beloning hondencursus

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: beloning hondencursus

Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Tequila van mij doet helemaal niets voor gedroogd vlees, dat spuugt hij zelfs uit buitenshuis, alleen in huis vind hij het wel ok ::). En ik ben sinds kort begonnen met gedragstherapie, omdat hij nogal snel opgewonden raakt en hij dan niet meer te houden is. Dus moet ik iets heel lekkers hebben. Ik maak dus een soep met allerlei groenten en kruiden en daar kook ik allerlei soorten vlees in, ik doe er een heel klein snufje zout bij. Dit keer heb ik bijvoorbeeld varkensoren, kippenpoten en rundvlees gebruikt. En daarnaast maak ik een´pelota´, een grote Spaanse gehaktbal met peterselie, knoflook en andere kruiden (ik heb er twee gemaakt van 1 kilo rundergehakt) en die kook ik mee in deze soep. En dit alles wordt geportioneerd in ministukjes en gemengd in zakjes ingevroren. En hier werkt Tequila wel voor, hij neemt dit zelfs aan in situaties waarvan ik dacht dat hij nooit wat aan zou nemen. Het kost even wat moeite, maar dan heb je ook wat en ik kan nu wel even een klein maandje vooruit. Ik maak altijd heel veel tegelijk klaar. Worsten uit de supermarkt wil ik Tequila niet geven, want ik wil exact weten wat hij binnenkrijgt. De varkensoren vindt hij geweldig lekker, die kan je heel makkelijk in stukken knippen na het koken. Je handen worden wel vies, maar die was ik dan gewoon na de training.

Het is natuurlijk wel een beetje overdreven dit, maar iets anders is totaal niet interessant voor hem. :-[
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 21 jan 2015, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mwah, ik vind dat niet overdreven hoor! Wat werkt werkt! En ik doe overigens ook een klein snufje zout in de bouillon. En je brengt me wel op een idee om er volgende keer nog meer kruiden in te doen! Ik vind sec gezien worst van Rodi ook grote troep. Als deze op is, koop ik het ook niet meer. Het stinkt en je weet absoluut niet wat voor bagger ze er in kiepen. Het was bij gebrek aan fantasie :biggrin2:
TessaThomas
5-sterren
5-sterren

Bericht door TessaThomas »

Het klinkt wel er goed! Ik denk dat ik de gehaktballen ook ga maken. Alle andere dingen die ik gebruik als beloning zit toch vanalles in wat ik liever niet geef.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef: Mwah, ik vind dat niet overdreven hoor! Wat werkt werkt! En ik doe overigens ook een klein snufje zout in de bouillon. En je brengt me wel op een idee om er volgende keer nog meer kruiden in te doen! Ik vind sec gezien worst van Rodi ook grote troep. Als deze op is, koop ik het ook niet meer. Het stinkt en je weet absoluut niet wat voor bagger ze er in kiepen. Het was bij gebrek aan fantasie :biggrin2:
Ik heb gister kvv staan draaien en een pond divers spiervlees over, ter inspiratie had ik de rookworst die je bij Dego kan kopen...alles door elkaar, wat kruiden en knof erdoor en die als soepballen gekookt...na de wandeling tel ik voor de zekerheid mijn vingers even na :biggrin2:

Er zit in, gans, kip, kalkoen, rund en paard.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zaten je vingers er nog aan? :biggrin2:

Zo doen we nog inspiratie op zeg, in dit topic :biggrin2:
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

En wat ik hier in Spanje altijd doe als we buiten de deur gaan eten en mensen nemen vlees en eten het niet op dan vraag ik aan de ober of ze het vlees in een zakje willen doen en dan krijgen de hondjes dat, is niet altijd het meest gezonde (omdat er zout op zit), maar het gebeurt ook niet dagelijks en ik vind het duurzaam. Hier in Spanje krijg je altijd zulke bijzarre hoeveelheden vlees, dat bijna niemand dat op krijgt. Ik denk dat ze dat in Nederland ook wel zouden doen als je het vraagt. Ik doe het ook met vis en schaaldieren
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 23 jan 2015, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

O handig deze tips, ga ik ook proberen.

Haku werkt niet echt voor lekkers, heel veel vind hij binnen wel oké maar buiten met afleiding reageerd hij er totaal niet op.

