk beet. Enige waar ik niet bang voor ben is dat ze door een lompe poot een hernia krijgen. Hoewel bij de herder wel, die heeft jaren geleden hernia gehad en is kwetsbaar en heeft artrose. Herder wordt over 3 weken 14. Viel laatst op zijn gezicht omdat een tollertje snuffelde. Hij wordt al 5 jaar stok kreupel als een hond van meer dan 15 kg tegen hem op springt (artrose). De kleintjes waren tot nu toe niet kwetsbaar voor hernia, HD en artrose. Tegen grote honden krijg ik de kleintjes wel beschermd. De grote zijn helaas te groot om op te tillen of volledig achter mij te passen.Joaquin schreef: Oh dat geloof ik ook zeker maar doelde meer op het feit dat ze tegen een stootje kunnen vergeleken met zulke ukkies :)
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ik had t ook gedaan hoor als ik zo n kleintje had...je handelt impulsief, je kan niet eerst ff nadenken wat te doen. ik had hem wel een flinke knie gegeven met opspringen--denk ik..
ik heb t nu ook met mn ouwetje... is ie een x uit de kar komen honden bijna massaal op hem af, nah dan gaan mn haren omhoog staan.. ondanks dat ie groot is flikkert hij zo om en dan is t hek van de dam ben ik bang
ik heb t nu ook met mn ouwetje... is ie een x uit de kar komen honden bijna massaal op hem af, nah dan gaan mn haren omhoog staan.. ondanks dat ie groot is flikkert hij zo om en dan is t hek van de dam ben ik bang
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Tja even los van of optillen wel of niet goed zou zijn en mogelijk dan reactie bij de andere hond uitlokt... In een noodsituatie is het vaak eerst doen en dan denken. Kan je achteraf wel zeggen dat het niet goed was, maar wat moet je dan. Je kleine hondje dood laten bijten of door een poot ernstig laten verwonden? Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan! Je wilt je eigen hond beschermen en dat dat mogelijk reactie van de andere hond sterker maakt heb ik op dat moment niet veel mee van doen..
-
Lil
Ja, zeg ik toch impulsief moet je wat en is dit goed. Maar ik heb het ook wel eens mis zien gaan, dus alleen als overweging dat iets anders (oefenen in veiligere omstandigheden) beter is. Die groten komen alsnog bij die kleine en bijten dan als ze echt gevaarlijk zijn alsnog (of jou en daar heb je ook lang plezier van, mijn middelvinger kan ik nog altijd niet voor 100% gebruiken na mini tandgaatje van een sint).Irish schreef: Tja even los van of optillen wel of niet goed zou zijn en mogelijk dan reactie bij de andere hond uitlokt... In een noodsituatie is het vaak eerst doen en dan denken. Kan je achteraf wel zeggen dat het niet goed was, maar wat moet je dan. Je kleine hondje dood laten bijten of door een poot ernstig laten verwonden? Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan! Je wilt je eigen hond beschermen en dat dat mogelijk reactie van de andere hond sterker maakt heb ik op dat moment niet veel mee van doen..
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja dat snap ik ook wel. Aan de andere kant ben ik net ietsje (Lil schreef: Ja, zeg ik toch impulsief moet je wat en is dit goed. Maar ik heb het ook wel eens mis zien gaan, dus alleen als overweging dat iets anders (oefenen in veiligere omstandigheden) beter is. Die groten komen alsnog bij die kleine en bijten dan als ze echt gevaarlijk zijn alsnog (of jou en daar heb je ook lang plezier van, mijn middelvinger kan ik nog altijd niet voor 100% gebruiken na mini tandgaatje van een sint).
