Ruzie tijdens het uitlaten
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Ruzie tijdens het uitlaten
Nou ze hebben het briefje verscheurd en in de brievenbus gegooid..
-
Lil
niet mee te praten dus. melding maken bij huismeester, wijkagent of zo iemand?
Vind het een vervelende situatie want we komen ze regelmatig tegen met uitlaten en ben dus nu echt niet meer op m'n gemak en zeker niet als ik alleen ben
Zou zoiets helpen?
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ik zou niks doen, jullie wonen in t zelfde gebouw en je komt ze vaak tegen, kan dan heel nasty worden..
zou ze negeren en zoveel mogelijk ontwijken, ergens anders gaan lopen met je honden, ogen in je achterhoofd hebben en als je ze ziet je honden in veiligheid brengen, petcorrector aanschaffen
zou ze negeren en zoveel mogelijk ontwijken, ergens anders gaan lopen met je honden, ogen in je achterhoofd hebben en als je ze ziet je honden in veiligheid brengen, petcorrector aanschaffen
Ja daar heb je gelijk in. Ik denk ook niet dat iets nog helpt na hun eerste reactie en hun reactie op het briefjeMe and my boys! schreef: ik zou niks doen, jullie wonen in t zelfde gebouw en je komt ze vaak tegen, kan dan heel nasty worden..
Optillen is idd niet het meest handige, maar snap uiteraard dat je dit in een fractie van een seconde als eerste in je op komt.
Ik heb 2 chihuahua en 1 herder en mijn herder is altijd de pisang... Als hij al kijkt naar een hond heeft ie hem gebeten. Als mijn chihuahua echter een andere hond echt bijt merkt niemand dat. Vind het dus zelf erg vervelend als er een hond op mijn herder af komt, voor die ukken ben ik niet bang ookal stormt er een grote hond op af, echter een hond die op mijn herder afstormt is echter een groot probleem. Daar is meneer niet van gediend en zal dat ook duidelijk vertellen. Fixeren, groot maken, haren tot de kont omhoog en grommen. Trekt woeffie zich daar niks van aan dat probeert ie hem als hij binnen 2 meter van ons komt toch echt te pakken. Komen ze normaal begroeten is er niks aan de hand, maar ineens op hem afrennen dat tolereert ie niet (en terecht!) Vandaag ook met 3 mensen gehad binnen een half uur. Eerst 2 labradors die op ruim 100m afstand begonnen te rennen recht op hem af en niet luisteren naar hun baas, daarna nog 1 labrador die wel even vond dat ie de frisbee van mijn hond kon jatten... en daarna nog 1 labrador die totaal van de andere kant komt dan waar zijn baas was die de hond totaal niet in de gaten hield....
De kleintjes werden overigens gewoon besnuffeld of genegeerd...
Ik hoop dat je gewoon normaal met je honden kan blijven lopen en zou niet ineens onwijs gaan ontwijken, gewoon normaal blijven doen tegen ze....
Ik heb 2 chihuahua en 1 herder en mijn herder is altijd de pisang... Als hij al kijkt naar een hond heeft ie hem gebeten. Als mijn chihuahua echter een andere hond echt bijt merkt niemand dat. Vind het dus zelf erg vervelend als er een hond op mijn herder af komt, voor die ukken ben ik niet bang ookal stormt er een grote hond op af, echter een hond die op mijn herder afstormt is echter een groot probleem. Daar is meneer niet van gediend en zal dat ook duidelijk vertellen. Fixeren, groot maken, haren tot de kont omhoog en grommen. Trekt woeffie zich daar niks van aan dat probeert ie hem als hij binnen 2 meter van ons komt toch echt te pakken. Komen ze normaal begroeten is er niks aan de hand, maar ineens op hem afrennen dat tolereert ie niet (en terecht!) Vandaag ook met 3 mensen gehad binnen een half uur. Eerst 2 labradors die op ruim 100m afstand begonnen te rennen recht op hem af en niet luisteren naar hun baas, daarna nog 1 labrador die wel even vond dat ie de frisbee van mijn hond kon jatten... en daarna nog 1 labrador die totaal van de andere kant komt dan waar zijn baas was die de hond totaal niet in de gaten hield....
De kleintjes werden overigens gewoon besnuffeld of genegeerd...
Ik hoop dat je gewoon normaal met je honden kan blijven lopen en zou niet ineens onwijs gaan ontwijken, gewoon normaal blijven doen tegen ze....
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Wat een rotsituatie, joh. Even een omdenkpoging: je hebt nu een boos briefje bij ze achtergelaten, en daar hebben ze eveneens boos op gereageerd. Bestaat de kans dat ze anders reageren als je het op een vriendelijke manier probeert op te lossen? Nog een keer een briefje in de brievenbus stoppen, maar dan met de mededeling dat je het heel vervelend vindt hoe het is gelopen en dat je graag een keertje op een andere manier met ze wilt kennismaken, onder het genot van een bakje koffie bijvoorbeeld? Mijn ervaring is dat je van je vrienden meer gedaan krijgt dan van je vijanden. Als je je de rest van je leven ongemakkelijk moet voelen tijdens het uitlaten omdat je bang bent dat je ze tegenkomt - daar word je ook niet blij van.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

+1!Anne in Duitsland schreef: Wat een rotsituatie, joh. Even een omdenkpoging: je hebt nu een boos briefje bij ze achtergelaten, en daar hebben ze eveneens boos op gereageerd. Bestaat de kans dat ze anders reageren als je het op een vriendelijke manier probeert op te lossen? Nog een keer een briefje in de brievenbus stoppen, maar dan met de mededeling dat je het heel vervelend vindt hoe het is gelopen en dat je graag een keertje op een andere manier met ze wilt kennismaken, onder het genot van een bakje koffie bijvoorbeeld? Mijn ervaring is dat je van je vrienden meer gedaan krijgt dan van je vijanden. Als je je de rest van je leven ongemakkelijk moet voelen tijdens het uitlaten omdat je bang bent dat je ze tegenkomt - daar word je ook niet blij van.
