Hebben jullie dat nou ook?
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
lianneke
- 5-sterren

Ik heb weer van alles veel te veel gezaaid. Honderd slaplantjes, acht of negen pompoenen waar ik er maar een paar van kwijt kan. Gemsla, ook veel te veel.
nee hoor.
30 tomatenplantjes, 15 paprika's en 200 bieten enz. Dat hebben we toch allemaal echt nodig met twee personen. Ik heb nog appelmoes uit 2010, de sperziebonen, tuinbonen en bieten van vorig jaar zijn ook nog niet op, terwijl de honden er toch ook van mee eten
Wat doe jij met de bieten Lida ? Invriezen of wecken ??
Ik heb maar een kleine moestuin, zaai dus ook niet vreselijk veel
Ik heb maar een kleine moestuin, zaai dus ook niet vreselijk veel
Invriezen. Makkelijk en lekkerNynke schreef: Wat doe jij met de bieten Lida ? Invriezen of wecken ??
Ik heb maar een kleine moestuin, zaai dus ook niet vreselijk veel![]()
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Ik heb nog behoorlijk wast compost thuis, maar ik wil gewoon nu geen bakken op de tuinValerie* schreef: Hier kun je gratis compost halen. Als de bakken op de grond staan dan kun je best een laag compost erin gooien en daarin kwekenligt wel een beetje aan de plantjes.
Ik zaai ook niet zoveel, maar als ik 5 tomaten zaai komt er maar 1 op en als ik er 50 zaai, komen ze alle 50 op.Nynke schreef: Ik heb maar een kleine moestuin, zaai dus ook niet vreselijk veel![]()
En dat geldt voor al het zaaigoed.
De ellende is dat ik wel een grote moestuin heb ca 10 x 25, een kas van rond 8 meter en een kruidentuin van 3 x 10. En als het moet kan ik nog uitbreiden. Maar wat moet ik met alle groente? Ik heb nog 4 grote potten met komkommer staan (in t zuur), nog ca 4 kg peppertjes in de vriezer, terwijl de komkommer nu al weer begint te bloeien en ik de eerste pepers ook al weer geoogst heb, en de vriezers liggen ook nog vol, om maar niet te spreken over alle potten met jam, compote, sap enz. Ik denk dat ik wel twee jaar ervan kan eten zonder iets bij te kopen. En als je eens wist hoeveel ik weggeef. Maar ja, het is zo leuk om te doen.
-
lianneke
- 5-sterren

Mijn probleem is dus dat ik niet zoveel ruimte heb en ik vries bijna niks in. Bonen bijv. Vind ik echt niet lekker uit de vriezer. Ik moet gewoon minder zaaien.Lida. S schreef: Ik zaai ook niet zoveel, maar als ik 5 tomaten zaai komt er maar 1 op en als ik er 50 zaai, komen ze alle 50 op.
En dat geldt voor al het zaaigoed.
De ellende is dat ik wel een grote moestuin heb ca 10 x 25, een kas van rond 8 meter en een kruidentuin van 3 x 10. En als het moet kan ik nog uitbreiden. Maar wat moet ik met alle groente? Ik heb nog 4 grote potten met komkommer staan (in t zuur), nog ca 4 kg peppertjes in de vriezer, terwijl de komkommer nu al weer begint te bloeien en ik de eerste pepers ook al weer geoogst heb, en de vriezers liggen ook nog vol, om maar niet te spreken over alle potten met jam, compote, sap enz. Ik denk dat ik wel twee jaar ervan kan eten zonder iets bij te kopen. En als je eens wist hoeveel ik weggeef. Maar ja, het is zo leuk om te doen.
Vandaag de pompoenplantjes maar in de kas buiten gezet... die gingen binnen echt mega hard.. je zag de plantjes haast groeien.. ik denk dat ik perongeluk de vleesetende versie heb 
Ook de watermeloen mocht mee
Ik heb de venkel ook maar buiten gezet, maar dat is op hoop van zegen, wat een sprietjes zeg
Opnieuw gezaaid want er kwam niets op - salade bowl salade
Binnen gezaaid: Ijssla (staat ook al buiten, maar het mag wel wat sneller.. ik wil verse sla!!
Gele courgette, en iets van een gele pattypan ding waar ik een zakje van gekregen heb... we zien het wel
Ik heb ook een pallet aardbeien gemaakt, 2 aardappel kratten (ach je moet er iets mee met die dingen), afrikaantjes her en der geplant tegen ondieren..
En de bak geklust voor de tomaten/paprika kas (want die willen ook graag naar buiten... hout kwam van mijn schuurtje die afgebroken moest worden omdat ze de waterkant opnieuw gingen stutten)
Morgen aarde halen!!
Verder komt alles netjes op, niet snel maar wel gestaag... maar ik was vorig jaar eigenlijk te laat met zaaien en nu dus alles in een net tempo
Ook de watermeloen mocht mee
Ik heb de venkel ook maar buiten gezet, maar dat is op hoop van zegen, wat een sprietjes zeg
Opnieuw gezaaid want er kwam niets op - salade bowl salade
Binnen gezaaid: Ijssla (staat ook al buiten, maar het mag wel wat sneller.. ik wil verse sla!!
Gele courgette, en iets van een gele pattypan ding waar ik een zakje van gekregen heb... we zien het wel
Ik heb ook een pallet aardbeien gemaakt, 2 aardappel kratten (ach je moet er iets mee met die dingen), afrikaantjes her en der geplant tegen ondieren..
En de bak geklust voor de tomaten/paprika kas (want die willen ook graag naar buiten... hout kwam van mijn schuurtje die afgebroken moest worden omdat ze de waterkant opnieuw gingen stutten)
Morgen aarde halen!!
Verder komt alles netjes op, niet snel maar wel gestaag... maar ik was vorig jaar eigenlijk te laat met zaaien en nu dus alles in een net tempo
bonen (bruine, tuin, erwten, peulen, kapucijners ) zijn vers echt het allerlekkerst. Maar ja als je teveel hebt moet je wat. Ik kan het niet aan de kippen voeren. En als roerbak vind ik het best lekker. Sperziebonen uit de vriezer vind ik ook prima. Het is hoe dan ook (vind ik ) altijd lekkerder dan uit de winkel (en gezonder)
Ik vind het gewoon heerlijk om weg te geven 
Tegen wat voor ongedierte helpen die afrikaantjes?
Mijn peulenrek
ca. 1,60 hoog 2,5 mtr lang aan weerszijden zijn peultjes gezet.

