De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen

Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Vandaag naar de holistische dierenarts geweest en wat was dat fijn zeg. Het was daadwerkelijk een dialoog en ze heeft ruim de tijd genomen (2 uur) en ik ben totaal niet van de kosten geschrokken,  ik ben altijd meer kwijt bij de gewone dierenarts.  Ik ben erg hoopvol. Ik schrijf morgen of overmorgen een uitgebreid verslag.  Zij is er trouwens van overtuigd dat hij er zo goed aan toe is, ondanks de ellende met zijn tenen door zijn dieet,  ook weleens fijn om te horen.

Het was voor Teki ook een erg prettige ervaervaring[emoji4] . Ze heeft hem heel lang gemasseerd, ook zijn slechte pootje en hij leek af en toe wel gedrogeerd zo ontspannen lag hij erbij (heel bijzonder want hij tolereert normaal nauwelijks aanrakingen aan dat pootje) en de spieren in zijn poot waren daarna zacht en ontspannen, zo hebben ze nog nooit aangevoeld.

Het voelt echt alsof er een last van mijn schouders is gevallen.  Ze was ook helemaal niet zweverig.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ook fijn trouwens een zachte comfortabele behandeltafel ipv koud glad metaal.
sella

Bericht door sella »

Fijn dat het voor jullie zo goed is verlopen. Lekker dat hij zo kon ontspannen. als je dat eenmaal gezien hebt, wil je dat altijd voor ze he?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Fijn zeg! Ik ben wel heel benieuwd naar je uitgebreide verslag!
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Hier komt het uitgebreide verslag. Eerst is Tequila goed bekeken en onderzocht net als bij de gewone dierenarts, zijn huid ook goed bekeken (zij vond zijn huid er heel erg goed uitzien, behalve tussen zijn tenen natuurlijk). Daarna heeft ze een hele tijd gevoeld en gaf aan dat zijn organen allemaal in orde waren. Dit blijkt ook uit de bloedtest. Zij denkt dat dit mede is door zijn voeding, ik denk eerlijk gezegd ook dat hij er een stuk slechter aan toe was geweest als hij brokken had gegeten.

Wat direct merkbaar was was hoe snel Tequila opgewonden en gestresst is, hij hoort en ziet alles en wil alles controleren. Hierdoor gaat zijn hartslag heel heftig omhoog en wordt hij loeiheet. De dierenarts is ervan overtuigd dat dit, icm zijn overgevoeligheid voor allerlei planten ed de ontstekingen/eczeem in de hand werkt. Hij krijgt dus twee chinese kruidenmengsels die die warmte af zouden moeten vloeien. Ik weet niet of ik hier echt in geloof, maar ik ga het een kans geven. Daarnaast zijn de voetenbadjes goed en noodzakelijk dus daar gaan we mee door.

Tequila heeft natuurlijk een hele complexe medische geschiedenis en waarschijnlijk staan geen van zijn klachten los van elkaar (stress, weinig zelfcontrole, onrust, allergie en pijn).

Hij heeft een asymetrisch lichaam door zijn geopereerde poot (gebroken heup) en hoogstwaarschijnlijk toch pijn daardoor, dat pootje is meer een soort reservepoot, hij belast dat pootje zo min mogelijk. Zij heeft zijn hele lichaam gemasseerd (craneosacrale massage) inclusief pootje en Tequila was daarna ineens zacht en zijn spieren ontspannen. De spieren in zijn slechte pootje voelden na de massage zacht en rond aan, niet als een harde stijve stok, zoals ze normaal aanvoelen.

We gaan dus met de massages aan zijn slechte pootje werken en tegelijkertijd zijn stress verlagen en door met de voetenbadjes en chinese kruiden toevoegen.

Ik weet niet of het toeval is, maar de laatste twee nachten heeft hij zonder regelmatig omdraaien en van houding verwisselen veel relaxter geslapen en zijn poten zien er super netjes uit (de prednison heeft dit keer maar anderhalve dag effect gehad, daarna kwamen de bulten en wonden weer net zo hard terug).

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de ab nu zijn werk begint te doen en dat het niets te maken heeft met de massage. Of dat het komt doordat ik super streng ben voor mezelf met de voetenbadjes (ieder contact met planten, ook al is het 5 minuten in de tuin, wordt gevolgd door een voetenbadje). In ieder geval gaat het goed met hem nu en vind ik deze benadering heel prettig en denk ik echt dat dit hem gaat helpen, dat de massages effect hebben is zeker. De rest gaan we zien. De 27ste gaan we weer voor een massage en ook voor de zekerheid nog testen of zijn schildklier in orde is. We gaan ook wat andere middeltjes proberen voor zijn voeten, een poedertje en wat zilverwater toevoegen aan het badje.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 15 apr 2015, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
sella

Bericht door sella »