ze had op dat punt gelijk, ik nam haar honds prooi af...........maar de mijne was niet als prooi bedoelt *lol*Suzanne schreef: Overigens is het an sich wel waar dat de meeste "aanstormende honden" nog feller op een hond worden die wordt opgetild. Laat onverlet dat die eigenaar er maar voor te zorgen heeft dat het niet gebeurd natuurlijk, maar het is wel een reaktie die ik bij fellere honden dus wel zie.
Suzanne
Als ik mijn hond wil laten loslopen ga ik ergens waar het mag en kan en het belangrijkste....als ik hem door en door ken en onder controle kan houden..... (ik ga met aangelijnde honden
Martine-Tom schreef: Dat is mijn ervaring inmiddels ook, de meesten hebben weinig kwaad in de zin, komen niet verder dan wat grommen oid. Bij optillen loopt het veel sneller uit de hand, en bij een echt gevaarlijke hond heb je hoe dan ook een probleem...
Ik snap het wel hoor dat je optilt, het is een reflex, maar helaas werkt dat heel vaak juist averechts![]()
een kennis van ons had ook geleerd om z'n Sheltie niet op te nemen, toen het beestje 2 jaar was kwam er een herder aangestormd die in één grabbel en grauw de hond in zijn nek nam en hem doodschudde....... Ik heb nu twee Maltezers en snel opnemen zit er niet meer in.....ik ben nooit gerust als we wandelen.... ook omdat ik niet weet hoe de mijne gaan reageren als er iets -bijna fout- gaat met één van hen.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ik snap jullie helemaal met de wat kleinere honden, wat ik dan niet snap dat er toch eigenaren zijn die t kleine grut hard blaffend op mijn 3 herders af laten gaan en als ik dan wat zeg dat dat niet handig is en of ze het verschil in grote niet zien kan ik nog een grote bek krijgen ook
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
En terwijl je je hond netjes op commando neerlegt ze doorlopen met hondje strak in de lijn tot de hoogte van mijn hond en dan ook nog even stil gaan staan zodat hondje helemaal uit zijn plaat kan gaanMe and my boys! schreef: ik snap jullie helemaal met de wat kleinere honden, wat ik dan niet snap dat er toch eigenaren zijn die t kleine grut hard blaffend op mijn 3 herders af laten gaan en als ik dan wat zeg dat dat niet handig is en of ze het verschil in grote niet zien kan ik nog een grote bek krijgen ook
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ja id. hier zitten ze dan braaf te wachten tot t spul voorbij is... blijven die andere eigenaren staan en zeggen tegen die kleine..kijk zo hoort t nou... tja....doe er dan wat aan!
Daar heb je ook zeker een punt. De reden dat ik een briefje in de bus heb gedaan is omdat hun zo belachelijk reageerden. Geen sorry of gaat het is alles ok maar hij beet niet en je had je honden niet op moeten pakken. Het is heel makkelijk om te zeggen pak je hond niet op maar op dat moment kon ik niks anders en denk ook dat als ik had geprobeerd te blokken dat het net zo goed fout was afgelopen want die hond was vastberaden. En op zo'n moment was ik er niet zeker van dat die van mij zouden blijven staan omdat hun ook schrokken het was mij niet gelukt op 3 honden te letten en dat goed af te laten lopen. Ik ben nog steeds erg boos omdat dit heel fout af had kunnen lopen die van mij hoeven maar 1 hap te krijgen en het kan gebeurd zijn. Ik heb in dat briefje niet gescholden of wat dan ook maar heb ze wel de waarheid verteld. Dat je je hond bij moet houden en als je hem niet onder controle hebt hij niet los hoort te lopen tussen andere honden. Als er een gevecht ontstaat trekken die van mij gewoon aan het kortste eind zo simpel is het. Misschien als er wat tijd overheen is gegaan maar voor nu wil ik even niks met hun te maken hebbenAnne in Duitsland schreef: Wat een rotsituatie, joh. Even een omdenkpoging: je hebt nu een boos briefje bij ze achtergelaten, en daar hebben ze eveneens boos op gereageerd. Bestaat de kans dat ze anders reageren als je het op een vriendelijke manier probeert op te lossen? Nog een keer een briefje in de brievenbus stoppen, maar dan met de mededeling dat je het heel vervelend vindt hoe het is gelopen en dat je graag een keertje op een andere manier met ze wilt kennismaken, onder het genot van een bakje koffie bijvoorbeeld? Mijn ervaring is dat je van je vrienden meer gedaan krijgt dan van je vijanden. Als je je de rest van je leven ongemakkelijk moet voelen tijdens het uitlaten omdat je bang bent dat je ze tegenkomt - daar word je ook niet blij van.
Dat slaat ook nergens op het moet van beide kanten hetzelfde zijn. Groot of klein je hebt gewoon je hond bij te houden.Me and my boys! schreef: ik snap jullie helemaal met de wat kleinere honden, wat ik dan niet snap dat er toch eigenaren zijn die t kleine grut hard blaffend op mijn 3 herders af laten gaan en als ik dan wat zeg dat dat niet handig is en of ze het verschil in grote niet zien kan ik nog een grote bek krijgen ook