Epilepsie? Pijn? *Insulinoom*
Moderator: Lizzy
Re: Epilepsie? Pijn? wat te doen bij aanval?
Ken het alleen bij mensen, bij een hond nooit echt mee gemaakt maar zo'n aanval is heftig om mee te maken lijkt me. Sterkte vandaag!
Re: Epilepsie? Pijn? *Alvleesklierproblemen*
Twee keer foute boel 
De arts had bij het lezen van ons verhaal plus onze extra bevindingen zo "de zere plek" te pakken.... Tous zijn achterste rugwervel (of zijn eerste staatrwervel) is verzakt. Hier onder lopen zenuwen en die zit(ten) bekneld. Tous viel door de mand toen de arts 1 voor 1 zijn voetjes omklapte, druk gaf en Tous dus zijn rechterachterpoot niet corrigeerde.
Maar toen het volgende probleem....
Er is bloed afgenomen en het blijkt dat Tous een te laag suikergehalte in zijn bloed heeft. Alvleesklierproblemen zijn hier waarschijnlijk de oorzaak van. Enja...die problemen zullen meestal dan tumoren zijn. Die maken insuline aan waardoor het suikergehalte in het bloed te laag is. Om het insulinegehalte te onderzoeken is er bloed naar Utrecht gegaan, hopelijk voor het weekend uitslag maar ik denk dat dit wel na het weekend zal worden.
Dit te lage suikergehalte zorgt voor zijn verminderde energie en veroorzaakt die aanvallen. Zijn emmertje is dan gewoon helemaal leeg.
Het is afwachten nu wat er uit het laatste bloedonderzoek komt en vandaaruit gaan we verder denken.
Voor nu heeft hij prednison gekregen. Dit helpt zijn suikergehalte op peil te brengen en brengt ook de zenuw die knel zit tot slinken waardoor dat ook zou moeten verbeteren.
Mensen die met beide problemen ervaringen hebben, roep maar! Tips? Ideeen?
Zodra de uitslag van het bloed binnen is wil ik ze vragen of ze mij alles per mail willen toesturen. Ik ben er gisteren zelf niet bijgeweest en vind het wel fijn om alles zelf nog even na te kunnen kijken/lezen.
Verder is Tous uitermate braaf geweest. Geen grauwtje of snauwtje en de foto's die van zijn rug zijn gemaakt zijn zonder roesje gedaan, hij bleef heel netjes liggen
De arts had bij het lezen van ons verhaal plus onze extra bevindingen zo "de zere plek" te pakken.... Tous zijn achterste rugwervel (of zijn eerste staatrwervel) is verzakt. Hier onder lopen zenuwen en die zit(ten) bekneld. Tous viel door de mand toen de arts 1 voor 1 zijn voetjes omklapte, druk gaf en Tous dus zijn rechterachterpoot niet corrigeerde.
Maar toen het volgende probleem....
Er is bloed afgenomen en het blijkt dat Tous een te laag suikergehalte in zijn bloed heeft. Alvleesklierproblemen zijn hier waarschijnlijk de oorzaak van. Enja...die problemen zullen meestal dan tumoren zijn. Die maken insuline aan waardoor het suikergehalte in het bloed te laag is. Om het insulinegehalte te onderzoeken is er bloed naar Utrecht gegaan, hopelijk voor het weekend uitslag maar ik denk dat dit wel na het weekend zal worden.
Dit te lage suikergehalte zorgt voor zijn verminderde energie en veroorzaakt die aanvallen. Zijn emmertje is dan gewoon helemaal leeg.
Het is afwachten nu wat er uit het laatste bloedonderzoek komt en vandaaruit gaan we verder denken.
Voor nu heeft hij prednison gekregen. Dit helpt zijn suikergehalte op peil te brengen en brengt ook de zenuw die knel zit tot slinken waardoor dat ook zou moeten verbeteren.
Mensen die met beide problemen ervaringen hebben, roep maar! Tips? Ideeen?
Zodra de uitslag van het bloed binnen is wil ik ze vragen of ze mij alles per mail willen toesturen. Ik ben er gisteren zelf niet bijgeweest en vind het wel fijn om alles zelf nog even na te kunnen kijken/lezen.