Dat klinkt heel goed Laura!
als zijn spieren onstpannen, kan er ook weer een betere doorstroming komen, en dan worden de afvalstoffen sneller en beter afgevoerd.
Hierdoor voelt hij zich ook iedere keer wat minder snel gammel.
Honden die wat mankeren zijn zoveel sneller uit balans dan hun perfect in balans zijnde soortgenoten.
Ik denk dat hij hier echt met jou aan het goede adres is voor opknappen, en lekker doorgaan met de voetbaden.
Lil

Bericht door Lil »

Dat klinkt heel goed!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mij klinkt het ook niet verkeerd. Ook fijn dat het niet te zweverig is geworden. Ik ben benieuwd wat de schildklier test uitkomst zal zijn!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Klinkt fijn!
Bobbey
1-ster
1-ster

Bericht door Bobbey »

Ai  :-[
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik ga de volgende keer ook het gebruik van quercitine bespreken met haar.
ywa100
3-sterren
3-sterren

Bericht door ywa100 »

Fijn dat het beter gaat!
mijn Murphy heeft hetzelfde probleem, in eerste instantie naar de DA (2jaar geleden) en ook prednison gekregen, hij werd helemaal kaal en had een staart als een deense dog (hij is een Duitse herder) toen de prednison op was kwam het 2x zo hard terug. Ik geef hem echt nooit meer prednison.
Murphy heeft demodex  een mijtenallergie wat erg moeilijk onder controle te houden is. Volgens mij komen ze daar nooit meer vanaf? De klachen zijn wel te verminderen. Hier ook te horen gekregen, dat het met andere voeding veel erger geweest zou zijn.
Ik dacht de oplossing gevonden te hebben, daar heb ik ook over gepost hier. Ik druppelde Murphy met strongholddruppels in de nek. De oormijt, jeuk aan de bek en de kapotte poten waren binnen een paar dagen weg, omdat deze druppels ook tegen mijten is.  Geweldig, hond helemaal blij..........maar ineens kreeg hij bijwerkingen van deze druppels, zijn zwarte vacht werd bruinig, dat is nog niet zo erg, maar zijn gedrag werd raar, alsof hij de weg kwijt was zeg maar, dus die kan ik ook niet meer geven.
Ik ben nu op advies van hier begonnen met kurkuma.
De laatste dosering stronghold is nu 3 weken geleden en werkt normaal 4 weken, ik houd mijn hart vast.......nog 1 week en dan?
heb je enig idee wat die Chineze kruiden inhouden?
ik lees graag mee.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Die Chinese kruiden zijn op maat geselecteerd voor Tequila's symptomen.  Ik moet nog 10 dagen wachten voor ik ze binnen heb, maar ik zal hier regelmatig verslag doen. Het gaat voorlopig prima, zijn poten zien er niet perfect uit, maar voor zijn doen prima. Ik heb besloten om niet te gaan desensibiliseren, omdat er zoveel planten en bomen zijn waar hij niet op getest en wellicht wel allergisch voor is dat ik het nut er niet zo van inzie.
Ik gebruik bij Tequila geen gif en laat zelfs niet enten (terwijl dit wel verplicht is hier en ik een fikse boete riskeer). Kurkuma heeft bij Tequila geen effect gehad. Het is gewoon zwaar ruk een allergische hond en het is mijn tweede al...

De demodex van Tequila hebben wij heel snel onder controle gekregen en daar heeft hij verder geen last meer van en het fijne is dat Tequila ook niet echt jeuk heeft.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 18 apr 2015, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Laura2004 schreef: Die Chinese kruiden zijn op maat geselecteerd voor Tequila's symptomen.  Ik moet nog 10 dagen wachten voor ik ze binnen heb, maar ik zal hier regelmatig verslag doen. Het gaat voorlopig prima, zijn poten zien er niet perfect uit, maar voor zijn doen prima. Ik heb besloten om niet te gaan desensibiliseren, omdat er zoveel planten en bomen zijn waar hij niet op getest en wellicht wel allergisch voor is dat ik het nut er niet zo van inzie.
Ik gebruik bij Tequila geen gif en laat zelfs niet enten (terwijl dit wel verplicht is hier en ik een fikse boete riskeer). Kurkuma heeft bij Tequila geen effect gehad. Het is gewoon zwaar ruk een allergische hond en het is mijn tweede al...

De demodex van Tequila hebben wij heel snel onder controle gekregen en daar heeft hij verder geen last meer van en het fijne is dat Tequila ook niet echt jeuk heeft.
Tja, het is zwaar, ik weet het. Maar echt, het komt goed!

Chinese kruiden hebben Nelson heel erg geholpen!
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Hope schreef: Tja, het is zwaar, ik weet het. Maar echt, het komt goed!

Chinese kruiden hebben Nelson heel erg geholpen!
Ik ben ook heel voorzichtig positief[emoji4]

Plaats reactie