Ruzie tijdens het uitlaten

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ruzie tijdens het uitlaten

Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

inni schreef:
een kennis van ons had ook geleerd om z'n Sheltie niet op te nemen, toen het beestje 2 jaar was kwam er een herder aangestormd die in één grabbel en grauw de hond in zijn nek nam en hem doodschudde....... Ik heb nu twee Maltezers en snel opnemen zit er niet meer in.....ik ben nooit gerust als we wandelen.... ook omdat ik niet weet hoe de mijne gaan reageren als er iets -bijna fout- gaat met één van hen.
Nee ik dus ook niet je bent gewoon altijd op je hoede, altijd om je heen kijken constant opletten :-\ Loslaten doen wij enkel en alleen als we heel ver kunnen kijken en zeker zijn dat er niemand in de buurt is. Maar mochten ze los zijn en er komt een hond op hun afrennen en ze schrikken en rennen weg is er ook een groot probleem denk ik..
Lil

Bericht door Lil »

Joaquin schreef: Nee ik dus ook niet je bent gewoon altijd op je hoede, altijd om je heen kijken constant opletten :-\ Loslaten doen wij enkel en alleen als we heel ver kunnen kijken en zeker zijn dat er niemand in de buurt is. Maar mochten ze los zijn en er komt een hond op hun afrennen en ze schrikken en rennen weg is er ook een groot probleem denk ik..
dat wegrennen hadden mijn grote honden ook, dat is af te leren. daarvoor moet je vertrouwen opbouwen, zodat de hond leert als ik naar de baas ga, dan lost de baas het op en ben ik veilig. maar het eerste wat ik hier leer is: schrik is naar de baas komen (of dat nu van honden of van vuurwerk of van wat dan ook is).
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Lil schreef: dat wegrennen hadden mijn grote honden ook, dat is af te leren. daarvoor moet je vertrouwen opbouwen, zodat de hond leert als ik naar de baas ga, dan lost de baas het op en ben ik veilig. maar het eerste wat ik hier leer is: schrik is naar de baas komen (of dat nu van honden of van vuurwerk of van wat dan ook is).
+1

Gelukkig heb ik dat bij mijn hummeltje er goed in zitten, als hij schrik sprint hij direct terug naar mij en sprinkt tegen me op om opgetild te worden.
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Lil schreef: dat wegrennen hadden mijn grote honden ook, dat is af te leren. daarvoor moet je vertrouwen opbouwen, zodat de hond leert als ik naar de baas ga, dan lost de baas het op en ben ik veilig. maar het eerste wat ik hier leer is: schrik is naar de baas komen (of dat nu van honden of van vuurwerk of van wat dan ook is).
Tot nu toe komen ze wel naar me toe als ze schrikken maar een echte bedreiging hebben we verder nog niet meegemaakt. Is hopelijk meteen de laatste  :-X
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

TessaThomas schreef: Ik kan de mijne helaas niet optillen, maar elke aanstormende hond, laat staan als ze grommend aan komen, wordt geblokt en weggestuurd. Als pup til ik ze ook op. En dan kunnen de mijne nog tegen een stootje, ik zou jouw kleintjes ook in 1 keer optillen.  >:(
Hoe doe je dat?
TessaThomas
5-sterren
5-sterren

Bericht door TessaThomas »

Hope schreef: Hoe doe je dat?
Er voor gaan staan, je groot maken en ze weg brullen(GA JE WEG?!). En als dat niet werkt zwaai ik met de riem. Werkt niet bij alle honden, maar bij heel veel wel. Doe ik al vanaf pup en Tay gaat netjes achter mij staan in zo'n situatie. Ook Tessa begint te snappen dat het veiliger is achter mij.
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Ik ben een schijtbak geworden, sinds dit voorval is er al 2 x een hond op ons af gerend (los) en ik merk dat ik meteen in paniek raak. Een paar dagen geleden kwam er een jack russel op ons af stuiven uit de bossen, we zagen hem helemaal niet aankomen en ik verstijf meteen. Ik ga er meteen vanuit dat dit fout afloopt :( gelukkig viel het mee en was hij gewoon nieuwsgierig. Ik vind het buitengewoon vervelend dat ik constant super op m'n hoede ben en zo niet meer ontspannen kan lopen, mijn jongens voelen dit aan en reageren dus ook heftiger op elke passerende hond  :-X
Lil

Bericht door Lil »

Herkenbaar. Deels moet dat slijten. Nadat Boris de vijfde keer ernstig gebeten was,  heb ik een gt nodig gehad.  IK mijn hond was nog sociaal.  Toen veel les gehad om de honden beter te lezen. Ook trucjes geleerd om uit situaties te komen. Mocht het niet slijten bij jou dan kan dat nog een optie zijn.
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Vijf keer?!  :-X Jezus. Vandaag liep ik langs een huis en voor ik het wist ging de voordeur open en stonden daar 4 grote honden allemaal los die meteen begonnen te blaffen.. ik ben meteen omgedraaid en sleurde m'n ventjes half mee :( dat doet hun natuurlijk ook geen goed. Mag ik vragen welke gt dat was?
Lil

Bericht door Lil »

Joaquin schreef: Vijf keer?!  :-X Jezus. Vandaag liep ik langs een huis en voor ik het wist ging de voordeur open en stonden daar 4 grote honden allemaal los die meteen begonnen te blaffen.. ik ben meteen omgedraaid en sleurde m'n ventjes half mee :( dat doet hun natuurlijk ook geen goed. Mag ik vragen welke gt dat was?
Die werkt niet meer.

Voor andere dingen ben ik met andere honden bij Yvette van hondenschool Alert geweest (voor mij erg ver weg).  Op dit moment train ik bij Judith van hondenvorming. Zo heb ik nog workshop gedaan bij liesbeth hogendoorn (zeg ik dat goed?). Monique ehhh achternaam?  van die boeken is ook goed.
Tijdens mijn opleiding tot kynologisch instructeur ook heel veel lichaamstaal geleerd trouwens.

Niet schrikken ik ben een beetje trainingsgek en heb werkhonden (gehad) dus kom nogal ergens.
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Oh jammer. Ik ga eens rondkijken, bedoel je Monique Bladder? Oh ik wist niet dat je ook instructeur was :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Joaquin schreef: Oh jammer. Ik ga eens rondkijken, bedoel je Monique Bladder? Oh ik wist niet dat je ook instructeur was :biggrin2:
Ja juiste naam!

Ik WAS instructeur,  niet te combineren met baan en eigen dieren.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Tip: Als je voelt dat je verstijft of verkrampt, ontspan je tenen (met dank aan Renate Steinfort)
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Ok, ik heb gelezen over die BAT trainingen dat lijkt me ook zeker interessant. Bedankt voor je antw ik ga me erin verdiepen  :)
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

pluk schreef: Tip: Als je voelt dat je verstijft of verkrampt, ontspan je tenen (met dank aan Renate Steinfort)
Ohja? Dat zal ik eens proberen, dankje!

Plaats reactie