Naar mijn idee zijn er voor het malen van botten maar 2 opties.
Óf de goedkope handmolens zoals bijvoorbeeld "Alexanderwerk"
Óf je komt in de héle dure professionele machines terecht.
Ik heb voor 100 euro een oude slagersmolen op krachtstroom kunnen scoren.
Het maalhuis was echter versleten. Een nieuw maalhuis (uit RVS en ijzer) heeft mij 1500,= euro gekost....
iemand ervaring met deze vleesmolen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: iemand ervaring met deze vleesmolen?
Mjah, waar ga je er 1 zonder alu vinden? Die van Kenwood is ook van alu. Die van Bosch ook. Die van Ankarsrum idem. En de horeca vleesmolens die ik tot nu toe bekeken heb: van alu. En die bij de slager misschien ook wel. En bij prakjes fabrieken (KVV) misschien ook wel.
Zolang je er geen botten mee maalt, zal alu best wel kunnen.
De slagerijmolens die ik in de praktijk gezien heb hadden geen alu.
De slagerijmolens die ik in de praktijk gezien heb hadden geen alu.
M'n volgende nest pups zal hun eigen gereedschap moeten gaan gebruiken......
Lizzy schreef: M'n volgende nest pups zal hun eigen gereedschap moeten gaan gebruiken......
Óf je probeert ook ergens een oude slagerijmolen, waarvan de elektromotor nog goed is, te scoren en laat dan het maalhuis vervangen.
Kost je een paar centen, maar dan ben je in ieder geval nog duizenden euro's voordeliger uit dan een echte (nieuwe) slagerijmachine...
Óf je gaat veel spinazie eten, stroopt je mouwen op en gaat met de hand malen. (óf je laat Leo het doen
Laatst gewijzigd door doranto op ma 27 apr 2015, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, daarvoor maal/fok ik te weinig..... En met de handmalen: hahahaha, naaaaaah, voor gemiddeld zo'n 10 pups? Ik denk van nietDoranto schreef:
Óf je probeert ook ergens een oude slagerijmolen, waarvan de elektromotor nog goed is, te scoren en laat dan het maalhuis vervangen.
Kost je een paar centen, maar dan ben je in ieder geval nog duizenden euro's voordeliger uit dan een echte (nieuwe) slagerijmachine...
Óf je gaat veel spinazie eten, stroopt je mouwen op en gaat met de hand malen. (óf je laat Leo het doen)
Mijn Bialetti is trouwens ook van alu. En ik heb er bewust voor gekozen om daar toch mijn koffie in de blijven zetten. Ik heb ook een RVS Bialetti gekocht maar da's lang zo lekker niet. En ach, dood ga ik toch een keer. En ik gebruik al deo zonder alu
. Maar goed, ik wil niet dat mijn honden alu binnen krijgen..... Dus dit is wel een goei topic geworden!