Ruzie tijdens het uitlaten

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ruzie tijdens het uitlaten

Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik bepaal of en wanneer ik mijn hond optil en niet een ander. En ja.... ik til Joris ook weleens op en nee Joep nooit, zelfs niet nu hij niet makkelijk meer loopt. Joep heeft nooit trammelant, Joris wel. Joris is ook niet te beroerd om te knokken totdat er bloed vloeit (wat echter nog nooit is gebeurd) en nu Joep in de buggy zit is het me soms makkelijker om Joris onder een arm te klemmen en de aanstormende hond met de buggy te stoppen. En dat doe ik dus nu, hoeft niet zo heel vaak, maar van de week toevallig was het weer een keer raak. Labje vond het nodig om op ons af te stormen en ik zag Joris al fixeren. Gauw aandacht, onder de arm en doorstampen. Lab wilde wel kijken, maar ik ben de baas en ik wil dat niet. Wegwezen en anders help ik je wel. Eigenaresse was not amused maar dat zal me dan ook een zorg zijn.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Een dominant hondje maken,wat op zn plek gezet moet worden?  en dat andere honden dat ook niet vergeten, die heb ik nog nooit gehoord, soms is t gewoon geen partij en daarbij ik ben verantwoordelijk ook voor hun veiligheid en als al die gemakzuchtige eigenaren zich nou ook een verantwoordelijk gaan voelen ipv van hun ongeleide projectielen overal op af laten denderen, zou t voor allen een stuk makkelijker zijn.
Daarbij die belachelijk opmerkingen dat ze alleen maar kennis willen maken..of alleen maar willen spelen ppfff dodelijk vermoeiend
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 26 apr 2015, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Me and my boys! schreef: Een dominant hondje maken, zal best maar kom op zeg, soms is t gewoon geen partij en daarbij ik ben verantwoordelijk ook voor hun veiligheid en als al die gemakzuchtige eigenaren zich nou ook een verantwoordelijk gaan voelen ipv van hun ongeleide projectielen overal op af laten denderen, zou t voor allen een stuk makkelijker zijn.
Daarbij die belachelijk opmerkingen dat ze alleen maar kennis willen maken..of alleen maar willen spelen ppfff dodelijk vermoeiend
Daarom reageerde ik ook met dat ik bepaal of en wanneer ik hem optil. Hij weegt 11 kg maar is niet voor een kleintje vervaard en dat is nou precies iets wat ik NIET wil. Als ik zie dat de tegenpartij de hond niet onder controle heeft, dan neem ik de regie in handen (in dit geval dus Joris  :biggrin2:).

Edit: Joris is dus verre van dominant.... Joep is de baas, altijd en overal. Joris is onzeker en reageert ook vanuit onzekerheid.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ik vind dat wel heel makkelijk gedacht en ook wel afschuiven..Zo van als er een x wat gebeurd komt t omdat iem zn hond in veiligheid bracht
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Me and my boys! schreef: Een dominant hondje maken,wat op zn plek gezet moet worden?  en dat andere honden dat ook niet vergeten, die heb ik nog nooit gehoord, soms is t gewoon geen partij en daarbij ik ben verantwoordelijk ook voor hun veiligheid en als al die gemakzuchtige eigenaren zich nou ook een verantwoordelijk gaan voelen ipv van hun ongeleide projectielen overal op af laten denderen, zou t voor allen een stuk makkelijker zijn.
En als je probeert uit te leggen dat mijn hond gewoon ALLE op hem afstormende honden eng vindt en dood wil hebben, dan is dat alleen maar omdat ik het eng vind en het verschil niet zie...  :-X ::)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

:uglystupid2:
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Fenixjuh schreef: En als je probeert uit te leggen dat mijn hond gewoon ALLE op hem afstormende honden eng vindt en dood wil hebben, dan is dat alleen maar omdat ik het eng vind en het verschil niet zie...  :-X ::)
Ik kan je zo maar de hand schudden.... Echt eng vindt Joris het niet, maar het triggert hem enorm. Hij wordt er onzeker door en onzekerheid wekt agressie bij hem op.
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

winni schreef: Als je je hond optilt maak je er een héél onnatuurlijk dominant hondje van, die absoluut op zijn plek gezet moet worden. En de meeste honden zullen dit nooit vergeten.....als je ze weer tegenkomt.
Héél dominant blokken en wegsturen is de beste oplossing en gooi desnoods een slipketting op de aanvallende hond zijn kop. En hou je eigen hond achter je.
Ik maak dit zo vaak mee. Gaat altijd goed. Maar ik kan mij goed kwaad maken en desnoods krijgen de tegenstander een  :biggrin2: (wat mij op dat moment het beste uitkomt ;))
Jij maakt dit zo vaak mee? En jij hebt ook honden onder de 3 kg zie ik die als ze bang zijn koste wat het kost weg willen komen?
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

