En weer een hond "kwijt" bij de uitlaatservice .... Je zou je hond meegeven

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: En weer een hond "kwijt" bij de uitlaatservice .... Je zou je hond meegeven

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wij waren laatst bij een losloopgebied waar een bordje stond: toegang met maximaal 3 loslopende honden, hoe zou dat toch komen...
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Borke schreef: Wij waren laatst bij een losloopgebied waar een bordje stond: toegang met maximaal 3 loslopende honden, hoe zou dat toch komen...
Ideaal.
De betreffende HUS zit er niet mee om 20- 30 honden mee te nemen..en dan met een collega HUS af te spreken die ook nog 20 hondjes van kleiner formaat bij zich heeft. Deze groepen tegenkomen is echt niet leuk, of laat ik het anders zeggen: als ik die bus(sen) zie staan rijd ik door ook al zit ik dan al 45 minuten in de auto.  :-X
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

*Marieke* schreef: Heb even gegoogled, en ja hoor... Dat is d'r!!
Haha ja echt, zelfs de andere hussen hier in delft eo zijn echt niet over Nikkie te spreken.. zeer onbeschoft en onprofessioneel..
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

TessaThomas schreef: Maar weggaan als een hond kwijt is?!?!
Ja hoor; Liz d'r broertje was mee met een hus en had geen zin om in de bus te stappen. Die hebben ze zo laten 'staan'; baasje mocht hem zelf op gaan halen  :-X
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Inge en Bono schreef: Ja hoor; Liz d'r broertje was mee met een hus en had geen zin om in de bus te stappen. Die hebben ze zo laten 'staan'; baasje mocht hem zelf op gaan halen  :-X

Wat een service  :-X
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

Inge en Bono schreef: Ja hoor; Liz d'r broertje was mee met een hus en had geen zin om in de bus te stappen. Die hebben ze zo laten 'staan'; baasje mocht hem zelf op gaan halen  :-X
Dat is echt bot zeg...
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Ik ben een zeer gelukkig mens. Ik ken geen HUS, ik ben zelfs nog nooit een HUS tegengekomen. Zouden ze wel bestaan in Groningen?
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Vivianneb schreef: Haha ja echt, zelfs de andere hussen hier in delft eo zijn echt niet over Nikkie te spreken.. zeer onbeschoft en onprofessioneel..
Maar zouden we dan nergens een klacht in kunnen dienen ? Ik wil toch niet weten wat er gebeurd als iemand een hond dood zal rijden omdat zij te druk is met haar roedel onder controle te krijgen  :-X
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

Ik heb het met Lin toen geprobeerd, maar er is gewoon geen wetgeving voor Hussen.. er is wel een overkoepelend orgaan maar als je daar niet bij aangesloten bent dan controleert niemand je dus..
Gemeente doet er niets mee.. misschien als we met meerdere mensen tegelijk een brief opstellen?
Want het zijn niet alleen de gevaren op de parkeerplaats, maar ook de roedel die zwakke honden belagen zonder dat er ingegrepen wordt - er is heel veel mis met die Hus..
Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

Om eerlijk te zijn, snap ik sowieso niet waarom mensen een hond nemen, als de honden door een HUS moeten worden uitgelaten :S...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

Nou ja toen ik in het ziekenhuis lag was ik maar al te blij dat de heren met Mona haar Hus mee mochten, maar goed haar groepen zijn niet zo achterlijk groot en zij weet wel wat ze doet..
En voor 1 of 2 keer in de week lijkt het me voor eenling honden (met veel mitsen en tenzij-en) een uitkomst om op eigen benen te leren staan..
Maar voor 5 keer in de week (en soms ook nog in het weekend wat ik wel eens hoor, en dan naar een opvang tijdens de vakanties) dat snap ik ook niet.
TessaThomas
5-sterren
5-sterren

Bericht door TessaThomas »

Inouchka schreef: Om eerlijk te zijn, snap ik sowieso niet waarom mensen een hond nemen, als de honden door een HUS moeten worden uitgelaten :S...

Als ik geschikte honden had en een geschikte HUS zou weten, dan zouden mijn honden op de dagen dat ik werk ook mee mogen. Bij een geschikte HUS vind ik dat een fijner idee dan een hond die de hele dag alleen moet zitten. (Ik werk 3 dagen, met 5 dagen in de week zou ik niet aan honden begonnen zijn idd haha)
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Vivianneb schreef: Ik heb het met Lin toen geprobeerd, maar er is gewoon geen wetgeving voor Hussen.. er is wel een overkoepelend orgaan maar als je daar niet bij aangesloten bent dan controleert niemand je dus..
Gemeente doet er niets mee.. misschien als we met meerdere mensen tegelijk een brief opstellen?
Want het zijn niet alleen de gevaren op de parkeerplaats, maar ook de roedel die zwakke honden belagen zonder dat er ingegrepen wordt - er is heel veel mis met die Hus..
Wijkagent of zowiezo melding maken bij politiebureau. Heb ik vorige keer ook gedaan omdat ik bijna haar kleine hondjes onder mn wielen had. En bij hetzelfde incident werd uitgemaakt voor rotte vis omdat ik niet goed zou uitkijken. ::)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Onze polderbosjes in de Alblasserwaard vallen onder staatsbosbeheer en die hebben het toch aan banden gelegd hoor. Slechts 2 hussen toegestaan in het ene bosje, de ander heeft weer een ander bosje gedeeltelijk toegewezen gekregen en verder zijn ze verboden. Max 3 honden per begeleider. Is voor mij wel jammer maar toch heb ik er voor het doel geen moeite mee. Ik zou dus sbh contacten.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Inouchka schreef: Om eerlijk te zijn, snap ik sowieso niet waarom mensen een hond nemen, als de honden door een HUS moeten worden uitgelaten :S...

Tsja, niet iedereen plant de levensduur van een hond zijn toekomst, en er kan altijd iets gebeuren waardoor het toch wel erg fijn is als er dit soort bedrijven bestaan !!
Dus zeg nooit nooit  ;)

Maar ben het wel met Lizzy eens, als je je hond meegeeft aan een HUS, dan ga je toch minimaal een keer of wat meelopen om te zien hoe diegene omgaat met honden ??????

Ik ga eens nadenken over een klacht, misschien idd eens met een aantal een klacht tegelijk indienen, want volgens mij mag je waar zij staat in het bos ook helemaal niet zijn  :-X

Plaats reactie