Ko... update pag 12/ THUIS!!!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ko... update pag 12/ hij is alweer wakker!

-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Jemig Ellen, ik duim op turbostand voor Ko.  :-*
sella

Bericht door sella »

Dus toch zijn oren. Fijn dat hij alweer rondhuppeld. Ik blijf duimen voor het ventje :-* :-*
Voor jou en je mannen ook een dikke knuffel.
Hilde__
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hilde__ »

Hebben ze ook de oorzaak van de abcessen (meestal een kieswortel) weggehaald? Anders is er een grote kans dat het terug blijft komen...

Hoop ook dat je duplocilline meekrijgt als ab want andere antibiotica werken niet bij konijnen abcessen...

Heel veel beterschap voor Ko en  O0 van jou!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Fijn dat Ko weer wakker is.

Nu gewoon weer beter worden,..... wat moet dat mannetje een pijn gehad hebben

Heel veel beterschap!

Knuffel voor jullie alletwee!! :bigarmhug:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Wat een pech, maar wat een geluk dat hij jou als baasje heeft!!!

Kom op Ko, en nu eten mannetje!
:duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

HildeR schreef: Hebben ze ook de oorzaak van de abcessen (meestal een kieswortel) weggehaald? Anders is er een grote kans dat het terug blijft komen...

Hoop ook dat je duplocilline meekrijgt als ab want andere antibiotica werken niet bij konijnen abcessen...

Heel veel beterschap voor Ko en  O0 van jou!
ga ik straks vragen thanks!
ze hebben niet gebeld dus Ko die is er nog!
*Remy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Remy* »

Duimen draaien hier voor de kleine man  :duimen: :duimen:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Heb je al iets gehoord over hoe hij de nacht is doorgekomen?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Hoest met Ko??
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

jeetje zeg je krijgt het wel allemaal op je bordje momenteel!  :(
mijn duimen draaien voor Ko,sterkte met alles hoor!  :-*
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

abces bij zn oor is zo goed als schoon, blijven uiteraard spoelen...
abces kaak is wel een vervelende, behoorlijk diep ook..
zn temp is 41 :-[  en heeft nu een infuus.. ze plukken iedere groen en dat eet ie wel!
Ook huppelt ie wat door het hok, niet veel maar toch....
hij mag nog niet naar huis... dat abces bij zn kaak moet eerst echt stukken minder zijn....
dus het weekend blijft ie daar nog
hebben wel afgesproken dat als ie achteruit gaat we hem laten gaan.... maar ze hebben goede hoop dat ie hier wel door heen komt!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Wat fijn dat de oorzaak nu zeker gevonden is.
Nu zal hij dan wel opknappen. Konijntjes zijn kwetsbaar, en gaan zo snel achteruit, maar ze hebben ook een wil om te leven, en zolang die erin zitten kunnen ze van veel terugkomen. 
Ik heb ook ooit een abcesje uitgespoeld voor een maand, en dat ging eigenlijk beter dan verwacht.  Het is ook mooi genezen erna.  Konijntje vond het wel niet leuk, maar wat lekkers erachter aan en veel los mogen lopen, deed wonderen. ;)  Extra aandacht van mij wilde hij toch niet, maar de katten vond hij wel leuk, en die waren heel lief.
Ik denk dat je er zeker goed aan doet hem even binnen te houden.  Zieke konijntjes haal je best meteen binnen.  Niet naast de kachel of in de zon, maar gewoon op een koel en rustig plekje in huis met veel lichtinval.    Lichaamsbeweging doet ze ook goed, als ze willen.  Een aantal oude dekens op de grond, en dan kan hij niet veel fout doen en niet uitglijden.  Kan je niet een kamertje afsluiten voor je jongens waar hij vrij kan lopen?

Vorige maand heb ik trouwens toevallig ook een konijntje (Gijs) met een kaakabces gehad. Kies met doorgegroeide wortels tot in het traankanaal, waardoor een abcesje net onder zijn oog.  Dat heeft mijn DA via de mond gedraineerd.  Kies moest er uiteraard ook uit...
Door het feit dat hij ook wat chronisch snot (pasteurella) heeft (dat normaal onder controle is, dat wel), werd dat natuurlijk een serieus geïnfecteerd abces. Dus ook anderhalve maand AB erna...  :-X
Dit kan, doordat het door zijn tanden komt, zeker nog terugkomen, dus ik zal het altijd in het oog moeten houden.  Hij had wel al slechte tanden, want hij heeft ook al een jaar geen voortandjes meer omdat die schuin op elkaar stonden.  Aangeboren he...
Dat zal het bij Ko wel niet zijn, anders had je dat al jaren geleden moeten merken. 
Konijntjes krijgen ook vrij snel abcesjes, daarvoor hoeven ze geen tandproblemen of pasteurella te hebben...  Het kan bij Ko iets heel kleins geweest zijn dat de aanleiding was en dat gewoon blijven groeien is.

Ik ben wel blij dat ik een DA heb die niet vraagt of ik het wel of niet wil hebben.  Al wat nodig is, wordt gedaan.  Bij die eerste aantal operatie's en zeker die van dat abcesje dat ik toen ook moest spoelen, heb ik wel moeten slikken bij de rekening (ik werkte toen nog niet, ging van mijn zak- en spaargeld), maar nu houdt ik er gewoon rekening mee dat er om de zoveel tijd wel eens iets opduikt dat veel geld kost... Konijnen zijn nu eenmaal geen goedkope dieren, als je ze goed wil verzorgen.  Een stuk duurder dan de katten...
Bij Gijs moesten er ook foto's gemaakt worden om goed te zien hoe of wat met de wortels, en dat telt ook door. Maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent, als je daarop bespaart heb je veel kans uiteindelijk duurder uit te zijn doordat er zaken over het hoofd gezien worden.
Ik ben blij met de 'van de eerste keer grondig' aanpak van mijn DA, ookal is dat soms wat duurder. 

Ik vind het dus helemaal niet vreemd dat je dit voor een konijn over hebt hoor.  Als je het relatief bekijkt met andere zaken, valt dat allemaal ook wel mee.  Als je een keertje op vakantie gaat, ben je dat geld ook kwijt en Ko heb je wel het hele jaar door geniet van. ;)
Dus je niets aantrekken van reactie van anderen hoor.  Dat is ieder zijn eigen keuze. 
Ik zou er een klein fortuin voor over hebben om bepaalde konijntjes terug te krijgen die overleden zijn, maar zo werkt het dan ook weer niet.  Nu kan je achteraf nergens spijt van hebben of jezelf schuldig voelen, en dat is ook heel wat waard.

Bovendien zal Ko'tje hier doorheen komen, dat weet ik zeker.  Met jouw goede zorgen en zijn levenslust (anders had die het al lang opgegeven), komen jullie hier wel weer door. En kan je nog hopelijk vele jaren heel blij zijn dat je dit gedaan hebt en nog genieten als je hem ziet huppelen. ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op vr 01 mei 2015, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wat een knokker is die Ko toch!
En wat fijn dat hij zelf weer wat eet en beetje rondhuppelt  :)
Hij is er nog niet maar hij heeft wel duidelijk laten zien dat hij in elk geval een enorme knokker is en jij met hem!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

wat een zielig hoopje konijn.... vreselijk...
ze gaan hem zo nog even nakijken..... maar ik denk dat ik hem laat gaan... dit kan ik niet aanzien... :'(
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

:bigarmhug:

Plaats reactie