Verder is Tous uitermate braaf geweest. Geen grauwtje of snauwtje en de foto's die van zijn rug zijn gemaakt zijn zonder roesje gedaan, hij bleef heel netjes liggen
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Epilepsie? Pijn? *alvleesklierproblemen*
Ohw, wat verschrikkelijk! 
Maar hopelijk is de suiker snel te tackelen.. Weet van mensen met hypo's dat ze meestal dextro sportsnoepjes bij zich hebben voor directe suiker.. Misschien zelf proberen door elke 2? uur een hapje brood te geven zodat het suiker wel gelijk blijft? Ik kan je eigenlijk niet echt advies geven, probeer maar wat te bedenken..
Maar hopelijk is de suiker snel te tackelen.. Weet van mensen met hypo's dat ze meestal dextro sportsnoepjes bij zich hebben voor directe suiker.. Misschien zelf proberen door elke 2? uur een hapje brood te geven zodat het suiker wel gelijk blijft? Ik kan je eigenlijk niet echt advies geven, probeer maar wat te bedenken..
Helaas geen advies. Wel een paar duimen die hard draaien voor een goede afloop!
-
sella
Voor de pancreas, ik zou me kunnen indenken dat je hem meer koolhydraten moet geven, daar de insuline afgifte zo hoog is,dat hij het niet kan be eten.
De rug, naast de cortico, zou ik graag pijnstilling geven, maar ik weet niet hoe dat gaat vallen bij een hond die eigenlijk steeds tegen een hypo aanzit.
Verders kan ik jullie alleen maar sterkte wensen. Het is een lastige combi.
De rug, naast de cortico, zou ik graag pijnstilling geven, maar ik weet niet hoe dat gaat vallen bij een hond die eigenlijk steeds tegen een hypo aanzit.
Holysh*t 
Ik weet het even niet.... Qua rug zou ik zeker een osteopaat proberen. Qua alvleesklier weet ik het niet, zal ik sowieso wat boeken er op na slaan.
Sterkte Zurca, dit had niemand zien aankomen, denk ik

Ik weet het even niet.... Qua rug zou ik zeker een osteopaat proberen. Qua alvleesklier weet ik het niet, zal ik sowieso wat boeken er op na slaan.
Sterkte Zurca, dit had niemand zien aankomen, denk ik
Ach jee wat vreselijk! Dikke knuffel!
Hoe is de glucose getest?
Ingestuurd naar het Labo?
Wij hebben met onze epilepsie hond indertijd helaas meegemaakt dat de DA bloed in de verkeerde tubes ingestuurd had, leek erop alsof ie heel laag in de glucose zat (meermaals getest) en dat bleek achteraf niet zo te zijn.
Moest dat meerder keren te laag zijn dan bijv. echt gericht testen op diabetes.
Een hond kan ook een "hypo" hebben door diabetes, wat dan lijkt op een epileptische aanval.
Wij hebben indertijd ook richting insulinoom o.d. gedacht.
Daar word je niet blij van als je in zo een mallemolen zit met je hond
Ik druk de duimen dat het allemaal meevalt!
Wij hebben met onze epilepsie hond indertijd helaas meegemaakt dat de DA bloed in de verkeerde tubes ingestuurd had, leek erop alsof ie heel laag in de glucose zat (meermaals getest) en dat bleek achteraf niet zo te zijn.
Een hond kan ook een "hypo" hebben door diabetes, wat dan lijkt op een epileptische aanval.
Laatst gewijzigd door Kallista op do 23 apr 2015, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is wel heel ellendig[emoji17]
Een collega van mijn vriend heeft zelf suikerziekte en zei idd. ook al dat bij mensen met een hypo men meer koolhydraten moet binnenkrijgen bijv. in de vorm van brood.sella schreef: Voor de pancreas, ik zou me kunnen indenken dat je hem meer koolhydraten moet geven, daar de insuline afgifte zo hoog is,dat hij het niet kan be eten.
We hadden metacam gekregen maar moesten daar nu gelijk mee stoppen ivm de prednison. De pijnstiller deed overgens ook niet(s) veel voor 'm. We zagen weinig verschil.
De DA denkt overgens ook dat de rug hem nog niet veel pijn geeft. Hij draagt zijn staart nog gewoon hoog als tie dat wilt en kwispelen is ook geen probleem. Twee dingen die de DA, gezien de lokatie van de verschuiving, wel als pijnlijk zou verwachten.
