En daarom.... hou je honden bij je!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: En daarom.... hou je honden bij je!

Lil

Bericht door Lil »

Me and my boys! schreef: nee lesgeven met een flex is niks maar je kan er wel aandacht aan besteden bv door zelf zo n ding mee te nemen en ze uitleggen dat die rem er niet voor jan l*l op zit
zo hoorde ik pas dat iem nijdig was op een fietser die door de lijn fietste.... want tja haar hond wist nog niet dat ie op t fietspad liep dat moest ie nog leren ::) 8)  en ja id... die mevr was blond
Ja dat bedoel ik dan ben je toch echt wel een beetje (veel) gestoord. Staat trouwens allemaal in de gebruiksaanwijzing van de flex....

Moet je wel kunnen en willen (!) lezen.
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Lil schreef: Een les is niet geschikt om te leren omgaan met flex. Ze zijn verboden omdat het gevaarlijke situaties oplevert.  Meer dan mensen vertellen dat ze op slot moeten bij passeren van anderen en langs drukke wegen hoeft niet. Het zijn geen rare dingen die flexen het is dat men die niet op slot zet.  Dat hoef je niet te leren dat is mentaliteit.
Bedoel ook niet zo zeer er echt les in geven, maar wel er (kort) wat aandacht aan besteden, idd wat jij ook zegt :)
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Hoe gaat het nu met Zimba?

Het is inderdaad echt heel vervelend dat vele hondeneigenaren niet het fatsoen hebben hun hond even bij zich te houden als de situatie daar naar is. Dan lopen ze met een riem om hun eigen nek maar die even aan hun eigen hond hangen is te veel moeite. Dat ding is geen modeaccessoire maar een gebruksvoorwerp!
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Irish schreef: Bedoel ook niet zo zeer er echt les in geven, maar wel er (kort) wat aandacht aan besteden, idd wat jij ook zegt :)
Heb 'm gelijk in de groep gegooid bij mij op de KC, erger me mateloos aan bazen die de stopknop op de flex niet kennen
Lil schreef: Ja dat bedoel ik dan ben je toch echt wel een beetje (veel) gestoord. Staat trouwens allemaal in de gebruiksaanwijzing van de flex....

Moet je wel kunnen en willen (!) lezen.
bij de "echte" flex staat het er wel bij, maar ze liggen tegenwoordig overal in de schappen en daar zit echt geen instructie bij...
luuntje
3-sterren
3-sterren

Bericht door luuntje »

Gaan wij hier op bp dan echt zo anders met onze honden om?
Flex op vrij langs de straat? Veel te bang dat ze overreden worden oid.
Flex op vrij bij een andere hond? Dacht het niet, het is een riem en aan de riem hoor je niet te spelen..
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

luuntje schreef: Gaan wij hier op bp dan echt zo anders met onze honden om?
Flex op vrij bij een andere hond? Dacht het niet, het is een riem en aan de riem hoor je niet te spelen..
Mijn vriend doet dat gerust hoor  ::) en die is zich van geen kwaad bewust. Die laat onze honden ook altijd aan andere blije honden snuffelen, en heeft veel meer contact met de andere honden baasjes in de buurt.

Ik steek over of ik stamp door, mijn houding zegt genoeg denk ik ;)
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

luuntje schreef: Gaan wij hier op bp dan echt zo anders met onze honden om?
Heb t al vaker gezegd: hier zitten hondenmensen. Daarnaast heb je veel mensen met honden. En wat mij betreft zit t verschil 'm in interesse in honden tav voeding, gezondheid, gedrag, etc. en op basis daarvan besluiten wat voor jouw hond het beste is.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

zurca schreef: Hoe gaat het nu met Zimba?

Het is inderdaad echt heel vervelend dat vele hondeneigenaren niet het fatsoen hebben hun hond even bij zich te houden als de situatie daar naar is. Dan lopen ze met een riem om hun eigen nek maar die even aan hun eigen hond hangen is te veel moeite. Dat ding is geen modeaccessoire maar een gebruksvoorwerp!
zimba heeft tot vanmiddag in de kreukels gelegen.. ben weer naar hella geweest
hopelijk reageert ie er weer goed op
Mijati
4-sterren
4-sterren

Bericht door Mijati »

Heel vervelend dat dit gebeurd is. Ik zie het hier ook vaak, ze laten de hond uit (los) en zijn ondertussen aan het bellen en letten totaal niet op hun hond. Gelukkig zijn er hier ook best veel die wel met hun hond bezig zijn. Lekker spelen of gewoon de hond laten rennen. Geen punt, mijn hond is wat afwachtend en spreekt voldoende hondentaal om te zien of ze wel of geen poging tot kennismaken kan doen.

Heel prettig, ook voor andere eigenaren. Ik zie daarom niet in, waarom ik dan mijn hond continue aangelijnd moet houden. Echter als iemand mij vraagt om de hond even vast te houden, vind ik dat ook geen punt, mits het vriendelijk gevraagd word.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Mijati schreef: Heel vervelend dat dit gebeurd is. Ik zie het hier ook vaak, ze laten de hond uit (los) en zijn ondertussen aan het bellen en letten totaal niet op hun hond. Gelukkig zijn er hier ook best veel die wel met hun hond bezig zijn. Lekker spelen of gewoon de hond laten rennen. Geen punt, mijn hond is wat afwachtend en spreekt voldoende hondentaal om te zien of ze wel of geen poging tot kennismaken kan doen.

