Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Anne in Duitsland schreef:
Aaah, heerlijke krullenbol! Heeft ze wel genoeg speelgoed, joh? ;D
Veel te weinig, volgens haar 8)
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Jantina schreef: Goed hoor. Wordt al een hele kerel. We hebben onze sloep verkocht omdat we dit te eng vonden met hem, die was te ondiep. Een andere boot terug gekocht met diepere kuip en ook nog een extra rand erboven. En deze afgelopen woensdag even getest. Nou, meneertje vond het prachtig  :biggrin2:
Afbeelding
Wat een gave foto van een stoere Fedde  ;)

En de andere foto's zijn ook erg schattig...... Eh Koekje, geen recente foto van jouw mini-Koekje?? :D
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Vraagje aan de ervaren mama's: zindelijkheidstrainig.
Wat zijn de do's en don'ts? Wat schaf je er voor aan? Luierbroekjes, trainingsslipjes (zit een extra laag in die een ongelukje kan opvangen, HEMA schijnt ze te hebben?) een gewoon potje of een potje met muziek (  :biggrin2: ) of meteen een klein WC brilletje? Is een beloningssysteem handig met kaartjes, stickers weet ik veel? Wanneer wel een luier aan? (alleen 's nachts, ook middagslaapje?) kortom: ik heb geen flets idee! Een pup heb ik zo zindelijk maar een kind?!?! :D
Maar ik heb een kind die aan geeft dat hij geen luier meer aan wil. Na iedere plas wil hij een schone luier 'Nat!, bah!' en hij is geobsedeerd door de WC, WC papier en aanverwanten. Oftewel, ik denk dat we aan de bak moeten met hem  8).
Maar voor ik een vermogen uit geef aan de wereld aan mogelijkheden rondom zindelijkheidstraining, wilde ik even polsen bij jullie.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Wij hadden luierbroekjes in het begin, die kunnen net als een onderbroek uit en weer aan.
Een potje wilde de dame niet, dus wij hadden een klein wc-brilletje, en een opstapje.
Om te stimuleren kun je een soort scoringskaart bijhouden (mooi versieren!), en dan in het begin na 5 keer iets leuks / lekkers geven, later na 10 keer, etc.
Werkte hier prima.
Met slapen deed ik nog wel een gewone luier aan, zo gauw die een tijd lang elke ochtend droog was kon die ook uit.

Succes met je knappe vent  :)
AnnemiekevD
5-sterren
5-sterren

Bericht door AnnemiekevD »

Hij heeft zelf al interesse dat is een goed teken.

Niet te veel aanschaffen  ;) Gewoon thuis een onderbroekje aan en regelmatig op de wc zetten (hem ondersteunen of eventueel verkleiner)
Bij mijn kinderen (4) was zelf doorspoelen en een compliment al beloning genoeg. En zwaaien naar de boodschap natuurlijk :biggrin2: :-[

In bed kregen ze gewoon een luier aan tot die droog bleef, maar als ze wakker worden wel gelijk naar de wc ;)
Van ongelukjes leren ze, is mijn idee. Maar ik probeer het natuurlijk wel te voorkomen door regelmatig naar de wc te gaan  ;)

Oh ja en voor je ergens naar toe gaat eerst naar de wc en in het begin dan een luier om. Mijn ervaring is dat ze al vrij snel echt niet in hun luier willen plassen.
Succes!
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik vind 'm nog zo jong maar ja, hij lijkt het zelf aan te geven dan vind ik het sneu er geen gehoor aan te geven. Aan de andere kant waren ze volgens mij vroeger veel eerder zindelijk, ik was het zelf ook met 1,5 jaar volgens de overleveringen  :biggrin2:. We maken ook geen gebruik meer van kinderopvang dus op zich.... zouden we het kunnen proberen.
Ik heb geen idee of hij een potje wil of op de wc, dus daar kan ik beter beide versies maar van kopen dan...
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Hij geeft aan dat er iets in zn pamper zit, dat is het begin  :)
Ik zou gewoon en een potje en een wcbrilverkleiner aanschaffen. Hoe je die middelen inzet, kan ik je niet in adviseren, wij zijn zover nog niet. Er staat me iets bij dat je voor een jongetje een potje nodig hebt dat aan de voorkant hoog genoeg is, anders plast hij er alsnog overheen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik zou zelf het potje wel in de buurt laten staan. Zodat hij er zelf ook naar toe kan als hij moet.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Dat is wel een slimme misschien, een hoog randje!
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Hier heeft Evi ook aan dat ze iets in haar luier heeft..  Ook als het een paar druppels zijn en de luier dus eigenlijk niet nat [emoji14]
Wij zetten Evi na elke verschoning even op het potje, verder geen heisa met belonende worden of stickers... Ik ben een beetje allergisch voor het belonen van dingen die heel normaal zijn...
Als het warm genoeg is loopt Evi in haar blote kont rond (ook bij de gastouder) en kunnen we redelijk inschatten wanneer ze iets gaat doen, dus dan direct op het potje, of potje bij haar neer zetten...
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Afbeelding

Nu lekker met zijn 2en op vakantie op Terschelling :)  pappa bewaakt thuis het fort :)

Afbeelding

Afbeelding

En ja, als pappa er niet bij is, kan Evi lekker bij mamma in bed slapen
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Gezellig zeg!!!
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Ik ben weer thuis :)
5/5/15 mochten we Éolas verwelkomen.
Met hem is ons gezinnetje echt wel compleet.
Het is weer een flinke reus; 54cm en 4kg020g :)
Afbeelding
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Tamara, van harte gefeliciteerd met Éolas!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Gefeliciteerd Tamara en gezinnetje.

Plaats reactie