als het zo kan is het goed toch? Ik zou ook kunnen schoffelen maar daar ben ik niet zo van. Ik vind dat niet ten goede komen van de bodemstructuur. En er staan teveel ienie mienie plantjes die net opkomen en dan ook verloren gaanorinake schreef:
Hier moet ik men rug ook ontzien (2 protheses) en ik zet me meestal gewoon op men achterste
Als ik tussen de bloemetjes onkruid moet trekken dan zie je me soms tussen de bloemen zitten met een bloem tussen men benen, een vlak achter men rug en men benen der zo tussen geplooid zodat ik ze niet plet
Komisch dat wel ja, maar langs de andere kant kan ik zo tenminste wel nog iets doen, zonder dat ik de dag nadien niet meer kan lopen :s
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
lianneke
- 5-sterren

Hoera!!!! Ik heb een volkstuintje van 100 meter op fietsafstand. Vol onkruid en heel veel aardbeienplanten.. Ik ben helemaal blij.
Ik ga meestal op zo'n voetenbankje zitten. Ontziet de knieën wat meer maar is niet overal te gebruiken.lianneke schreef: als het zo kan is het goed toch? Ik zou ook kunnen schoffelen maar daar ben ik niet zo van. Ik vind dat niet ten goede komen van de bodemstructuur. En er staan teveel ienie mienie plantjes die net opkomen en dan ook verloren gaan![]()
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Barbaravh schreef: Lia; ik zou uw potjes met tomaten opvullen met aarde tot aan de rand van het potje.
Maak dat randje dan zoveel uit ?
Hier veeeel teveel regen geweest, alle paprika en peperplantjes (op twee na die al wat groter waren) inclusief de maïs (ja stom, het heeft nog gevroren ook!) verpieterd en verzopen. 
En die dikke hagelbui van net deed ook niet veel goeds. Zo eens kijken wat ik nog kan redden door het onder het afdak te zetten voorlopig want dat weer is niks op het moment.
En die dikke hagelbui van net deed ook niet veel goeds. Zo eens kijken wat ik nog kan redden door het onder het afdak te zetten voorlopig want dat weer is niks op het moment.
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Bij mij staat alles nog binnen.Ligaa schreef: Hier veeeel teveel regen geweest, alle paprika en peperplantjes (op twee na die al wat groter waren) inclusief de maïs (ja stom, het heeft nog gevroren ook!) verpieterd en verzopen.
En die dikke hagelbui van net deed ook niet veel goeds. Zo eens kijken wat ik nog kan redden door het onder het afdak te zetten voorlopig want dat weer is niks op het moment.![]()
Ja ik heb ze ook een hele tijd binnen gehad en toen een paar weken succesvol buiten omdat ze best groot werden.. tot de regen, de vorst en de hagel. *zucht*
Ik heb vanmiddag wat verplant maar grotere potjes. De tomaten goed diep, zowat tot aan de onderste blaadjes. Dan schijnen er meer wortels te komen. Ze gaan voorlopig dus nog niet naar buiten maar daar heb ik een tomatenkasje dus echt buiten komen ze helemaal niet.
keetje schreef: Ik heb vanmiddag wat verplant maar grotere potjes. De tomaten goed diep, zowat tot aan de onderste blaadjes. Dan schijnen er meer wortels te komen. Ze gaan voorlopig dus nog niet naar buiten maar daar heb ik een tomatenkasje dus echt buiten komen ze helemaal niet.
Dat heb ik gisteren met de komkommer en courgettes gedaan. Morgen zijn de vleestomaten aan de beurt. Cherrytomaatjes van AH moestuintje zijn niet opgekome
Ik verheug me zo op mijn erwtjes en peultjes,mijn snijboontjes,gele franse boontjes en de dwergboontjes (waren vorig jaar heerlijk!) en mijn tuinbonen! Broccoli groeit echt fantastisch,staan heel fier overeind in mijn moestuin en de boerenkool in mijn ligbad op het balkon ziet er te wow uit en groeit als kool
En de koolrabi en rode bietjes gaan fantastisch! Kortom,krijg honger en wil oogsten!!
Mijn reuzeradijzen zijn opgekomen in mijn MMbak. 
Ik ben voorlopig alleen onkruid aan het wieden. De tuin is totaal verwaarloosd. Voordeel is, dat de composthoop na 4 jaar prima compost geeft.
Maar ik geniet helemaal in mijn onkruidhoop.
Maar ik geniet helemaal in mijn onkruidhoop.
-
Barbaravh
- 4-sterren

De tomaten mogen in principe tot aan hun kiemblaadje de grond in, maar daarvoor staan ze bij jou al te hoog in die potjes. Zo vormen er zich nieuwe wortels op het steeltje, en krijg je een steviger plantje. Ze lijken me erg opgeschoten bij jou met een fijn stammetje, dat moet je zoveel mogelijk proberen te vermijden.*Lia* schreef:
Maak dat randje dan zoveel uit ?
*Gaatmorgendanooksnelaandeslag!*Barbaravh schreef: De tomaten mogen in principe tot aan hun kiemblaadje de grond in, maar daarvoor staan ze bij jou al te hoog in die potjes. Zo vormen er zich nieuwe wortels op het steeltje, en krijg je een steviger plantje. Ze lijken me erg opgeschoten bij jou met een fijn stammetje, dat moet je zoveel mogelijk proberen te vermijden.
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Barbaravh schreef: De tomaten mogen in principe tot aan hun kiemblaadje de grond in, maar daarvoor staan ze bij jou al te hoog in die potjes. Zo vormen er zich nieuwe wortels op het steeltje, en krijg je een steviger plantje. Ze lijken me erg opgeschoten bij jou met een fijn stammetje, dat moet je zoveel mogelijk proberen te vermijden.
Okido, ik heb de potjes nu tot het randje gevuld.
en niet te nat maken, spreek hier iemand uit ervaring....*Lia* schreef:
Okido, ik heb de potjes nu tot het randje gevuld.