Had echt al alles geprobeerd wat ik kan bedenken, kaas, verschillende soorten worst, gekookt en gebakken vlees, tig commerciëler snoepjes en gedroogd vlees niks geeft hem die wow factor :-\

Dus ik hoop dat die gehaktbal het gaat worden :angel2:, mogen eens aan de slag gaan er mee heb nog wel wat spier vlees wat ik hier voor gebruiken.
doortjeayla
1-ster
1-ster

Bericht door doortjeayla »

Als ik buiten train met Doortje geef ik vaak stukjes frikandel of knakworst. Ook droog ik worst en kipfilet om mee te belonen
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Zo ziet dat van ons eruit, eigenlijk gewoon een typisch Madrileens gerecht ' cocido madrileño'[emoji16]

AfbeeldingAfbeelding

De groenten pureer ik met wat vlees en dat gebruik ik als vulling voor de kong, en de botten waar het gekookte vlees van afkomstig is gebruik ik voor de bone broth.

Het vlees en de ballen (pillotas) moeten nog in kleine stukjes worden geknipt/gesneden en daarna portioneer ik het en gaat het de vriezer in. Ik doe hier denk ik anderhalve maand mee. En Tequila die nergens mee te motiveren is doet hier alles voor.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Is dat groene 'pimpernella'?  :D
Zo noemen ze dat in Portugal, geen idee hoe je het schrijft  ;D
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Wat heb ik het toch makkelijk met een lab.
Die doet al een moord voor een stukje gedroogd spiervlees  :biggrin2:
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Hope schreef: Wat heb ik het toch makkelijk met een lab.
Die doet al een moord voor een stukje gedroogd spiervlees :biggrin2:
Dat neemt Tequila gewoon niet aan als er veel prikkels zijn en soms neemt hij het aan en tuft het weer uit. En toen ik het nog toeliet dat ze hem bij de dierenarts koekjes gaven haalde hij er letterlijk zijn neus voor op.

Ziggy die sprong op tafel om zichzelf van koekjes te voorzien bij de dierenarts, die vond die gore droge chemische dingen overheerlijk en gedroogd vlees ook en Yuka wordt hysterisch van alles wat eetbaar is. Teki vind gedroogd spul in huis acceptabel meer niet, hij gaat er niet harder voor werken in ieder geval.

@Marije: het enige groene spul dat er dir keer in zat was bleekselderij[emoji16] , ik had weinig in huis verder
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

In de gehaktballen zit verse knoflook, tijm, peterselie, basilicum en een snufje peper en kaneel, om te binden ei en gekookte aardappelen[emoji4]
RobinVC
2-sterren
2-sterren

Bericht door RobinVC »

Ik hoop dat het goed gaat dat trainen met belonging. Ik ben ook zo begonnen met Spike. En hij deed het fantastisch... tot de beloningen op waren. Meer meebrengen volgens de trainer. Op een bepaald moment gaf ik hem bijna zoveel dat hij niet meer moest eten nadien. Maar eens op stopte de medewerking van Spike. Een te slimme Border Collie?. Ben dan overgestapt naar een school ZONDER beloning. En ik was hier niet de enige met dit probleem. Was wel een aanpassingsperiode, maar nu doet hij het goed zonder beloning. Bij een wandeling hoef ik dus ook niks mee te nemen. Bij mij krijgt hij zijn beloning na de training in de vorm van een gedroogde kipfilet of rundsoor of iets dergelijks.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

RobinVC schreef:Ik hoop dat het goed gaat dat trainen met belonging. Ik ben ook zo begonnen met Spike. En hij deed het fantastisch... tot de beloningen op waren. Meer meebrengen volgens de trainer. Op een bepaald moment gaf ik hem bijna zoveel dat hij niet meer moest eten nadien. Maar eens op stopte de medewerking van Spike. Een te slimme Border Collie?. Ben dan overgestapt naar een school ZONDER beloning. En ik was hier niet de enige met dit probleem. Was wel een aanpassingsperiode, maar nu doet hij het goed zonder beloning. Bij een wandeling hoef ik dus ook niks mee te nemen. Bij mij krijgt hij zijn beloning na de training in de vorm van een gedroogde kipfilet of rundsoor of iets dergelijks.
Ik was vanmorgen ZOOOO blij dat ik nog iets in mijn zak had, bulldog die recht op mijn hond afkomt, 1x roepen en meneer komt, ook al stond hij verstijfd van angst en werd zijn pas eigenlijk afgesneden door betreffende grommende hond.... Het maakt mij niet uit waarom, als mijn hond maar luistert. En als dat een kilo snoepjes kost, vind ik dat prima ;)

Plaats reactie