Is het niet mogelijk om van huisarts te wisselen? Wat een lulhannes, dat hij je niet verder wil helpen.
Ik hoop dat de nieuwe fysio iets voor je kan betekenen.
Ik heb ook knieklachten (in 1 knie buitenmeniscus compleet verwijderd op 6-jarige leeftijd en de binnen meniscus in 2005 gescheurd, andere knie overbelast door ontlasting kapotte knie) en kan op sommige dagen (die steeds meer worden) ook niet gestrekt in bed liggen. Op die momenten leg ik een kussen onder mijn knieën en zorg er ook voor dat ik deze tussen mijn knieën prop als ik op mijn zij lig, hierdoor ontlast ik mijn knieën en kan ik in ieder geval in bed liggen.
Kou probeer ik te vermijden, ik probeer mijn knieën warm te houden, dus in de winter trek ik eventueel nog ewen panty of een leggings onder mijn spijkerbroek aan als ik naar buiten ga.
Volgens mijn orthopeed is het belanrijk dat ik de spieren van mijn bovenbenen train, daardoor zouden de knieklachten minder moeten worden. Ook heeft hij me naar een podoloog doorverwezen voor zooltjes (ook omdat de stand van mijn voeten niet helemaal goed is en dit ook de knieën beïnvloed) Tot nu toe heb ik daar nog niets aan gedaan. Ik vind fitness verschrikkelijk en heb tot nu toe nog geen moeite gedaan om zelf wat oefeningen te doen
Verder probeer ik mijn knieën zo min mogelijk te belasten; dus gehurkt zitten, op de knieën zitten, diepe kniebuigingen , zware dingen tillen e.d. zoveel mogelijk vermijden.
Als ik mijn knieën echt teveel heb belast, dan neem ik (op aanraden van mijn zus die arts is) soms een ibuprofen voor het slapen gaan om een ontstekingsreactie tegen te gaan, doe ik dit niet dan heb ik binnen een paar uur een dikke, pijnlijke knie.
Oh en ik heb ergens in de kast nog zo'n vette gepolsterde knieband liggen, die moest ik op aanraden van een ander orthopedisch centrum dan waar ik nu kom, hier in Berlijn voor de rest van mijn leven dragen (maar ja, deze adviseerden ook een zware bullshit operatie y- as correctie aan beide benen, of een menisuc transplantatie en deze beoordeelden de MRI van beide knieën fout). Ik vond die knieband eerder lastig dan dat ik er verlichting van de klachten door merkte. Maar misschien werkt zo'n knieband voor jou wel?