Ko... update pag 12/ THUIS!!!!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Ko
yeahhhhhhh vrijdag avond gaan we naar Goes!!
Ko gaat mee en ze heeft met toch afgeraden een ram erbij te zetten omdat ook Ko maar een klein ventje is...
we gaan dus voor een meid!!!!!
keuze uit blauw of een zwarte!!!
Ze vertelde me dat als ik tegelijk 2 jonge rammen neem en die dan ook tegelijkertijd laat castreren dat t dan wel goed gaat... maar dat is niet t geval
Ko gaat mee en ze heeft met toch afgeraden een ram erbij te zetten omdat ook Ko maar een klein ventje is...
we gaan dus voor een meid!!!!!
keuze uit blauw of een zwarte!!!
Ze vertelde me dat als ik tegelijk 2 jonge rammen neem en die dan ook tegelijkertijd laat castreren dat t dan wel goed gaat... maar dat is niet t geval
Laatst gewijzigd door me and my boys op wo 15 apr 2015, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaaf!!
Altijd gezegd dat als ik weer een konijn neem dat ik dan een bulldog ga nemen(manlief heeft liever een vlaam, past prima samen)>
Ben benieuwd welke keus je kan en mag maken.
- pearlsofpassion
- Moderator
Maar dat komt waarschijnlijk omdat je rammen gecastreerd zijn en je voedsters niet...Me and my boys! schreef: ik hoor echt zoveel tegenstrijdige verhalen erover....ik vind rammen ook veel liever dan voedsters...
Je geeft aan dat Jazz haar nukkigheden had, maar dat is hormonaal. Een ongecastreerde ram heeft dat ook. En als je een voedster castreert, wordt ze dus net zo rustig en lief als een ram...
Je hebt natuurlijk altijd verschillen in karakter en geen garantie's, dat is alle dieren zo.
Maar ik denk dat je met een voedster die je op tijd castreert, de beste keuze maakt.
Veel plezier met uitkiezen!
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 16 apr 2015, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
+1pearlsofpassion schreef: Maar dat komt waarschijnlijk omdat je rammen gecastreerd zijn en je voedsters niet...
Je geeft aan dat Jazz haar nukkigheden had, maar dat is hormonaal. Een ongecastreerde ram heeft dat ook. En als je een voedster castreert, wordt ze dus net zo rustig en lief als een ram...
Je hebt natuurlijk altijd verschillen in karakter en geen garantie's, dat is alle dieren zo.![]()
Maar ik denk dat je met een voedster die je op tijd castreert, de beste keuze maakt.
Veel plezier met uitkiezen!![]()
Ik heb het ooit gehad, twee gecastreerde rammen samen.
Sjaak, toen 12 met Joep van net een jaar. Joep was doodsbang en Sjaak was het enige konijn wat daar mee om kon gaan. Ze hebben samen gezeten tot Sjaak overleed, anderhalf jaar later.
Daarna met Joep naar de opvang, en omdat het met Sjaak zo super goed ging ook weer wat rammen geprobeerd. Een drama!
Ik heb hier nu twee koppels zitten. Zowel de mannen als de vrouwen zijn gecastreerd en er heerst het hele seizoen door een heerlijke rust.
Die rust is pas echt definitief geworden na castratie van de meiden. Konijnen zonder oplvliefers zijn gewoon een stuk gezelliger
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
we gaan vanavond al... ko is zo verdrietig zit maar in elkaar in een hoekje..
Ik zal t meisje steriliseren zodra ze er de leeftijd voor heeft...
Ik zal t meisje steriliseren zodra ze er de leeftijd voor heeft...
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Ko..foto pag 2
Leuk joh. Ko zal blij zijn.
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier ook een sjaggie gesteriliseerde voedster gehad. Zeer territoriaal 
Nou was het ook een nijn met een rugzakje uit de opvang, dus dat zal ook niet mee geholpen hebben maar tjeeee dat was me er eentje!
Nou was het ook een nijn met een rugzakje uit de opvang, dus dat zal ook niet mee geholpen hebben maar tjeeee dat was me er eentje!
- pearlsofpassion
- Moderator
Elk konijn is territoriaal.
Je moet ze uit hun territorium halen als je ze wil laten kennismaken. Doe je dat niet, moet je rekenen op een paar maand met split-cage.
Bij elkaar zetten op bekend terrein voor 1 van beide, is zowiezo vragen om problemen. Welk geslacht of combinatie dan ook.
Je hebt altijd gevallen waarin dat goed gaat, maar dat is meer uitzondering dan regel.
Los daarvan heb je natuurlijk inderdaad verschillen in karakters en spelen verleden en leeftijd van castratie ook een rol. Net als leeftijd van beide parijten. Ik ga niet beweren van niet.
Je moet ze uit hun territorium halen als je ze wil laten kennismaken. Doe je dat niet, moet je rekenen op een paar maand met split-cage.
Bij elkaar zetten op bekend terrein voor 1 van beide, is zowiezo vragen om problemen. Welk geslacht of combinatie dan ook.
Je hebt altijd gevallen waarin dat goed gaat, maar dat is meer uitzondering dan regel.
Los daarvan heb je natuurlijk inderdaad verschillen in karakters en spelen verleden en leeftijd van castratie ook een rol. Net als leeftijd van beide parijten. Ik ga niet beweren van niet.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 16 apr 2015, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat weet ik ook allemaal hoor
20 jaar konijnen gehad.
Wou alleen maar aangeven dat steriliseren niet de remedie hoeft te zijn.
Wou alleen maar aangeven dat steriliseren niet de remedie hoeft te zijn.
Wat is ze mooi
Heel veel plezier met haar (en dan bedoel ik vooral ook Ko)
Ko is toch wel een enorme bofferd met zo'n mooi meisje erbij.
Wat een mooi konijntje!
ze ziet er superlief uit. Ik hoop dat het goed komt samen met Ko.
ze ziet er superlief uit. Ik hoop dat het goed komt samen met Ko.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Wat kijkt ze lief! Hopelijk leeft Ko weer lekker op