Serieuze maagproblemen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Serieuze maagproblemen

Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Borgerbos schreef: Okay dank jullie wel voor alle adviezen. Ik ga dan even stoppen met de Omeprazol want na de maagbloeding die hij injanuari had heeft hij een hele poos zitac gehad en dat ging wel goed.
groetjes
yvonne
Geef je nog steeds zitac dan?
Zou liever geitenmelk en geitenyoghurt geven voor de maag.
Of slippery elm, daar heeft Papalou goede ervaring mee geloof ik. Ik ken het niet.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 25 apr 2015, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Papalou
5-sterren
5-sterren

Bericht door Papalou »

haha, goede ervaring  ::)..gebruik het maar sinds kort, en met alles wat much nu weer krijgt is het lastig te zeggen...
maar tijd gaat het uitwijzen!

Ieg vandaag wel last van pijnstiller, maar minder lang blijkbaar als van vorige pijnstiller....

En het zou dezelfde soort werking hebben: legt een slijmlaagje in de maag, waardoor maag beschermd wordt...maar weet niet of het hier nu te krijgen is! KReeg het van Leida, die haalt het in de States
Borgerbos
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Borgerbos »

Nee zitac krijgt hij nu niet.
Gr.  Yvonne
Borgerbos
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Borgerbos »

Lizzy schreef: Volgens mij is de dunne ontlasting een bijwerking van de Omeprazol. Maar goed, ik denk eigenlijk dat je het beste een fatsoenlijk merk KVV kunt gaan voeren of nog beter: zelf moet gaan samenstellen. Dan kun je veel beter in de gaten houden wat je aan kwaliteit voert en hoe je hond daar op reageert.
Als de fatsoenlijke merken niet zo duur waren zou ik dat zeker doen en als ik een kleiner ras had zouden al mijn honden op vlees staan,
maar ik heb nu eenmaal een ras die gemiddeld rond de 70 kilo zitten dus dat is voor mij niet te betalen. Ambassador weegt 82 kilo. Dus die zou nu even uitgaande van 15 gram /kg omdat hij ouder is al ruim 1200 gram moeten hebben. Mijn pup van 13 weken zit al bijna op 1 kilo als ze vlees krijgt.

gr. Yvonne
Laatst gewijzigd door Borgerbos op za 25 apr 2015, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ycheyenne
1-ster
1-ster

Bericht door ycheyenne »

Ook een bijwerking van Tramadol net als het overgeven, die combi Tramadol, met Omeprazol en nog eens vers voer is enorm van invloed op de maag. Heb ze zelf beiden gehad en werd er niet vrolijk van. En dat was enkel met mensen eten. Voor dunne ontlasting kan ik Kefir aanraden, werkte hier perfect. Wel de melk variant. Verder van vet eten ( alles waar vet in zit ) vermijden. Kefir zorgt voor een iets hogere zuurgraad en meer stabiliteit in de darmen. Haalt bij sommige mensen en dieren zelfs darm en maag problemen weg. Succes en beterschap
Lil

Bericht door Lil »

Borgerbos schreef: Als de fatsoenlijke merken niet zo duur waren zou ik dat zeker doen en als ik een kleiner ras had zouden al mijn honden op vlees staan,
maar ik heb nu eenmaal een ras die gemiddeld rond de 70 kilo zitten dus dat is voor mij niet te betalen. Ambassador weegt 82 kilo. Dus die zou nu even uitgaande van 15 gram /kg omdat hij ouder is al ruim 1200 gram moeten hebben. Mijn pup van 13 weken zit al bijna op 1 kilo als ze vlees krijgt.

gr. Yvonne
hier gaat er ook 2 kg voer per dag doorheen. Daarom doe ik hoofdzakelijk zelf samenstellen, dat scheelt (meer dan) de helft van de prijs.
sella

Bericht door sella »

Hier gaat met 2 honden van rond de 40 kg 3 kg per dag erdoorheen. Dat zou ik met kvv niet kunnen doen. Barf is een stuk beter te doen.

Plaats reactie