Klaar
het net zit er nog wat stuntelig omheen. Er moet (denk ik) een fijnmaziger net om. Vraag me ook af hoe lang het net erom moet.
Dus dat word nog vervangen.
Ik wilde de peultjes eigenlijk zaaien, maar had van een aardige meneer plantjes gekregen. Dus thuis snel mijn net gaan halen zodat de duiven er af blijven.

Dwayne was weer de hele tijd mee, lekker buiten geslapen, in de grond gespeeld.
Aysa was ook mee. Wat was ze braaf. Meneer van de peultjes heeft nog met naar geknuffeld. Ze vond het super gezellig om erbij te zijn
Nu nog eens bedenken wat achter de peulen kan. Iets dat niet te groot word en graag in schaduw staat. Mijn eerste idee waren bietjes. Maar die hoef ik niet perse in de tuin.
Mijn peulenrek

Klaar
Dus dat word nog vervangen.
Ik wilde de peultjes eigenlijk zaaien, maar had van een aardige meneer plantjes gekregen. Dus thuis snel mijn net gaan halen zodat de duiven er af blijven.

Dwayne was weer de hele tijd mee, lekker buiten geslapen, in de grond gespeeld.
Aysa was ook mee. Wat was ze braaf. Meneer van de peultjes heeft nog met naar geknuffeld. Ze vond het super gezellig om erbij te zijn
Nu nog eens bedenken wat achter de peulen kan. Iets dat niet te groot word en graag in schaduw staat. Mijn eerste idee waren bietjes. Maar die hoef ik niet perse in de tuin.
http://moestuinbeginnen.nl/afrikaantjes-in-de-moestuin/
Ja het schijnt, anders had ik ze er nooit ingezet lol - ik vind die dingen echt meuren...
Ja het schijnt, anders had ik ze er nooit ingezet lol - ik vind die dingen echt meuren...
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Gisteren hard gewerkt, aardbeienrek gemaakt.. Nu nog aardbeienplantjes 
Ik had een leuke website ( http://www.aardbeiplantje.nl ) maar daar gaan ze per 20, en ik kan er 'maar' 12 kwijt en wil ook verschillende, dus dan maar de dure van de intratuin

Dit is hem!
De aardbeien komen per 2 en dan komen bovenin tropische vruchten (ik heb watermeloen, kiwi en galiameloen) kijken of het werkt...

Ik had een leuke website ( http://www.aardbeiplantje.nl ) maar daar gaan ze per 20, en ik kan er 'maar' 12 kwijt en wil ook verschillende, dus dan maar de dure van de intratuin
Dit is hem!
De aardbeien komen per 2 en dan komen bovenin tropische vruchten (ik heb watermeloen, kiwi en galiameloen) kijken of het werkt...

-
lianneke
- 5-sterren

Fenixjuh schreef: Gisteren hard gewerkt, aardbeienrek gemaakt.. Nu nog aardbeienplantjes
Ik had een leuke website ( http://www.aardbeiplantje.nl ) maar daar gaan ze per 20, en ik kan er 'maar' 12 kwijt en wil ook verschillende, dus dan maar de dure van de intratuin![]()
Dit is hem!
Wat grappig dit, stort je gewoon grond in die pallet?
Heb ik ook gedaan in de pallet.. Vond het uiteindelijk niet werken
Water geven was dramatisch. Heb de pallet weer plat gelegd.
Water geven was dramatisch. Heb de pallet weer plat gelegd.