De enige die op z'n plek gezet moet worden is de eigenaar die zijn hond los laat lopen waar het ten eerste niet mag en ten tweede dat beest sowieso niet los moet lopen als ze hem niet onder controle hebben en hij dus uitvalt
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

juist!
maar het lijkt wel te exploderen met dat soort eigenaren..... want tja t is natuurlijk veel makkelijker je hond overal zn gang te laten gaan ipv hem zo op te voeden dat ie..komt, kan volgen ed
ik zou graag mn hond van 26 kg op te kunnen tillen maar dat gaat hem niet worden en tja dat ze zien dat ie niet makkelijk loopt en ik met een kar loopt dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze die , voor hun, hele kleine grijze massa laten werken!
staan er 2 honden bij de kar terwijl hij erin zit... als ik vraag roep ze terug dan krijg ik als antw, ze doen toch niks....neuh hoor, lekker met hoge houding de hond in de kar imponeren die geen kant op kan grr
moet eerlijk zeggen dat ik toch 1 hond behoorlijk hard heb geblokt.....en die komt dus nu niet meer in de buurt, koste me bijna mn knie
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Pauline schreef: Ik bepaal of en wanneer ik mijn hond optil en niet een ander. En ja.... ik til Joris ook weleens op en nee Joep nooit, zelfs niet nu hij niet makkelijk meer loopt. Joep heeft nooit trammelant, Joris wel. Joris is ook niet te beroerd om te knokken totdat er bloed vloeit (wat echter nog nooit is gebeurd) en nu Joep in de buggy zit is het me soms makkelijker om Joris onder een arm te klemmen en de aanstormende hond met de buggy te stoppen. En dat doe ik dus nu, hoeft niet zo heel vaak, maar van de week toevallig was het weer een keer raak. Labje vond het nodig om op ons af te stormen en ik zag Joris al fixeren. Gauw aandacht, onder de arm en doorstampen. Lab wilde wel kijken, maar ik ben de baas en ik wil dat niet. Wegwezen en anders help ik je wel. Eigenaresse was not amused maar dat zal me dan ook een zorg zijn.
100 % mee eens. Ik neem met Yuka (4kg) geen risico,  als ik het niet vertrouw til ik haar op. Interesseert me eigenlijk weinig wat anderen daarvan vinden.  En dat ze daar 'onnatuurlijk dominant' van zou worden is echt grote onzin, en dat honden dit nooit zullen vergeten, vind ik een nog sterker verhaal.  Straks blijkt ook nog dat honden wraakzuchtig zijn. Ik vind dit behoorlijk achterhaalde ideeën.  Het triggert honden, dat is waar, mijn eigen honden vinden Yuka ook erg boeiend als ik haar optil, maar gewoon omdat ze het gek vinden.

Nou, heb ik het geluk dat ik hier nooit iemand tegenkom, maar in Nederland heb ik met Yuka wel wat nare dingen meegemaakt, waardoor ik dus geen risico's meer nam als ik het niet vertrouwde. Zo'n kleine hond is veel te kwetsbaar.
Overigens was ik totaal niet bsng of hysterisch,  maar een grote aandenderende hond betekende gewoon Yuka de lucht in.

