Verzamelgroep: Zuid Holland
Moderator: Charlie Angel
Re: Verzamelgroep: Zuid Holland
Fijn dat mijn naam gebruikt wordt. Ik heb dus niks op Facebook daarover gepost. Ik heb inderdaad nog niet gereageerd omdat ik het enorm druk heb. Vanavond wilde ik dus gaan kijken om welke soorten het ging. Kom nu net van de dierenarts en ben dus nu onderweg naar huis en zal je dan laten weten om welke producten dit gaat. Ik wil nogmaals benadrukken dat ik niks heb gepost, anders had ik je geen pb gestuurd.
Ik kom hier straks dus op terug...
Laatst gewijzigd door DebbieV op wo 08 apr 2015, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben voor je gelijk de stapel oud papier ingedoken van de dozen die ik heb. Dit zijn dus de dozen die ik heb, zowel nog goed als over fatum.
Huidrollen ingepakt op 20/2/2012, houdbaar tot 19/2/2013.
Lamsribben ingepakt op 21/6/2013, houdbaar tot 20/12/2014
Huidstukken ingepakt op maart 2012, houdbaar tot maart 2014
Kippen nekken en kippen magen beide houdbaar tot 10/4/2015
Runderneuzen ingepakt op 25/6/2014, houdbaar tot juni 2016
Lamsribben ingepakt op 21/6/2013, houdbaar tot 20/12/2014
Huidstukken ingepakt op maart 2012, houdbaar tot maart 2014
Kippen nekken en kippen magen beide houdbaar tot 10/4/2015
Runderneuzen ingepakt op 25/6/2014, houdbaar tot juni 2016
- Aurora Borealis
- 4-sterren

- Contacteer:
Debbie bij deze maak ik je dan mijn oprechte excuses, sorry en dat meen ikDebbieV schreef: Fijn dat mijn naam gebruikt wordt. Ik heb dus niks op Facebook daarover gepost. Ik heb inderdaad nog niet gereageerd omdat ik het enorm druk heb. Vanavond wilde ik dus gaan kijken om welke soorten het ging. Kom nu net van de dierenarts en ben dus nu onderweg naar huis en zal je dan laten weten om welke producten dit gaat. Ik wil nogmaals benadrukken dat ik niks heb gepost, anders had ik je geen pb gestuurd.
- Lothlórien
- 3-sterren

Ik heb meteen ook even gekeken en mijn huidrollen waren van dezelfde datum. Ik heb de honden eergisteren en vandaag elk een stuk rauw gegeven. Het rook prima, ze vonden het heerlijk en zijn niet ziek geworden. De rest is de dehydrator in gegaan en ook daar was niets mis mee, geen 'luchtjes', ziet er normaal uit. Kan wel zijn dat de voedingswaarde wat terugloopt na langer invriezen maar voor droogspul maakt me dat weinig uitIk ben voor je gelijk de stapel oud papier ingedoken van de dozen die ik heb. Dit zijn dus de dozen die ik heb, zowel nog goed als over fatum.
- Aurora Borealis
- 4-sterren

- Contacteer:
Hier ook al heel wat dozen gedroogd en nooit wat van gemerkt. de voedingswaarde loopt niet terug als het bij - 40/-60 wordt bewaard en dat is gebeurt . Maar ik kan hier van alles gaan beargumenteren maar dat zal weinig uithalen vrees is. Zal nog 1 ding vertellen wat waarschijnlijk ook bij niemand bekend is.Lothlórien schreef: Ik heb meteen ook even gekeken en mijn huidrollen waren van dezelfde datum. Ik heb de honden eergisteren en vandaag elk een stuk rauw gegeven. Het rook prima, ze vonden het heerlijk en zijn niet ziek geworden. De rest is de dehydrator in gegaan en ook daar was niets mis mee, geen 'luchtjes', ziet er normaal uit. Kan wel zijn dat de voedingswaarde wat terugloopt na langer invriezen maar voor droogspul maakt me dat weinig uit![]()
Dat is de onzin regel van de kippennekken bv die bestel ik bij Plukon een grote kippenslachterij die nekken zijn vers van de laatste slachting maar omdat vers in nederland maar een houdbaarheid datum van een week mag hebben staat er op de nekken een houdbaarheidsdatum van een week. En omdat ze vanuit de koeling een dag later de super frost in gaan en niet direct vanaf slachttafel blijft het een week en anders is het meer dan een jaar. Dit geld alleen voor menselijke consumptie.
Okey netjes is het misschien niet (en dat neem ik Aurora niet kwalijk), maar misschien voor in de toekomst om dit erbij te vermelden. Iedereen kan dan een keus maken of ze hiermee akkoord gaan en dit te voorkomen.
