En daarom.... hou je honden bij je!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: En daarom.... hou je honden bij je!

Mijati
4-sterren
4-sterren

Bericht door Mijati »

Sorry, het kwam op mij echt over als anderen moeten voor mijn hond hun hond vasthouden. Maar zoals je het nu uitlegt, snap ik beter wat je bedoelde (kan me best voorstellen dat het erg vervelend is, als jou hond een blessure op loopt door een andere hond).

Maar inderdaad, ik houd mijn hond en haar omgeving in de gaten, ook in verband met trimmers en donker geklede mannen (ja, hier ook een trauma-gevalletje). Ook let je op andere honden, zodat er geen vechtpartijen (tussen de honden en bazen ontstaat).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mijati schreef: Heel vervelend dat dit gebeurd is. Ik zie het hier ook vaak, ze laten de hond uit (los) en zijn ondertussen aan het bellen en letten totaal niet op hun hond. Gelukkig zijn er hier ook best veel die wel met hun hond bezig zijn. Lekker spelen of gewoon de hond laten rennen. Geen punt, mijn hond is wat afwachtend en spreekt voldoende hondentaal om te zien of ze wel of geen poging tot kennismaken kan doen.

Heel prettig, ook voor andere eigenaren. Ik zie daarom niet in, waarom ik dan mijn hond continue aangelijnd moet houden. Echter als iemand mij vraagt om de hond even vast te houden, vind ik dat ook geen punt, mits het vriendelijk gevraagd word.
Met andere woorden? Je hond dendert wel of niet op andere honden af?
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

tja blessure oplopen door een andere hond... niet zomaar een blessure als ze hem goed raken dan ligt mn hond echt in de kreukels... dan beginnen we weer van voor af aan... dan kan ie niet goed lopen dan moet ie weer 3x pd tramadol ed gaan slikken dan heeft ie dus mega veel pijn.
en ergens anders lopen? ik loop op fietspaden, s ochtends om half 6 gaan we naar t park...s avonds om half 6/6uur als zo n beetje iedereen eet.. door de wijk lopen heeft geen nut daar lopen dezelfde sukkels eigenaren..
Mijati
4-sterren
4-sterren

Bericht door Mijati »

Inderdaad Lizzy, mijn hond racet niet op andere honden af. Ze wacht af wat de andere hond aangeeft.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mijati schreef: Inderdaad Lizzy, mijn hond racet niet op andere honden af. Ze wacht af wat de andere hond aangeeft.
Maar dan ben jij met jouw hond dus niet diegenen waar wij het hier over in dit topic hebben. Wij hebben het over mensen die in een losloopgebied met hun dender-hond lopen, die ze gewoon op andere honden af laten denderen, zelfs al is mijlenver van te voren te zien dat baas en hond dat niet willen (doordat ze aangelijnd lopen of doordat ze met hun nek tot in de blubber gaan lopen om andere mensen met honden te ontwijken). Die mensen, die zouden hun dender-hond nou eens bij zich moeten roepen. Die honden hebben dus kennelijk uit zichzelf die manieren niet, dus moet de baas regels voor deze honden instellen "jij dendert niet op andere honden af, klaar". Niet alleen voor mijn eigen hond maar ook voor die andere hond ga ik tot aan mijn nek in de blubber lopen. Als dender-hond dan toch op mij af blijft denderen, leren mijn honden dender-hond een lesje (dat is precies wat jouw hond ook deed Ellen. Ja, heel ruk voor jou en voor je training maar ja, jouw hond doet wat ie moet doen....). En heul gek, dan kunnen mensen wel ineens hun hond bij zich roepen ::)
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Lizzy schreef: dan kunnen mensen wel ineens hun hond bij zich roepen ::)
Alleen komt ie dan meestal niet ::)

Fikkie hier, hier, Fikkie wat zegt de baas, hierkomen!, FIKKIE KOM HIER NU!, Etc etc.
Waarom loopt u nou door??? Zo kan ik 'm toch niet aanlijnen....  ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pluk schreef: Alleen komt ie dan meestal niet ::)

Fikkie hier, hier, Fikkie wat zegt de baas, hierkomen!, FIKKIE KOM HIER NU!, Etc etc.
;D ;D ;D ;D

Ja, heel herkenbaar ;D
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

pluk schreef: Alleen komt ie dan meestal niet ::)

Ja , dat dus . Ik heb met pups nog wel geduld hoor , als ik merk dat een eigenaar echt zijn best doet om de pup op te voeden . Dan wacht ik met mijn dames even totdat de pup luistert en terug gaat naar de baas , en niet achter ons aan blijft gaan .
Fotogravinnetje
1-ster
1-ster

Bericht door Fotogravinnetje »

Ik zag gisteren te laat iemand met honden aan komen. En ja, hoor, daar ging Elco. Nou is Elco natuurlijk maar een klein hondje en is hij meestal niet al te opdringerig als de andere hond aangeeft dat niet leuk te vinden. Maar ik wil gewoon niet dat hij dat doet. Dus ik bied mijn verontschuldigingen aan. Vond die baas helemaal niet nodig: haar honden zijn sociaal, vonden het ook niet erg en er gebeurde toch niets? Nee, maar ik wil gewoon niet dat Elco dat doet, omdat lang niet elke baas en hond dat waarderen. Ja, daar zat ook wel wat in.

