Verzamelgroep: Zuid Holland

Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Re: Verzamelgroep: Zuid Holland

Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

orinake schreef: Lieverd denk er wel aan dat die nog steenhard bevroren zullen zijn waarschijnlijk en dat je dat vermoedelijk niet gedeeld krijgt he op vrijdag :)
ja oke..dat snap ik.. in ieder geval fijn dat ze bevroren zijn
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Aquillo schreef: Lieve barfers uit Den Haag of omgeving.
vrijdag 10 april heb ik 15 kg eendennekken van Tamara.

10 kg is voor mij echt meer dan voldoende.
Wie heeft interesse in de overige 5 kg eendennekken?
Ik wil ze wel overnemen, en dan kom ik ze later wel bij je ophalen Cynthia ;)
Zaniematsu
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Zaniematsu »

Hallo,

Als je nog met eendennekken zit wil ik wel overnemen.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

miik schreef: Ik wil ze wel overnemen, en dan kom ik ze later wel bij je ophalen Cynthia ;)
Alles alles in orde is gaat het vast wel lukken Linda.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Zaniematsu schreef: Hallo,

Als je nog met eendennekken zit wil ik wel overnemen.
Ik laat het je weten.. Of ik nog wat heb voor je. als ik ze uitelkaar gehaald heb. :)
Rooow
1-ster
1-ster

Bericht door Rooow »

Hallo

even over het lijntje van afgelopen zaterdag. ik hoorde via Facebook over 'een lijntje' met vlees over datum. voor de zekerheid gelijk mijn vlees nagekeken en jawel. Dit lijkt me toch niet de normale gang van zaken? 1 jaar en 2 jaar over datum trouwens.
Laatst gewijzigd door Rooow op wo 08 apr 2015, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Rooow schreef: Hallo

even over het lijntje van afgelopen zaterdag. ik hoorde via Facebook over 'een lijntje' met vlees over datum. voor de zekerheid gelijk mijn vlees nagekeken en jawel. Dit lijkt me toch niet de normale gang van zaken?????????
Ligt er aan van wie het komt en of het vooraf gemeld wordt.
Als het gaat om vlees dat voor mensen bestemd was en die datum van toepassing is dan betekend het dat het niet meer geschikt is voor menselijke consumptie. Voor dieren gelden andere richtlijnen. De voorwaarde is wel dat er geen vriesbrand in zit en niet bedorven is.

toevoeging.. Vlees kan indien continue zeer diep gevroren. en niet ontdooid is geweest heel erg lang bewaard worden. Zelfs voor menselijke consumptie ligt de slachtdatum en levering vanuit de diepvries verder dan de consument denkt.
Het wordt dan opnieuw gekeurd en van labels voorzien met tht
Laatst gewijzigd door Aquillo op wo 08 apr 2015, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Ik heb het ook wel vaker gehad hoor. ook van dierenvoeder leveranciers. Het mag dus niet bedorven zijn. Mijn honden hebben er nooit iets van gemerkt. qua gezondheid. Overigens vinden honden vlees dat dat licht aan het ontbinden is zelfs heel erg lekker.. (getuige het feit dat ze dingen het liefst in de tuin begraven om te bewaren voor later.) niet fijn voor de baasjes maar wel  voor de carnivoor.
Rooow
1-ster
1-ster

Bericht door Rooow »

Aquillo schreef: Ik heb het ook wel vaker gehad hoor. ook van dierenvoeder leveranciers. Het mag dus niet bedorven zijn. Mijn honden hebben er nooit iets van gemerkt. qua gezondheid. Overigens vinden honden vlees dat dat licht aan het ontbinden is zelfs heel erg lekker.. (getuige het feit dat ze dingen het liefst in de tuin begraven om te bewaren voor later.) niet fijn voor de baasjes maar wel voor de carnivoor.
Voor mijn carnivoor waarschijnlijk niet, want hij heeft nogal een gevoelige maag/darmen. Het gaat om het lijntje dat hier in het topic ook besproken werd en geregeld.
Het lijkt me toch niet dat het normaal is om dit niet van tevoren te weten, zodat je een keuze kan maken of je dit alsnog wil kopen of niet?
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Rooow schreef: Voor mijn carnivoor waarschijnlijk niet, want hij heeft nogal een gevoelige maag/darmen. Het gaat om het lijntje dat hier in het topic ook besproken werd en geregeld.
Het lijkt me toch niet dat het normaal is om dit niet van tevoren te weten, zodat je een keuze kan maken of je dit alsnog wil kopen of niet?
Nee ze horen het wel te melden. kun je bij degene die geleverd heeft geen klacht indienen? of een oplossing vragen?
Rooow
1-ster
1-ster

Bericht door Rooow »

Aquillo schreef: Nee ze horen het wel te melden. kun je bij degene die geleverd heeft geen klacht indienen? of een oplossing vragen?
Ik heb een pb gestuurd naar de (denk ik) goede persoon.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Vaak staat alleen de datum er op wanneer het ingevroren is...
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Ja dat is ook waar Eelke
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Rooow schreef: Hallo

even over het lijntje van afgelopen zaterdag. ik hoorde via Facebook over 'een lijntje' met vlees over datum. voor de zekerheid gelijk mijn vlees nagekeken en jawel. Dit lijkt me toch niet de normale gang van zaken? 1 jaar en 2 jaar over datum trouwens.

zeker dat het niet de invriesdatum is?
Aurora Borealis
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Aurora Borealis »

Beste mensen, na een tip over dit topic van iemand zet ik ook hier even mijn reactie neer.