Daarnaast rest mij maar 1 vraag ter bevestiging: Kan het kwaad ja of nee?!
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
briitje schreef: Okey netjes is het misschien niet (en dat neem ik Aurora niet kwalijk), maar misschien voor in de toekomst om dit erbij te vermelden. Iedereen kan dan een keus maken of ze hiermee akkoord gaan en dit te voorkomen.
NEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zolang het niet STINKT kan het absoluut geen kwaad
Nou helemaal prima dan 
Ik ga altijd af op neus en ogen (ook al is het volgens de verpakking nog houdbaar). Dat is echter geen garantie dat het allemaal ok is. Maar ja, dat kan ook gelden voor vlees/eten dat volgens het etiket nog prima houdbaar is. Dat kan door verkeerde koeling ook niet meer goed zijn, zonder dat je het meteen ruikt of ziet.
Maar goed, ik kan alleen maar afgaan op persoonlijke ervaring. Lang verhaal samengevat, soms ontkom ik er niet aan om dingen te eten die ruimschoots (soms jaren) over de "uiterste houdbaarheidsdatum" zijn. Daar ben ik nooit direct ziek van geworden. Een bonus is dat de ketchup heerlijk uit de fles glijdt, zonder schud gemuts. Dit is wel de korte termijn, misschien openbaart zich iets in mij over een paar jaar.....
Om 100% zeker te zijn dat iets vers is, moet je het zelf gaan kweken en slachten. Eerlijk gezegd vind ik dat wat bewerkelijk worden. Hoezeer ik ook van Boris hou, er zijn grenzen.
Maar goed, ik kan alleen maar afgaan op persoonlijke ervaring. Lang verhaal samengevat, soms ontkom ik er niet aan om dingen te eten die ruimschoots (soms jaren) over de "uiterste houdbaarheidsdatum" zijn. Daar ben ik nooit direct ziek van geworden. Een bonus is dat de ketchup heerlijk uit de fles glijdt, zonder schud gemuts. Dit is wel de korte termijn, misschien openbaart zich iets in mij over een paar jaar.....
Om 100% zeker te zijn dat iets vers is, moet je het zelf gaan kweken en slachten. Eerlijk gezegd vind ik dat wat bewerkelijk worden. Hoezeer ik ook van Boris hou, er zijn grenzen.
Over het algemeen heb ik ooit wel eens vlees over datum gehad of iets dergelijks.. voor honden kan het helemaal geen kwaad. idd. mensen weten niet wat er allemaal gebeurd met vlees wat in supermarkten terecht komt. Het wordt gewoon oververpakt al dan niet even gekeurd. Dus ook voor mensenvoedsel geldt het. De verpakkingen die gedateerd zijn voor hondenvoer kan ik onderschrijven dat er over het algemeen niets mis mee is. Nooit iets van gemerkt dat het mis is of mis gaat. Ik denk echt dat er overbezorgd gereageerd is. Ik heb de berichten hierover op FB niet kunnen volgen ik ben geen lid van de groep waar dit rond schijnt te gaan. Belangrijk blijft altijd idd wat anderen altijd zeggen.. kijk goed naar het vlees, ruik en voel. Vooral belangrijk is voor mij dat er geen zieke delen in te zien zijn.. zoals abcessen ed. Dat hebben we wel eens gezien hier en daar.. Maar dat kan ook bij orgaan gebeuren dat gewoon van de slachter komt. Het is niet altijd te zien van te voren,..
En dan nog als vlees sterk ruikt zoals wild en vlees dat van rond de darmen komt is er nog niets mis mee als het stevig genoeg aanvoelt en er niet als pap uit ziet.orinake schreef:
NEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zolang het niet STINKT kan het absoluut geen kwaad
Voordat het er als pap uit ziet, is je vlees wel heel ver heen [emoji23]Aquillo schreef: En dan nog als vlees sterk ruikt zoals wild en vlees dat van rond de darmen komt is er nog niets mis mee als het stevig genoeg aanvoelt en er niet als pap uit ziet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Excuses zit wel goed. Ik heb je een pb verzonden omdat ik het idee al had dat het niemand was opgevallen. Ik zag het ook toevallig, aan de producten is niks te zien. Het ging er mij om dat jij (en wij) spullen krijgt die volgens mij niet verkocht zouden mogen worden. Waardoor er dus goed geld verdiend wordt op producten die vernietigd zouden moeten worden. Blijf het wel bijzonder vinden dat dit dan zoals je schrijft zou mogen?Aurora Borealis schreef: Debbie bij deze maak ik je dan mijn oprechte excuses, sorry en dat meen ik![]()
![]()
![]()
Was voor mij puur zodat het doorgegeven kon worden en voor de toekomst iets zou veranderen.
