Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

Oh dat was een dagje heerlijk in de tuin werken zeg!
Bloemkooltjes buiten erbij gezet, heb ze flink toegesproken en gezegd dat ze er nu klaar voor zijn.. er gingen er 2 hangen, maar ik hoop dat ik ze genoeg meegegeven heb voor een sterk leven :P
Bietjes, ijsbergsla, dropplant en bosuitjes (bij de worteltjes) gezaaid. Radijs wat uitgedund.. had ergens het zakje uit mijn tengels laten vallen dus er stond een bosje radijs :P

Binnen in de lege emmertjes de watermeloen en de pompoen ingezaaid.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Radja schreef: Wow , dank je!! Moet dat met pootaardappels of kan het met willekeurige aardappel in de schuur/kast?

Edit: waar kan je dit het beste plaatsen? Ik heb bijvb dat kasje van de lidl op mijn balkon staan,waar zo goed als de hele dag zon is! Maar mijn moestuintje is gewoon in de tuin zuid/west, dus veel zon,maar het heetst van de dag ligt mijn moesttuinje half schaduw! Heeft veel gegeven!
Zodra een aardappel uitlopers heeft kan je ze in de grond stoppen. Pootaardappel of gewone, maakt dan niet uit. Het is wel zo dat de eetaardappels vaak bewerkt zijn om niet snel uit te lopen dus dat is even afwachten.

Onze aardappelzakken staan tegen een zuid-muur aan, maar krijgen toch niet heel veel zon want er staan andere huizen dichtbij. Ze krijgen minder zon dan de moestuin.

V.w.b. de gaten in de zakken: zoveel mogelijk gaten in de bodem want ze houden niet van natte voeten. Zegt meneer.  ;) :)
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

-Annemarie- schreef: Zodra een aardappel uitlopers heeft kan je ze in de grond stoppen. Pootaardappel of gewone, maakt dan niet uit. Het is wel zo dat de eetaardappels vaak bewerkt zijn om niet snel uit te lopen dus dat is even afwachten.

Onze aardappelzakken staan tegen een zuid-muur aan, maar krijgen toch niet heel veel zon want er staan andere huizen dichtbij. Ze krijgen minder zon dan de moestuin.

V.w.b. de gaten in de zakken: zoveel mogelijk gaten in de bodem want ze houden niet van natte voeten. Zegt meneer.  ;) :)
Dank je Annemarie en meneer Annemarie! Ik ga het doen!!  Dit is echt een waanzinnig goede tip!
Nina013
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nina013 »

Gelukkig heeft  paps de halve tuin vol met aardappels. Hier is meneer zo dol op aardappels daar kan ik niet tegenop kweken haha...  Die eet gerust een halve kilo aardappels op
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

[quote="Nina013"]
Gelukkig heeft  paps de halve tuin vol met aardappels. Hier is meneer zo dol op aardappels daar kan ik niet tegenop kweken haha...  Die eet gerust een halve kilo aardappels op
Nina013
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nina013 »

Ja witte luizendingen...., ik wist niet dat het witte luizendingen waren hahaha!
Ze waren in elk geval goed verhit in de koekenpan
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Als het een kamerplant is waar ik gehecht aan ben, gaat de plantenspuit erop met een scheutje afwaszeep en een klein scheutje spiritus met water. De peterselie ging in de afvalbak  ::) ::) ::)
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Bij de tuinbonen (en andere luisgevoeligee planten) zaai ik altijd dille, ter voorkoming van luis. Ook als er ergens luis inzit kan je er dille bijzetten . iha is de luis dan met een paar dagen weg
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Lida. S schreef: Bij de tuinbonen (en andere luisgevoeligee planten) zaai ik altijd dille, ter voorkoming van luis. Ook als er ergens luis inzit kan je er dille bijzetten . iha is de luis dan met een paar dagen weg
Goede tip.
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

Lida. S schreef: Bij de tuinbonen (en andere luisgevoeligee planten) zaai ik altijd dille, ter voorkoming van luis. Ook als er ergens luis inzit kan je er dille bijzetten . iha is de luis dan met een paar dagen weg
Dank je Lida! Ik heb vorig jaar witte luis in een plant met bloemen gehad (geen idee welke, was een krijgertje) en dat ding trok het gewoon aan.. die is er iig uit dit jaar :P Maar dille is wel een goede en makkelijke oplossing :)
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

ok genoteerd: Dille naast de orchideeën zetten...
Om een of ander reden hadden AL mijn orchideeën last van die witte ondingen!!!!
Dus ik heb ze allemaal weggegooid :s

Het zijn deze ondingen waar ik het over heb trouwens
Afbeelding
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Die op het plaatje doet me denken aan larve van de schildluis erg hardnekkige vieze luis ik bestreed ze door de volwassen exemplaren in te vetten met pure olijfolie met een wattenstaafje dan verstikten ze en kon je ze zo na een week weg wrijven en niks geen gif etc
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

Ziet eruit als wolluis?
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Die op plaatje kan ook wolluis zijn die gelukkig zelf nog nooit gehad dus daar geen handig eco middeltje voor bekend :(
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

ja kwam in men zoektocht idd uit op wolluis.
Vies ding en het begon bij 1 gekregen plant en binnen de maand hadden al men orchi's er van :'(

Plaats reactie