Citaat van: Rooow op Vandaag om 17:02:45
Hallo

Citaat van:Aurora Borealis
Misschien was het wel zo netjes geweest om mij eerst een pb te sturen inplaats van het over het net te gaan schreeuwen. Oh wacht dat heb je gedaan een halve minuut voor dat je het hier plaatste. Heel erg netjes hoor.

Maar ik zal even mijn verhaal doen.

Ik ben/was me er niet van bewust maar onderstaand bericht kreeg ik 6 april van Debbie V
Goedemorgen,

Wij hebben afgelopen zaterdag een lijntje gereden voor Delft. Alle vleesjes zijn verdeeld en opgehaald. Bij het terug rijden zag ik dat data op de dozen waar ik toch enigzins van schrok. Verpakt in 2012, houdbaar tot december 2013. Dat is dus 1 jaar en 3 maanden na de houdbaarheidsdatum. Ook dingen die minder lang over datum waren of net over de datum (maart 2015). Tevens producten met een goede datum. Waarschijnlijk is dit niemand opgevallen, echter vond ik het wel belangrijk om het aan je door te geven. Uiteraard heb ik dit aan niemand gezegd en voor me gehouden, alleen Marpa was hierbij en weet dit dus.

Ik neem jou niks kwalijk maar vind het niet netjes van de slachterij dat hij jou (en ons) vlees wat ver over de houdbaarheid heen is verkoopt en dus goed geld verdiend aan producten die hij absoluut niet meer mag verkopen.

Groetjes Debbie

Daar heb ik het volgende op gereageerd.

Hoi Debbie, waarom zou je schrikken van de datums op de dozen het is categorie 3 vlees niet meer bestemd voor menselijk consumptie. Het is niet verboden om te verkopen want het is categorie 3. Alleen maar omdat hier in nederland overal een houdbaarheiddatum op moet wil niet zeggen dat het daarna niet goed meer is. Al het vlees wordt bewaard bij - 40 tot -60 is helemaal niks mee gebeurd. Mijn leverancier is zo eerlijk om niet over te gaan pakken en opnieuw te stikkeren wat in nederland is toegestaan en op grote schaal gebeurt. Zowel voor menselijke consumptie als voor dierlijke consumptie. Dit vlees komt niet uit een slachterij maar uit een mega vrieshuis in nederland waar tonnen vlees staan op geslagen voor menselijke consumptie. En omdat daar vaak een pallet blijft staan en weer nieuwe voorraad wordt voor gezet krijg je dus dat dozen over de datum gaan en die worden dan een keer er uitgehaald en als categorie 3 aangeboden. Ik heb met eigen ogen gezien dat er pallets kipfilet stonden 10 jaar over de datum en die werden op nieuw verpakt en gingen zo naar de super markt. Men zegt wel eens wat niet weet wat niet deert. Maak je maar geen zorgen dat er iets mis is met het vlees. om welk vlees ging het eigenlijk. verder kan ik er ook niks aan doen.
gr conny

Ik denk dat dit bericht niet in goede aarde is gevallen omdat er geen reactie op is gekomen. Vanmiddag vroeg mij een gebruiker van barfplaats of ze mij even mocht bellen want er gingen de wildste geruchten rond op facebook. Met haar heb ik een heel gesprek gehad en ik wist dus niet om welk vlees het gaat/ ging want ik heb geen antwoord terug gekregen.

Al het vlees wat ik verkoop is niet niet voor menselijke consumptie, mijn leverancier levert aan dierentuinen en barfbedrijven. Er kan altijd iets fout gaan, ik kan niet door dozen en verpakkingen heen kijken. En dat zeg ik bij elke levering als er vlees niet goed meer is (verrot etc) dan hoor ik het graag en wordt er een oplossing getroffen. Maar om gelijk alles op facebook te gooien en niet eerst bij mij aan te kloppen zodat ik het kan uitzoeken vind ik echt op het minne af.

Waar ik zelf voorraad van thuis heb eendkk, nekken, kalkoenvleugels, orgaan, alle kipproducten daar is niks van over de datum!!!

Dus bij deze waar gaat het om??????????

Bewerk bericht

Plaats reactie