-
Lil
Ja, ok ok ik heb gemakkelijk oefenen met twee reuzen en een mini die zich zo'n twee keer per week zien. Daar blok je heel regelmatig wat af in het begin. Ook blok ik alle honden die ongevraagd langs komen al jaaaaaaaaren af. Dat zijn meestal vriendelijke honden, maar dat gaat niet goed met oudje van mij. Dus ja, ik oefen heel veel daarin. 9 van de 10 keer dus met niet lelijke honden. Dus oefen materiaal genoeg, maar anders moet je idd in scene gaan zetten door te oefenen met bekenden (die daarmee akkoord zijn).Irish schreef: Ja dat snap ik ook wel. Aan de andere kant ben ik net ietsje () minder kwetsbaar dan een klein mini hondje. Ik denk dat je toch een hoop ongelukken kan voorkomen door ze wel op te tillen. Maar ik realiseer me ook dat dit gewoon een lastig iets is. Oefenen in veiligere omstandigheden ben ik voor, maar vind ze maar is. Je zou dan toch iets trainingstechnisch gezien in scene moeten zetten. Daarbij denk ik dat echt gevaarlijke honden een mens die blokt ook zo omver lopen en dat je linksom of rechtsom met echt gevaarlijke honden altijd een probleem hebt..
Met echt gevaarlijke honden heb je idd altijd een probleem hoe dan ook, maar ik zie dus heel veel dat zodra je gaat tillen honden die op 4 poten niet gevaarlijk zijn toch gaan happen. Dat zal niet uit lelijk doen zijn, maar dan nog als je daar tussen zit (of je hondje) is niet fijn.
-
Martine-Tom
Dat is mijn ervaring inmiddels ook, de meesten hebben weinig kwaad in de zin, komen niet verder dan wat grommen oid. Bij optillen loopt het veel sneller uit de hand, en bij een echt gevaarlijke hond heb je hoe dan ook een probleem...
Ik snap het wel hoor dat je optilt, het is een reflex, maar helaas werkt dat heel vaak juist averechts
Ik snap het wel hoor dat je optilt, het is een reflex, maar helaas werkt dat heel vaak juist averechts
Me and my boys! schreef: ik had t ook gedaan hoor als ik zo n kleintje had...je handelt impulsief, je kan niet eerst ff nadenken wat te doen. ik had hem wel een flinke knie gegeven met opspringen--denk ik..
Nee precies je doet wat het eerst in je opkomt. Achteraf denk ik ik had zus of zo moeten doen maar op dat moment is het zo chaotisch. Het blijft gewoon oppassen.Irish schreef: Tja even los van of optillen wel of niet goed zou zijn en mogelijk dan reactie bij de andere hond uitlokt... In een noodsituatie is het vaak eerst doen en dan denken. Kan je achteraf wel zeggen dat het niet goed was, maar wat moet je dan. Je kleine hondje dood laten bijten of door een poot ernstig laten verwonden? Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan! Je wilt je eigen hond beschermen en dat dat mogelijk reactie van de andere hond sterker maakt heb ik op dat moment niet veel mee van doen..
Ik was een keer op de hondenschool en ik had Rocky vast en er kwam een DH op hem afgestormd iedereen gilde laat je hond los, no way ik ben er tussen gaan staan , veel tijd heb je niet om na te denken dus je handelt in een seconden.
Hoe dat gedurfd heb weer ik niet want ik heb een beetje een trauma (overdreven hoor) van een DH
Maar ik stond wel te trillen pffffffff...
Hoe dat gedurfd heb weer ik niet want ik heb een beetje een trauma (overdreven hoor) van een DH
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
'laat je hond los' ppfffff ja handig dat roepen ze hier zovaak, laat je hond los dan gebeurd er niks, aan mn hoela!
ik ben er dan vlakbij en kan altijd inspringen...gebeurd er meters verder op wat ben je te laat
ik ben er dan vlakbij en kan altijd inspringen...gebeurd er meters verder op wat ben je te laat
Ja dat is gewoon eng*Marga* schreef: Ik was een keer op de hondenschool en ik had Rocky vast en er kwam een DH op hem afgestormd iedereen gilde laat je hond los, no way ik ben er tussen gaan staan , veel tijd heb je niet om na te denken dus je handelt in een seconden.
Hoe dat gedurfd heb weer ik niet want ik heb een beetje een trauma (overdreven hoor) van een DH![]()
-
Martine-Tom
dat doe ik ook nooit hoor, ik gooi mezlef er wel tussen met altijd in gedachte waar tom is. Behalve dat het af en toe reteirritants is gebeurd er gelukkig nooit veel...Me and my boys! schreef: 'laat je hond los' ppfffff ja handig dat roepen ze hier zovaak, laat je hond los dan gebeurd er niks, aan mn hoela!