Epilepsie? Pijn? *Insulinoom*

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Epilepsie? Pijn? *alvleesklierproblemen*

sella

Bericht door sella »

Ik gaf geweekte havermout in water gekookt aan Buffel toen hij zo ziek was.
Isunilomen kunnen weggehaald worden heb ik begrepen 4 jaar geleden, als je er vroeg bij was kon dat ding er geheel uitgehaald worden en de hond nog fris en fruitig verder leven.
Dat was toen  een hond van 8, die ik opving. Die had alleen geen insuniloom maar addison geloof ik, ik ben toen heengegaan omdat ik hem niet fit vondt, en de eigenaar is terug gekomen van zijn wereld reis omdat addison vermoedt werd en stress dan vermeden moet worden.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Bij een alvleeskliertumor hangt het er volgens mij vanaf hoe het weefsel "zit", of ze alleen de tumor kunnen weghalen. En dit artikel onderschrijft dat: http://www.dierenkliniekgo.nl/Alvleeskl ... 20hond.pdf

En als ik dit lees:

Verder moet de toediening van glucose of gewone suiker altijd vermeden worden, tenzij het essentieel is om een epileptiforme aanval te stoppen. Een
toename  van  glucose  in  het  plasma  zal  namelijk  de  betacellen  van  de  alvleesklier stimuleren  om  insuline  vrij  te  maken  en  dit  kan  een  nog  ernstigere  hypoglycemie  tot gevolg  hebben  binnen  30 - 60  minuten.  In  plaats  hiervan  is  het  goed  om  een koolhydraatarm  eiwitrijk  dieet  te  geven,  verspreid  over  4  tot  5  kleine  maaltijden  per dag.

Denk ik dat je heel erg voorzichtig moet zijn om hem koolhydraten te gaan geven! Ik zou dat eigenlijk gewoon absoluut niet doen. Geen brood, geen pasta, geen koolhydraatrijke groenten, geen rijst, geen granen. Niks. Voeren zoals je al doet, vlees, vleesbot en orgaanvlees.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb trouwens in de boeken niks anders gevonden dan bovenstaand artikel beschrijft. Een alvleeskliertumor is vaak kwaadaardig, vaak al uitgezaaid als het ontdekt wordt, soms operabel maar vaak niet.... En de patient mag inderdaad geen koolhydraat en  moet een eiwitrijk dieet. Ik hoop dat dit het niet is..... :-\
sella

Bericht door sella »

Oke, ik moest toen wel met een suiker van lager dan .9 suiker of  koolhydraat geven omdat het bloedsuiker te langzaam steeg op alleen eiwit geven.

Zo een laag suiker is dodelijk gevaarlijk en dat pokke insulinoom is levensbedreigend.

Echt je zit in een splagaat dan :-X :-\
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Bedankt Lizzy!!

Tous eet bibi, ik zal eens gaan bekijken hoe het zit met de koolhydraten en de eiwitten in dat voor. Anders ga ik kijken voor een ander voer.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

In bibi zou weinig koolhydraten verwerkt worden.
Zie dat carnibest speciaal voor voor honden met diabetes hebben, deze bevat geen zetmeelhoudende producten. Als ik het dan goed begrijp zou dit dus ook heel geschikt zijn voor Tous ondanks dat hij geen suikerziekte heeft.
Ik ga iig vragen aan de DA wat qua voeding goed is, zolang dat vers is natuurlijk. Geen idee hoe hun daar tegenover staan en anders zoek ik een DA die wel provers is en hierover advies kan geven ;)
Papalou
5-sterren
5-sterren

Bericht door Papalou »

Geen tips, wel duimen om te hopen dat de uitslag goed is...
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hier ook geen tips, wel heel veel sterkte gewenst en ik duim voor de beste uitslagen mogelijk!
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Bedankt :-*

Gisterenavond, tegen beter weten in, toch nog even de DA gebeld maar nee....nog geen uitslag.
Wel even de dosering prednison besproken want Tous was gisteren "anders", dosering is nu omlaag. Ik heb overgens het idee dat de prednison niets voor 'm doet....(behalve dan dat tie er last van heeft)
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

De DA heeft net gebeld. De insulinewaarde is verhoogd. Dit betekend dus dat er een tumor in de alvleesklier zit. We gaan een afspraak maken om alles door te spreken. Opties zijn niets doen of echo om te zien waar de tumor zit en of het te opereren is...
Pfff dit komt hard aan. :-X :'(
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Och jeej, gatver wat een nieuws  :'(
Succes bij de DA en sterkte!! :bigarmhug:
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Pfff, wat een rot uitslag.

Kun je hem anders geen carnibest pancreas geven? Werkt voor Fjurdy iig heel goed. Of gemalen pancreas met vlees/bot
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

Jeetje lees het nu pas  :-[

Heel veel sterkte met alles  :-* :-*
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »