BPWR grote kippenrassen houden
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: BPWR grote kippenrassen houden
We hadden vorig jaar australorps, helaas zijn ze het slachtoffer geworden van waarschijnlijk een vos. Nog één keer willen we het proberen. Inmiddels met gaas een groot stuk tuin omheind. Jammer genoeg kunnen ze nu niet meer om het huis paraderen wat zo gezellig was.
Onze keus is dit keer gevallen op de Orpington maar wat zijn die moeilijk te vinden. Ook bij kippen schijnt er broodfok te zijn, waar koop je dan een "verantwoorde"kip? Iemand die dat weet?
Onze keus is dit keer gevallen op de Orpington maar wat zijn die moeilijk te vinden. Ook bij kippen schijnt er broodfok te zijn, waar koop je dan een "verantwoorde"kip? Iemand die dat weet?
- Angelique
- 5-sterren

Onder kippen is zeker ook broodfok. Eerste herkenning is dan toch de aantallen en huisvesting. De meeste rassen hebben wel clubs met aangesloten fokkers en anders is het rondkijken op Mp en trachten aan de hand van de adv en bij eventuele visite te zien of je daar een kip vandaan wilt.
Ik ken wel een betrouwbaar iemand die grote Orpinghtons heeft, maar of ze ook jaarlijks kuikens heeft weet ik dan weer niet. Oh ja, ze wonen in Friesland
Ik ken wel een betrouwbaar iemand die grote Orpinghtons heeft, maar of ze ook jaarlijks kuikens heeft weet ik dan weer niet. Oh ja, ze wonen in Friesland
Voel me net DIE pupkoper. Hok en ren zijn klaar dus ik wil NU kippen. Maar ik doe het niet. Heb al een paar adresjes uitgefilterd, alleen hebben die op dit moment niet wat ik graag wil. Redelijke afstand is geen bezwaar. Het Noorden. Overijssel, Gelderland. Om er nu helemaal voor naar Maastricht te rijden gaat me wel iets te ver 
-
robbiekomvoor
- 5-sterren

Hopelijk heb ik dit jaar Orpington kuikens en ben geen broodfokker,het word het eerste nestjeMargaS schreef: Voel me net DIE pupkoper. Hok en ren zijn klaar dus ik wil NU kippen. Maar ik doe het niet. Heb al een paar adresjes uitgefilterd, alleen hebben die op dit moment niet wat ik graag wil. Redelijke afstand is geen bezwaar. Het Noorden. Overijssel, Gelderland. Om er nu helemaal voor naar Maastricht te rijden gaat me wel iets te ver![]()
Welke kleur? En niet in Maastricht?robbiekomvoor schreef: Hopelijk heb ik dit jaar Orpington kuikens en ben geen broodfokker,het word het eerste nestje![]()
- Angelique
- 5-sterren

Met kippen moet je ook niet te lang blijven "druilen" anders zijn de kuikens opMargaS schreef: Voel me net DIE pupkoper. Hok en ren zijn klaar dus ik wil NU kippen. Maar ik doe het niet. Heb al een paar adresjes uitgefilterd, alleen hebben die op dit moment niet wat ik graag wil. Redelijke afstand is geen bezwaar. Het Noorden. Overijssel, Gelderland. Om er nu helemaal voor naar Maastricht te rijden gaat me wel iets te ver![]()
Hier in Borger http://link.marktplaats.nl/m918153666
-
robbiekomvoor
- 5-sterren

Over de kleur ben ik nog een beetje aan het dimdammen...MargaS schreef: Welke kleur? En niet in Maastricht?![]()
Ik heb contacten met iemand die choco fokt,daar wil ik heel graag een hen van,blauw en splash/vuilwit zijn ook een optie,verder vind ik Izabel ook prachtig...
Als het goed is gaan mijn 2 cochinnetjes ze uitbroeden,maar wel van goede orpington fokkers.
Oh ja,ze worden groot
- Angelique
- 5-sterren

Is de izabel bij de orphington ook zo " hot"? Momenteel gaan de Brahmaeitjes izabel voor €5,- per stuk over de toonbank. Leggende hennen mogen ineens ruim €100,- kosten, waar andere kleurtjes tussen de tien en twintig euro kosten.robbiekomvoor schreef: Over de kleur ben ik nog een beetje aan het dimdammen...
Ik heb contacten met iemand die choco fokt,daar wil ik heel graag een hen van,blauw en splash/vuilwit zijn ook een optie,verder vind ik Izabel ook prachtig...
Als het goed is gaan mijn 2 cochinnetjes ze uitbroeden,maar wel van goede orpington fokkers.
Oh ja,ze worden groot![]()
Angelique schreef: Is de izabel bij de orphington ook zo " hot"? Momenteel gaan de Brahmaeitjes izabel voor €5,- per stuk over de toonbank. Leggende hennen mogen ineens ruim €100,- kosten, waar andere kleurtjes tussen de tien en twintig euro kosten.
Het is maar net wat de gek er voor geeft...
- Angelique
- 5-sterren

Ach, binnen drie weken heeft ze zichzelf terugverdientDoranto schreef:![]()
Het is maar net wat de gek er voor geeft...![]()
Edit: zie net dat een klein kuikentje €50,- kost .
Laatst gewijzigd door Angelique op za 11 apr 2015, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Mag er geen haan bijAngelique schreef: Met kippen moet je ook niet te lang blijven "druilen" anders zijn de kuikens op
Hier in Borger http://link.marktplaats.nl/m918153666
- Angelique
- 5-sterren

Ow jammerMargaS schreef: Mag er geen haan bij![]()
-
robbiekomvoor
- 5-sterren

Geen idee wat ze kosten,izabel kom je niet vaak tegen bij orpingtons,ik geloof dat er in Brabant iemand is die ze fokt,leuk handeltje die brahma's.Angelique schreef: Is de izabel bij de orphington ook zo " hot"? Momenteel gaan de Brahmaeitjes izabel voor €5,- per stuk over de toonbank. Leggende hennen mogen ineens ruim €100,- kosten, waar andere kleurtjes tussen de tien en twintig euro kosten.
Ik wacht met spanning tot er eentje broeds word
- Angelique
- 5-sterren

Sterkte met wachtenrobbiekomvoor schreef: Geen idee wat ze kosten,izabel kom je niet vaak tegen bij orpingtons,ik geloof dat er in Brabant iemand is die ze fokt,leuk handeltje die brahma's.
Ik wacht met spanning tot er eentje broeds word![]()

Het zijn deze vier koekoeken geworden. Nu 15 weken en al goed aan de maat. Weet alleen niet of het een ras is.