Eerst iets anders verzinnen ipv shoarmaAngelique schreef: Eerst maken, eten, dan pas oordelen.![]()
Re: wat eten we vandaag... deel 40
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Angelique
- 5-sterren

Ik heb het ook wel eens met stukjes kipfilet met shoarmakruiden gemaakt en dat smaakte ook prima. Dus die kip vervangen door een vegabrokje, die lekker kruiden en het zal ook zeker smaken.Lizzy schreef: Eerst iets anders verzinnen ipv shoarma![]()
![]()
OK, dus je stort zelfgebakken patat in een trog, je kiept er zeg falafel op, je gooit er kaas op en dat zet je onder de grill en daar kiep je dan (uit de grill) salade over? En dan doe je er knoflooksaus ofzo bij?Angelique schreef: Ik heb het ook wel eens met stukjes kipfilet met shoarmakruiden gemaakt en dat smaakte ook prima. Dus die kip vervangen door een vegabrokje, die lekker kruiden en het zal ook zeker smaken.![]()
Goed. Dat ga ik maken als m'n oven er staat en dan hoor je nog van me
-
annielaumen
- 5-sterren

Vanmiddag heldere aspergessoep en een groenteomelet.
Vanavond half haantje.
Vanavond half haantje.
-
BusKay
Asperges met ham, ei, gekookte aardappeltjes en een kruiden/roomboter (beurre blanc aux fines herbes)
patatjes en vlammetjes

Ik zal het morgen even overtikkeren voor jeMieke L. schreef: Wat is Bert's recept?![]()
We hadden gister Surinaamse sambal bij de bami en sommigen van ons hadden wat te enthousiast met de samballepel gezwaaid
Vanavond: andijviestamppot met Pools spek (we waren even verdwaald in de sklep(=winkel)) en bio-varken/rundworstjes van de Appie. Errug lekker
- Angelique
- 5-sterren

Ik sort patat in een trog, goed doorbakken, anders komt die slap onder de grill vandaan. Daar stort ik vlees oid op, dan sla, paprika tomaat erover strooien, dan knoflooksaus en chilisaus erover schudden, kaar eroverheen en even onder de grill tot de kaar gesmolten is. Op tafel nog wat extra saus erbij en happen maarLizzy schreef: OK, dus je stort zelfgebakken patat in een trog, je kiept er zeg falafel op, je gooit er kaas op en dat zet je onder de grill en daar kiep je dan (uit de grill) salade over? En dan doe je er knoflooksaus ofzo bij?
Goed. Dat ga ik maken als m'n oven er staat en dan hoor je nog van me![]()
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40
Marokkaanse meatball-sauce met kip en rijst
Bij Jumbo halen ze steeds de dingen die wij lekker/goed vinden uit het assortiment, dus vd week maar eens bij Appie geshopt. Het is lekker zoet en wat pittig tegelijk, ik vind het geslaagd. Nu even afwachten wat Maxi ervan vindt vanavond 
-
BusKay
Gepocheerde kabeljauw met mosterdsaus, asperges en kopitka (gnocchi)
Marokkaanse lamsnekprut met couscous en komkommersalade
Slaai met gestoomde aardappels.
Dus het gaat met slaai in de oven?Angelique schreef: Ik sort patat in een trog, goed doorbakken, anders komt die slap onder de grill vandaan. Daar stort ik vlees oid op, dan sla, paprika tomaat erover strooien, dan knoflooksaus en chilisaus erover schudden, kaar eroverheen en even onder de grill tot de kaar gesmolten is. Op tafel nog wat extra saus erbij en happen maar![]()
-
BusKay
http://www.smulweb.nl/recepten/1355149/KapsalonLizzy schreef: Dus het gaat met slaai in de oven?
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40
Yup. En het is vooral erg vet. Mocht je daar niet van houden, bij de bezorgturk komt het in een alubakje, ff onderin een gaatje en leeg gietenLizzy schreef: Dus het gaat met slaai in de oven?