Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

marina schreef: Ik had juist vandaag de courgette naar buiten gedaan omdat ze erg groot werden, heb ze maar afgedekt met en deken, nu maar horen dat ze het overleven.

Had ik vorig jaar met de courgette en komkommer! Mijn boer gaf mij idd advies om ze ervoor te zorgen dat ze windvrij werden afgedekt,evt stro, maar ik heb oude kussens van tuinstoelen erom heen gezet en ze hebben het allemall overleeft! Vroor toen opeens ook vrij streng aan de grond!
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

hannabelgje schreef: Dat is heel verstandig. Tomaten mogen ook pas na half mei naar buiten. [emoji6]
Helaas vriest het hier in het noorden ook nog regelmatig na half mei :-\ en begin juni is ook geen uitzondering. Heeft wel eens een hele fruitoogst gekost. >:(
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Onze bakken staan beschut, ik hoop dat de jute voldoende beschermd. Het is van alles wat (de AH moestuintjes) en het doet het prima, tot nu toe... :biggrin2:
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

lianneke schreef: Helaas vriest het hier in het noorden ook nog regelmatig na half mei :-\ en begin juni is ook geen uitzondering. Heeft wel eens een hele fruitoogst gekost. >:(
Ik ben meestal veel te laat met zaaien, dus de schade valt bij mij iha wel mee. Maar dit jaar ben ik mooi op tijd met alles en ik zal er wel de pest in krijgen als we nu nog echte vorst krijgen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

En valt het een beetje mee?
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

hannabelgje schreef: En valt het een beetje mee?
Ja, alles heeft de nacht goed doorstaan.
Dus ik haal rond de middag de ramen van de bakken.
Begint het nu toch te hagelen! >:( >:( >:(
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Het was flink aangevroren, vanmorgen.  :cold:  En idd vanmiddag hagel.  ::)

Ik ben blij dat er ook dit weekend weer niks van gekomen is om dingen buiten te zetten.  :-[ ;D
marina
4-sterren
4-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Bericht door marina »

Lang leve de paardendekens, de augurk en courgette hebben het overleefd gelukkig!
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Alles staat er nog, maar het moet niet kouder worden. In de kas was het vannacht niet warmer dan +1,5 graden. De komkommer en de tomaten staan al in bloei. Ook lijkt me dit weer niet zo best voor het fruit. Ik verwacht een slechte morellen oogst dit jaar.
DRK
1-ster
1-ster

Bericht door DRK »

hannabelgje schreef: Normaal 30 cm uit elkaar. Bij een mm bak vier in een vakje.
Oké, heb ik gedaan. De bak is helemaal gevuld nu.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Afbeelding
Afbeelding
Mijn plantjes groeien heel traag. Ik heb 3 tomatenplanten bij Intratuin gehaald voor  € 4,99. Ze gaan nog niet naar buiten, vanwege de nachtvorst en de lage temp. De gele paprika's groeien wel lekker.
Barbaravh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Barbaravh »

Lia; ik zou uw potjes met tomaten opvullen met aarde tot aan de rand van het potje.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Lida. S schreef: Alles staat er nog, maar het moet niet kouder worden. In de kas was het vannacht niet warmer dan +1,5 graden. De komkommer en de tomaten staan al in bloei. Ook lijkt me dit weer niet zo best voor het fruit. Ik verwacht een slechte morellen oogst dit jaar.
Vrijdag op zaterdag wordt  nog kritiek, daarna alleen maar warmer.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Leuk hoor, dat tuinieren. Gister een middagje onkruid gewied, omdat ik mn rug moet ontzien zak ik helemaal op mn hurken. Was iets te lang vrees ik. Vanmorgen kon ik niet lopen vanwege mn knie. Kon er niks mee. Ipv de gebruikelijke drie kwartier durende ochtendronde lopen heb ik ze maar een poos laten snuffelen en kuieren. Dan ben ik zo trots op mn Lorisman he, die me met zn 65 kilo zo omver kan lopen, hij bleef lief naast me schuifelen en week niet van mn zijde.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

lianneke schreef: Leuk hoor, dat tuinieren. Gister een middagje onkruid gewied, omdat ik mn rug moet ontzien zak ik helemaal op mn hurken. Was iets te lang vrees ik. Vanmorgen kon ik niet lopen vanwege mn knie. Kon er niks mee. Ipv de gebruikelijke drie kwartier durende ochtendronde lopen heb ik ze maar een poos laten snuffelen en kuieren. Dan ben ik zo trots op mn Lorisman he, die me met zn 65 kilo zo omver kan lopen, hij bleef lief naast me schuifelen en week niet van mn zijde.

Hier moet ik men rug ook ontzien (2 protheses) en ik zet me meestal gewoon op men achterste :)
Als ik tussen de bloemetjes onkruid moet trekken dan zie je me soms tussen de bloemen zitten met een bloem tussen men benen, een vlak achter men rug en men benen der zo tussen geplooid zodat ik ze niet plet :)
Komisch dat wel ja, maar langs de andere kant kan ik zo tenminste wel nog iets doen, zonder dat ik de dag nadien niet meer kan lopen :s

Plaats reactie