Heel prettig, ook voor andere eigenaren. Ik zie daarom niet in, waarom ik dan mijn hond continue aangelijnd moet houden. Echter als iemand mij vraagt om de hond even vast te houden, vind ik dat ook geen punt, mits het vriendelijk gevraagd word.
Mijn hond spreekt ook voldoende hondentaal, maar als hij 3x bij een hond wegloopt die per se met hem wil spelen, is dat 3x te veel. Je hebt gewoon je hond bij je of onder controle te houden, en als dat niet gaat dan aan de lijn.
En waarom kennismaken? Als jij op de markt loopt, geef je dan ook iedereen een hand?
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Mijati schreef: Geen punt, mijn hond is wat afwachtend en spreekt voldoende hondentaal om te zien of ze wel of geen poging tot kennismaken kan doen.

Spreek jij genoeg hondentaal om te kunnen zien dan mijn hond onzeker wordt bij het zien van vreemde honden, dat ie daarom naar jouw hond kijkt en gaat liggen? Zie je dan ook de toenemende onrust bij hem als jouw hond hem toch blijft naderen, hoe voorzichtig ook? Spreek je dan ook voldoende mensenlichaamstaal om te zien dat ik niet stop zodat onze honden lekker kennis kunnen maken, maar zie je dat ik dat doe om mijn aangelijnde hond de gelegenheid te geven om jouw hond te observeren? Of denk je, zoals zovelen, dat mijn hond niet verder wil lopen "omdat hij even gedag wil zeggen". Zie je aan mijn lichaamstaal dat mijn hond en ik geen contact wensen? Dat ik je door die uitstraling feitelijk vraag je hond even bij je te houden. Dat ik zo bezig ben met mijn hond en het in de gaten houden van de omgeving dat ik misschien helemaal geen tijd heb om het vriendelijk te vragen. Zie je dat allemaal en lijn je dus je hond even aan? Helemaal super!

En nee, ik ga niet naar grote losloopgebieden. Maar zelf een rondje in de wijk is hier onmogelijk zonder het passeren of kruisen van meerdere losloopstroken.
Mijati
4-sterren
4-sterren

Bericht door Mijati »

Op de markt niet, maar als je in een situatie bent waar je met anderen gaat spelen, dan stel je jezelf voor of je laat blijken dat jij er niet van gediend bent. En dan zal de andere persoon weglopen.
Ik heb het over een losloopgebied, niet op plaatsen waar je hand aangelijnd dient te zijn.

Daarnaast zal een hond die gewoon goed geleerd heeft om hondentaal te spreken, na een afwijzing weten dat het klaar is.

@pluk, ja, ik spreek of lees die taal ook. Mijn hond is namelijk ook vrij afwachtend. En ja, als ik zie dat een hond er niet van gediend is, vertel ik mijn hond (ten overvloede) dat zij moet door lopen of bij mij moet komen.

Waar ik een beetje boos om word: iedereen zeurt over te weinig losloopgebieden, maar eigenlijk vinden we niet dat andermans hond daar dan ook mag loslopen.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ook in een losloop gebied geldt de regel dat je je hond ten aller tijden onder controlle moet kunnen hebben. Als je dat niet lukt, dan houd je hem dus gewoon aan de lijn. Loslopen mag, mits,.....loslopen moet niet.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Mijati schreef: @pluk, ja, ik spreek of lees die taal ook. Mijn hond is namelijk ook vrij afwachtend.
Vrij afwachtend is een understatement. Als Scott vindt dat ie te snel, te direct of op te korte afstand wordt benaderd dan valt ie uit. Of hij dan een chihuahua, labrador of stafford voor zich heeft maakt niet uit. Helaas is dit het resultaat van enkele slechte ervaringen als pup, waarbij hij letterlijk onder de voet werd gelopen door andere honden of werd lastig gevallen door honden "die alleen maar willen spelen" (loslopend in aanlijngebied).
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Mijati schreef: Heel vervelend dat dit gebeurd is. Ik zie het hier ook vaak, ze laten de hond uit (los) en zijn ondertussen aan het bellen en letten totaal niet op hun hond. Gelukkig zijn er hier ook best veel die wel met hun hond bezig zijn. Lekker spelen of gewoon de hond laten rennen. Geen punt, mijn hond is wat afwachtend en spreekt voldoende hondentaal om te zien of ze wel of geen poging tot kennismaken kan doen.

tuurlijk hoef je je hond niet continu aan te lijnen, maar als je ziet dat iem zn hond wel aanlijnt en of laat volgen en of ruimte maakt dmv van op gras te gaan staan ed..... of als je ziet dat er een oudere mankende hond aan komt of iem met een kar waar een hond in zit... hou je hem/haar dan wel heel even bij je....aanlijnen hoeft niet eens maar een heel klein stukje volgen...?
er zijn best weinig losloopgebieden id.... en ja daar mogen ze los lopen mits onder controle en mits ze geen overlast bezorgen.... ook mogen op losloopgebieden wandelaars zonder hond, joggers, fietsers paarden noem maar op maar er mogen daar dus ook eigenaren lopen met aangelijnde honden...
als ik andere tegenkom roep ik ze altijd terug, altijd! Zo ook bij joggers ed..ff volgen en ze krijgen weer een vrij...
heb ondertussen zo ontzettend veel meegemaakt in de ruim 25 jr honden dat ik ze gewoon bij me hou, kinderachtig? ja vast maar gewoon geen zin in gelazer
Laatst gewijzigd door me and my boys op vr 01 mei 2015, 07:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie