Misschien ook interesse in soep/salade van berenklauw of distel ?lianneke schreef: Kom ik doen, hartstikke lekker en gezond!
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Laatst gewijzigd door Lida. S op zo 26 apr 2015, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groene selder, knolselder, bloemkool en sla plantjes gekocht. Morgen planten.
De sla groeit hier geweldig. al een paar keer gegeten. de komkommer zie ik groeien, de tomaten gaan langzaam.
-
lianneke
- 5-sterren

Paardesla vind ik niet lekker, is bitter. Berenklauw?? Heb je een hekel aan me Lida?Lida. S schreef: Misschien ook interesse in soep/salade van berenklauw of distel ?. Maar ook paardebloemen staan er hier genoeg. Onbespoten en uitlaatgasvrij.
nee, absoluut niet, maar ik heb wel een hekel aan berenklauw, dus ik dacht:"wie weet, kan je er wat mee?"lianneke schreef: Paardesla vind ik niet lekker, is bitter. Berenklauw?? Heb je een hekel aan me Lida?![]()
Helaas heb je dus geen interesse. Maar je komt maar brandnetelsplukken. In het najaar hebben we ook meer dan genoeg appels, morellen, rozenbottels. Mag je ook altijd komen halen.
Hmm appels.
Als onze appelboom het nou eens ging doen. Bij de intratuin stonden ze allemaal al in bloei, wij stonden al te juichen dat er tien blaadjes aan kwamen. *zucht&

Ik heb trouwens deze gekocht:

Een pineberry dus. Eén plantje. Nu nog uitzoeken hoe ik hem het beste kan vertroetelen..

Een pineberry dus. Eén plantje. Nu nog uitzoeken hoe ik hem het beste kan vertroetelen..
-
lianneke
- 5-sterren

Die afspraak staatLida. S schreef: nee, absoluut niet, maar ik heb wel een hekel aan berenklauw, dus ik dacht:"wie weet, kan je er wat mee?"
Helaas heb je dus geen interesse. Maar je komt maar brandnetelsplukken. In het najaar hebben we ook meer dan genoeg appels, morellen, rozenbottels. Mag je ook altijd komen halen.
Hadden die niet iets van een andere soort nodig om vruchten te krijgen? 2 + 1 ofzo?Ligaa schreef: Hmm appels.Als onze appelboom het nou eens ging doen. Bij de intratuin stonden ze allemaal al in bloei, wij stonden al te juichen dat er tien blaadjes aan kwamen. *zucht&
![]()
Ja klopt. Maar ik heb een halve tuin vol aardbeien, die over het algemeen tot eind augustus/september nog vrucht dragen dus dat moet goedkomen. In de buurt van een andere soort worden ze wel bestoven. 
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
van uit de tuin, recht de keuken in 

-
hannabelgje
- 5-sterren

Als je langer sla wil eten kun je ook van je kroppen steeds de buitenste bladeren oogsten. Dan groeit de sla steeds weer aan.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Dan kom ik niet toe voor 5 personenhannabelgje schreef: Als je langer sla wil eten kun je ook van je kroppen steeds de buitenste bladeren oogsten. Dan groeit de sla steeds weer aan.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Je had toch heel veel kroppen staan? Hoeveel kroppen oogst je nu dan steeds?orinake schreef: Dan kom ik niet toe voor 5 personen![]()
Dat doe ik ook altijd. Van iedere krop een paar bladeren afhalen. Zo kan je heel lang met een krop doen. Bijna wel het hele seizoen..hannabelgje schreef: Als je langer sla wil eten kun je ook van je kroppen steeds de buitenste bladeren oogsten. Dan groeit de sla steeds weer aan.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
minimaal 1tjehannabelgje schreef: Je had toch heel veel kroppen staan? Hoeveel kroppen oogst je nu dan steeds?
Nu ze zijn nog niet zo groot.
En sinds men dochter heeft ontdekt dat het "tuinsla" is en geen "winkelsla) eet ze meer sla dan iets anders :s
gisteren ook: kip met tomaatjes - sla - gebakken aardappeltjes... tja dan laat ze de kip en de aardappelen liggen en eet ze liever alleen sla...