Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Nu de zon er lekker door is aan het verspenen en zaaien geslagen. De chinese broccoli is verspeend en de spinazie ook. Zonnebloemen gezaaid en prei geplant. Tussen de preiplantjes heb ik wortels gezet. Ik hoop dat de wortelvlieg een keer van mijn wortels afblijft zo.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Nina013 schreef: Wat voor potjes gebruiken jullie om in te verspenen?
Voor het verspenen gebruik ik P9 potjes, zaaien doe ik meestal in P7 potjes of in kwarkbakjes.
http://i.marktplaats.com/00/s/MjI1WDIyNQ==/z/eEQAAOSw7aBVD5PJ/$_82.JPG

Vandaag heb ik 4 broccoliplantjes en 4 knolselderijplantjes (gekocht) en 6 spitskoolplantjes (zelf gezaaid) in de volle grond gezet.  En tijm gezaaid en verspeend in de lange soortement regenpijp die tegen de schutting hangt.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Inmiddels heb ik 39 vakjes geplant/gezaaid. Nu nog bak nr vier klaarmaken.
Jelle heeft op zijn site ook filmpjes met gebruiksaanwijzing voor de makkelijke moestuin. Zeker de moeite om eens te bekijken.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Afbeelding

Bak 1

Afbeelding

Bak 2
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Zo dat ziet er al goed uit!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ziet er hoopvol en strak uit Hanna!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bedankt. [emoji4] Er zitten gelukkig ook voordelen aan werkloos zijn.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Netjes netjes :)

Hier vandaag ook verder gedaan :)
Vandaag geplant: Wortel - ajuin in de bak
Achter de sla plantjes hebben we een poging gedaan op spinazie en pluksla geplant :p
We zien wel wat er boven komt :)
Afbeelding

De serre zit verscholen achter de fruitstruikjes
Stekelbezen (hoe noemt dat? Kruisbes???) - Jeneverbeskes rood en wit - Gele framboos
Afbeelding

Vandaag ook onze eerste Hotelbewoner gespot, iemand een idee wat dit net is? Wij denken een hommeltje maar wat voor een?
Afbeelding

Aangezien ik overal las dat munt nog al graag woekert hebben we die maar een eigen potje gegeven :)
Afbeelding

Geen moestuin, maar van mama heb ik de pioenrozen van mijn overleden grootmoeder doorgekregen en ook nog wat lelies. Hoop dat ze hun verhuis van Antwerpen naar Oost Vlaanderen overleven. Het gras er voor is ook ingezaaid maar zal nog niet direct komen piepen als het zonnetje verstoppertje blijft spelen met de wolken
Afbeelding
Nina013
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nina013 »

Naast de sla en rucola die ik als plantjes in de bak had staan heb ik afgelopen week al worteltjes gezaaid en vandaag ook peultjes, radijsjes en kroten.....
Ik had natuurlij kheel enthousiast omdat ik vermiculiet had gekocht de bietjes al binnen gezaaid in een bakje van dit leuek spul... Totdat ik las dat dat niet zo handig is met wortelgroentes...
Vanaag dan maar in de bak direkt gezaaid
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Ik heb vooral gekeken naar wat de kindjes graag eten hier.
ik koop me arm aan komkommer - sla - tomaten, verder staat hier regelmatig Prei - boontjes - worteltjes - bloemkool op het menu.
Dus behalve prei hebben we bovenstaande geplant/gezaaid :) en dan verder nog radijzen, spinazie.
De bedoeling is ook dat er nog enkele dingen bij komen, maar daarvoor moet het eerst warmer worden :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Je kunt zoveel leuke dingen voor in je salade zetten. komkommers, tomaatjes, bieslook, spinazie, pluksla, veldsla, kropsla, ijsbergsla, rucola, lenteui.
Ook kun je straks boontjes zetten, sperziebonen, snijbonen enz.
Bietjes, kool enz
De mogelijkheden zijn eindeloos.
Ik heb nu staan:
Witte kool, bloemkool, savooiekool, prei, wortels, snijbiet, peterselie, bietjes, kropsla, spinazie, radijs, pluksla, rucola, rozemarijn, narcisjes, bieslook, citroentijm, tijm, kervel, veldsla, peulen, groene selder, meiraapjes en raapstelen.
Marielle1988
2-sterren
2-sterren

Bericht door Marielle1988 »

Afgelopen weekend hebben wij de "piepers" in de grond gezet. Ruim 250 stuks (ik was iets te enthousiast) , de helft Lekkerlanders en de helft Parel. Ben benieuwd wat de opbrengst wordt dit jaar.
Afbeelding

Verder al veel voorgezaaid, alles staat in de koude kas en komt op. Dus tot nu toe erg tevreden.
Afbeelding

Afbeelding

Nog een kleine "impressie" van onze moestuin. Inmiddels al meer grond omgespit, palen geplaatst en de eerste planten erin gezet en spinazie gezaaid (waarvan de eerste 2 rijen nu opkomen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

komend weekend ga ik nog sla, andijvie, rode kool, bietjes en worteltjes zaaien dus voorlopig nog genoeg te doen :)
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Heb vanmiddag wat energie bij elkaar getrommeld en ben aan het werk gegaan in de tuin. Het is een beetje een zooitje dus heb nog wel wat werk te doen maar krijg as zaterdag hulp  :)

Heb munt, peterselie, citroentijm, gewone tijn en rozemarijn samen in een grote schaal geplant. De munt en peterselie komen uit de supermarkt en de tijmen en rozemarijn heb ik vorig jaar ergens gekocht maar nooit geplant. Heb het terras opgeruimd en de rozenstruik gesnoeid en dahlia's geplant voor de rozen, deze staan in een grote regenton die is ooit kapot gevroren aan de onderkant maar functioneerd nog prima als grote plantenpot  :)

Heb ook de tomaten uit de moestuintjes van AH verspeend. Deze heb ik boven achter het raam in potten neergezet. Ik heb geen kas dus wil het op deze manier proberen. Ze staan dan achter het raam tot 14.00/14.30 in de zon en lekker warm. Vond nog zaadjes van gele cherry tomaatjes dus die staan ook boven in een pot op de vensterbank.

De rest van de week rustig aan verder opruimen en rommelen in de tuin. Ik heb nog een aantal lege potten daar wil ik verschillende soorten sla in zetten. Heb ook nog bloemenzaad en wil dat rechtstreeks in de tuin strooien.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

De aardappelplantjes komen boven, al een halve centimeter !!  :circle: :circle:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Nynke schreef: De aardappelplantjes komen boven, al een halve centimeter !!  :circle: :circle:
Yeah  :biggrin2:  hier moeten ze nog de grond in  :biggrin2:

Wat brengt dat nou op, zo'n pootpieper? Meneer Lique heeft 5 kilo gekocht. Hoeveel kilo piepers heb ik dan straks? ( gemiddeld)

Plaats reactie