Nee dit had ik ook echt niet verwacht. Maar alles valt nu wel op zijn plek zeg maar.Lizzy schreef: Holysh*t
Sterkte Zurca, dit had niemand zien aankomen, denk ik![]()
![]()
Ik denk er inderdaad over om voor zijn rug eerst naar een osteopaat te gaan. De DA had het over een operatie maar dat kan dan altijd nog mocht een osteopaat geen hulp kunnen bieden.
Lizzy, als je wat in je boeken kan vinden.... heel graag. Ik waardeer het zeer dat je voor me wilt kijken
Het uitgebreide bloedonderzoek is in het dierenziekenhuis zelf gedaan, gelijk terplekke terwijl mijn vriend met Tous op de uitslag heeft gewacht.Kallista schreef: Hoe is de glucose getest?
Het bloed om te bepalen hoe het met de insuline zit is naar Utrecht gegaan.
Iedereen bedankt voor jullie reacties 
Ik ga Tous vandaag zijn eten meer verdeeld over de dag geven. Dat is misschien een optie om zijn glucose wat meer op peil te houden. Verder zou hij van de prednison meer gaan drinken, dat valt voor alsnog wel mee maar hij moet er wel meer van plassen. En zo stond ik dus gisterenochtend om 4 uur buiten met een hond die een plas deed waar geen eind aan kwam... Dat gingen we dus even anders doen. Gisterenavond nog voor we naar bed gingen hem even laten plassen en vanmorgen toen mijn vriend er om 5.30 uitging hem weer laten plassen. Al had tie daar weinig zin in haha..... Maargoed we hebben daarna nog lekker door kunnen slapen.
Ik hoop dat we vandaag de uitslag van het bloed krijgen maar ik heb het gevoel dat dat pas na maandag zal worden.
Ik ga ook nog niet te veel lezen/zoeken op internet dat ga ik wel doen als we precies weten hoe of wat maar mensen die een interessante link weten, dat is natuurlijk altijd welkom.
Ik ga Tous vandaag zijn eten meer verdeeld over de dag geven. Dat is misschien een optie om zijn glucose wat meer op peil te houden. Verder zou hij van de prednison meer gaan drinken, dat valt voor alsnog wel mee maar hij moet er wel meer van plassen. En zo stond ik dus gisterenochtend om 4 uur buiten met een hond die een plas deed waar geen eind aan kwam... Dat gingen we dus even anders doen. Gisterenavond nog voor we naar bed gingen hem even laten plassen en vanmorgen toen mijn vriend er om 5.30 uitging hem weer laten plassen. Al had tie daar weinig zin in haha..... Maargoed we hebben daarna nog lekker door kunnen slapen.
Ik hoop dat we vandaag de uitslag van het bloed krijgen maar ik heb het gevoel dat dat pas na maandag zal worden.
Ik ga ook nog niet te veel lezen/zoeken op internet dat ga ik wel doen als we precies weten hoe of wat maar mensen die een interessante link weten, dat is natuurlijk altijd welkom.
-
sella
Ik zou de uitslagen even afwachten, je wordt anders simpel.
Als het een insulinoom is dan heb je 2 keuzes, opereren of niets doen.
Is het iets anders dan is de oplossing ook anders.
Ik geef bij elk pancreas probleem probiotica omdat ik uit een lezing van Erwin heb begrepen dat dit noodzakelijk is om alle processen in de pancreas goed te laten verlopen.
Ik geef bij elk pancreas probleem probiotica omdat ik uit een lezing van Erwin heb begrepen dat dit noodzakelijk is om alle processen in de pancreas goed te laten verlopen.
Wat ik heb begrepen is operenen geen optie omdat de tumoren in de alvliesklier zitten en men de alvleesklier niet weg kan halen?!sella schreef: Ik zou de uitslagen even afwachten, je wordt anders simpel.
Dat vind ik een goede tip, probiotica geven. Daar ga ik even naar zoeken voor info.
Bedankt
Ohja... nog wel een vraagje...Wat zouden goede koolhydraten zijn voor een hond?
Ik kom nu even niet verder als een boterham of wat brokjes

Ik kom nu even niet verder als een boterham of wat brokjes