Gistermiddag was het dan weer andersom. Een labrador die niet luisterde en op Elco afstormde, die wel aan de lijn zat. Heb Elco losgehaakt. Elco gaf aan dat hij het too much vond, labrador ging door. Dus heb ik de labrador bij z'n halsband gepakt. O ja, die labrador had toen ook al van mij een por gehad omdat hij tegen mij op wilde springen. Die labrador werd dus daarna wel aangelijnd met excuses naar mij en Elco.

En vanochtend weer een lompe labrador, die dus doorging ondanks Elco's signalen dat hij te druk was. Die werd dus ook netjes aangelijnd, zij het wat laat...

Ik maak me er niet al te druk om, omdat er tot nog toe niets ernstigs is gebeurd. Maar ik kan me goed voorstellen dat als je hond al een blessure heeft of angstig is in zulke situaties of uitvalt aan de lijn (wat je uiteraard probeert te voorkomen) dat je je er wel druk om maakt. Tenslotte zit JIJ dan met de brokken... En ik heb tot nog toe nooit een baas getroffen die mijn manier van Elco beschermen een reden vond om te gaan schelden. Dat scheelt denk ik ook
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

vanmorgen om kwart voor 8 het gebruikelijke rondje, Scott aan de lange lijn. In de verte aan andere kant van de straat een onbekende hond. Scott ziet die hond en gaat op het gras liggen. Andere baas gaat inmiddels midden op straat lopen (doodlopend, maar toch..). Ik loop ondertussen lijn in, ga naast Scott staan en hou hem kort met slappe lijn. Ik sta zo'n beetje half in een heg maar blijkbaar straalde we aan alle kanten uit dat Scott enorm graag wil spelen.... ::)

Dus hond krijgt alle lengte aan de flex en wandelt doodleuk op Scott af. Heb er gezegd dat mijn hond niet zo dol is op andere honden, Er kwam een heel verbaasd 'oh'  uit, maar gelukkig liep ze wel door.

En toen vond Scott die hond ineens heel interessant...bleek een teefje... en wilde hij er doodleuk achteraan wandelen...
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Mijati schreef: Inderdaad Lizzy, mijn hond racet niet op andere honden af. Ze wacht af wat de andere hond aangeeft.
Maar dan nog vind ik het wel een beetje raar dat ik jou zou moeten gaan verzoeken om je hond aan te lijnen als ik in een niet-losloopgebied loop met een aangelijnde hond.

Ik kom niet in losloopgebieden, want Oscar gaat toch niet los en ik wil geen loslopende honden tegen komen. Maar in aanlijngebieden loop ik jammer genoeg tegen exact dezelfde problemen aan, omdat men zich in het geheel niet aan de regels houdt. Ik loop nu dus al een jaar langs de doorgaande weg, omdat daar het minste loslopende honden zijn. Ik zou zo ontzettend graag weer in het stuk park met aanlijnplicht lopen, omdat het daar veel leuker lopen is en Oscar dan aan de flex kan. Maar Oscar is daar nu 3 keer gegrepen door loslopende honden en die mensen laten hun bewezen-agresieve-honden daar nog steeds loslopen. En dan zou ik vriendelijk moeten gaan vragen of Fikkie aan de lijn mag  :'(
Mijati
4-sterren
4-sterren

Bericht door Mijati »

mijn hond loopt alleen in een losloopgebied los, dus daar buiten zit ze keurig aan de lijn. Een vaardigheid, die elke hond (en hondeneigenaar) zou moeten aanleren.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

bedankt meneer met de lab..... helemaal terug bij af.... kan wel janken
zo slecht heeft ie nog niet gelopen.....
ik dacht aan een stuk in de krant te laten zetten maar zie er maar van af.... weet nu de reacties al
cj

Bericht door cj »

Jeetje Ellen, wat afschuwelijk! Heb zelf een "kwetsbare" teckel Joepie. Geopereerd aan een hernia. Ik word een she-ddvil als een hond hem ongevraagd benaderd.
Ps. Ik pb je nog even.
Saskia
Lil

Bericht door Lil »

Me and my boys! schreef: bedankt meneer met de lab..... helemaal terug bij af.... kan wel janken
zo slecht heeft ie nog niet gelopen.....
ik dacht aan een stuk in de krant te laten zetten maar zie er maar van af.... weet nu de reacties al
Ik denk dat een stuk in de krant, liefst beetje 'zakelijk' wel een aantal mensen aan het denken zet.

Plaats reactie