- Aurora Borealis
- 4-sterren

- Contacteer:
Dat begrijp ik, het punt is wel dat er heel vaak dozen en verpakkingen zijn binnen lijntjes waar gewoon niks op staat omdat het bv in nederland ergens is over gepakt. Dan weten we helemaal niet waar het vandaan komt en hoe oud het is. Het was mij nog nooit opgevallen, sorry hiervoor anders had ik het zeker vermeld. Ik heb een keer categorie 3 kippenpoten gehad en dat ook duidelijk in het lijntje vermeld. Wat ik van de leverancier heb begrepen is dat als het niet meer voor menselijke consumptie mag worden verkocht dan wordt het onder verdeeld in categorieën. Categorie 3 betekend dat het nog goed spul is maar alleen geschikt voor diervoeding, honden, katten en dierentuindieren etc.DebbieV schreef: Excuses zit wel goed. Ik heb je een pb verzonden omdat ik het idee al had dat het niemand was opgevallen. Ik zag het ook toevallig, aan de producten is niks te zien. Het ging er mij om dat jij (en wij) spullen krijgt die volgens mij niet verkocht zouden mogen worden. Waardoor er dus goed geld verdiend wordt op producten die vernietigd zouden moeten worden. Blijf het wel bijzonder vinden dat dit dan zoals je schrijft zou mogen?
Was voor mij puur zodat het doorgegeven kon worden en voor de toekomst iets zou veranderen.
Erik is vanmorgen al heel vroeg vertrokken naar het vrieshuis om daar te gaan inventariseren wat er allemaal staat. Dit op verzoek van de vrouw van de leverancier omdat de beste man zo ziek is dat hij waarschijnlijk niet meer het ziekenhuis uitkomt
Even nog een correctie, vlees wordt bij -60 ingevroren omdat het dan heel snel is bevroren zodat alle eventuele bacteriën dood zijn en de voedingswaarde behouden blijft en daarna is het in de opslag -20 tot -40 heb ik begrepen.
gr conny
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Klopt de -60 is de superfrost of snelvriezer zodat het zo snel mogelijk steendood bevroren is.Aurora Borealis schreef: Dat begrijp ik, het punt is wel dat er heel vaak dozen en verpakkingen zijn binnen lijntjes waar gewoon niks op staat omdat het bv in nederland ergens is over gepakt. Dan weten we helemaal niet waar het vandaan komt en hoe oud het is. Het was mij nog nooit opgevallen, sorry hiervoor anders had ik het zeker vermeld. Ik heb een keer categorie 3 kippenpoten gehad en dat ook duidelijk in het lijntje vermeld. Wat ik van de leverancier heb begrepen is dat als het niet meer voor menselijke consumptie mag worden verkocht dan wordt het onder verdeeld in categorieën. Categorie 3 betekend dat het nog goed spul is maar alleen geschikt voor diervoeding, honden, katten en dierentuindieren etc.
Erik is vanmorgen al heel vroeg vertrokken naar het vrieshuis om daar te gaan inventariseren wat er allemaal staat. Dit op verzoek van de vrouw van de leverancier omdat de beste man zo ziek is dat hij waarschijnlijk niet meer het ziekenhuis uitkomt. Hij gaat nu ook gelijk kijken naar de houdbaarheidsdatums en deze noteren.
Even nog een correctie, vlees wordt bij -60 ingevroren omdat het dan heel snel is bevroren zodat alle eventuele bacteriën dood zijn en de voedingswaarde behouden blijft en daarna is het in de opslag -20 tot -40 heb ik begrepen.
gr conny
bewaren moet niet zo koud. -20 is minimaal voor een firma.
Nu eerlijk: ik wil de mensen de kost niet geven waarvan hun eigen diepvries dat NIET haalt hoor
Och ja, waar mensen werken kunnen foutjes gebeuren. Ik denk dat niemand dat moedwillig gaat doen he...
In februari een transportje gehad met enkele anderen waarin we met zen allen 5 ton hebben verzet, daar zijn ook foutjes in geslopen.
Die zijn netjes doorgegeven aan de persoon die dat product regelde zodat die in overleg kan gaan met de leverancier.
Komt er dan iets uit de bus: fijn, komt er niks uit de bus tja pech maar so be it....
Respect moet van 2 kanten komen, en helaas zijn er hier de laatste maanden heel wat lijntjes uitgestorven door lange vingers en een flink gebrek aan respect.
Voordeel dat ik heb is dat IK beslis wie er in de toekomst nog kan mee bestellen via de link. Te laat/weinig/niet betalen, gebrek aan respect tja bekijk het dan maar. Dan ben ik helemaal klaar met je en regel je in de toekomst maar supermarkt vlees voor jezelf :p