Ziggy kon wel altijd goed honden blokken[emoji41]
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 27 apr 2015, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

winni schreef: Als je je hond optilt maak je er een héél onnatuurlijk dominant hondje van, die absoluut op zijn plek gezet moet worden. En de meeste honden zullen dit nooit vergeten.....als je ze weer tegenkomt.
Héél dominant blokken en wegsturen is de beste oplossing en gooi desnoods een slipketting op de aanvallende hond zijn kop. En hou je eigen hond achter je.
Ik maak dit zo vaak mee. Gaat altijd goed. Maar ik kan mij goed kwaad maken en desnoods krijgen de tegenstander een  :biggrin2: (wat mij op dat moment het beste uitkomt ;))
Heel eerlijk, als ik zo jouw onderschrift zie, zou ik niet blij zijn als jij dat clubje zomaar op mijn mini-dametjes af zou laten stormen. Als die dan ook nog eens denken dat ze mijn mini op hun plek moeten zetten, zou ik bereid zijn kilometers om te lopen om jullie vooral nooit meer tegen te komen. Ben jij je er wel van bewust hoe het voor een miniatuur-hondje is om zoveel power op zich af te zien stormen?
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Toch vind ik blokken van honden ook niet ideaal... bleek weer vanmiddag. Loslopende beagle pup stormt op aangelijnde Kaat af, vriend blokt pupje, eigenaar in de stijgers ''schop mijn hond niet'' en vervolgens van beide kanten eigenlijk drama om niks indien meneer in aanlijngebied zijn hondje aan de lijn had gehad..
Laatst gewijzigd door Irish op di 28 apr 2015, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Dat 'schop-mijn-hond-niet' komt er alleen maar uit als eigenaar al eens heeft meegemaakt dat het gebeurde, dus heeft-ie vast vaker gehoord 'houd je hond bij'. Dat is echt het enige wat ik van mensen/honden vraag, houd gewoon je hond bij, indien niet onder controle aan de lijn.
Ongelukjes gebeuren, maar laat in elk geval zien dat je PROBEERT je hond terug te roepen...  ::)

@ Joaquin, Anderen zien gewoon het probleem niet, je kunt ze toch niet opvoeden, zorg in elk geval dat je zelf rustig blijft. Trek het je niet aan, die mensen zijn nou gewoon ECHT zo stom, je zou denken dat het niet kan, maar het is zo..  :-X :-\

Zie jij een hond, zorg dat je je hondjes roept en lijn ze zelf aan. Dan heb je al stap 1, je toont dat jouw honden goed luisteren en je hebt 50% van de situatie onder controle. Uiteindelijk heb jij straks honden die geweldig luisteren, want elke keer dat je roept krijgen ze lekkers als ze even aan de lijn moeten.  ;)
Zitten ze aan de lijn, kun jij rustig bedenken wat je wil, weglopen, langslopen of even op het gras gaan staan en laten passeren. Ik heb gemerkt dat als ik mijn hond bij me riep, de situatie zichzelf al oploste doordat de ander al de andere kant opging. Ik voelde me vaak stom en overdreven omdat ik mijn hond heel vaak terugriep en 8 van de 10 keer kwamen we de betreffende hond niet eens tegen, laat staan dat ik me er druk om kon maken (terwijl ik natuurlijk alle rampscenario's in mijn hoofd al had afgespeeld  ::) :P ;) ).
Blokkeren van honden is echt heel moeilijk, dat is oefenen-oefenen-oefenen en dat zijn vast situaties waarvan ik me voor kan stellen dat je ze niet op wil zoeken. Wandelen doe je (ik in elk geval) ter ontspanning en vaak gewoon geen zin in moeilijk gedoe, dus is ontwijken vaak makkelijker en relaxer  ;)  Gooi als je bang bent wat snoepjes naar een hond, ik heb pas 1 eigenaar gehad die het zag en het geeft mij vaak tijd om de hond te passeren (nou heb ik natuurlijk het geluk dat mijn hond zich niet in eten interesseert).

En mocht het weer fout gaan, het zal vast jouw schuld niet zijn  :-*  Gewoon lekker hier op het forum stoom afblazen over dat mensen echt zo dom kunnen zijn, knuffelen met Django en Dolfje en de volgende dag weer een nieuwe wandeling om van JOUW hondjes te genieten  ;) :)
cairodyn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door cairodyn »

Gelukkig heb ik bijna nooit gedoe met mijn 4 reuen met andere honden. Als ik straks mijn mini teckel heb til ik haar echt op als ik t niet vertrouw. En mocht t nodig zijn trap ik echt een hond zoals jij verteld zelf bij me weg. Zeker als de baas als ik gewaarschuwd heb zelf niets doet!

Plaats reactie