Ongelofelijk, wat gebruik ik veel water!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ongelofelijk, wat gebruik ik veel water!

Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

kaszi schreef: Jawel hoor, er staat een pomp op. Doen ze dat in NL niet een regenput maken om het regenwater op te vangen en te gebruiken?
Jazeker. Zijn zat nieuwbouw woning waar het standaard bij geleverd wordt. Ondergrondse tank waar het regenwater in opgevangen wordt. Pomp er op idd en de tuinkraan en wc er op aangesloten. Geloof zelfs dat er installaties zijn waardoor je er de was mee kunt doen en mee kunt douchen.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

als je daar bij stil staat dan schrik je daar inderdaad enorm van.
Ik probeer er nu niet bij stil te staan hoeveel water ik gebruik met de douche nu.
De laatste nachten heb ik flinke weeën en om die wat te temperen ga ik onder een warme douche staan. (ik heb geen bad).
Maar der zijn nachten bij dat ik een keer of 3 onder de douche sta :s
Ok het zijn telkens maar korte douches, maar ik denk dat als je dit zou opvangen je flink wat grasvelden zou kunnen sproeien.

Een mens staat er vaak te weinig bij stil dat we zoveel verbruiken/verspillen :s
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Moet je eens onverwacht zonder water komen te zitten.
Dan zit je echt met beide handen in het haar.
Niets is meer vanzelfsprekend dan.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Riek schreef: Moet je eens onverwacht zonder water komen te zitten.
Dan zit je echt met beide handen in het haar.
Niets is meer vanzelfsprekend dan.
De eerste week had ik ook geen stromend water in huis. En de week daarop alleen koud water. Ik zweer je, dat was een interessante ervaring :-X
Verwend zijn we, echt.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Lizzy schreef: De eerste week had ik ook geen stromend water in huis. En de week daarop alleen koud water. Ik zweer je, dat was een interessante ervaring :-X
Verwend zijn we, echt.
Eigenlijk is dat op alle vlakken he...
Water: we draaien de kraan open en verwachten maar dat het stroomt dus owee als we eens naar een waterput zouden moeten lopen om water te halen...
Stroom: als je zonder zit dan schrik je maar hoeveel toestellen er stroom nodig hebben in je leven.
Verwarming: we duwen op een knopje en ons huis word verwarmd... Tot je in de winter zo eens zonder verwarming komt te zitten... terwijl je daar flink op kan besparen als je gewoon een dikkere trui zou aandoen, maar ja dat is misschien minder comfy dan een licht truitje.
Toen ik naar hier verhuisde merkte ik wat een luxe al die dingen waren... Ik heb nu eindelijk een huis waar het binnen niet meer vriest als het buiten vriest :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

orinake schreef: Eigenlijk is dat op alle vlakken he...
Water: we draaien de kraan open en verwachten maar dat het stroomt dus owee als we eens naar een waterput zouden moeten lopen om water te halen...
Stroom: als je zonder zit dan schrik je maar hoeveel toestellen er stroom nodig hebben in je leven.
Verwarming: we duwen op een knopje en ons huis word verwarmd... Tot je in de winter zo eens zonder verwarming komt te zitten... terwijl je daar flink op kan besparen als je gewoon een dikkere trui zou aandoen, maar ja dat is misschien minder comfy dan een licht truitje.
Toen ik naar hier verhuisde merkte ik wat een luxe al die dingen waren... Ik heb nu eindelijk een huis waar het binnen niet meer vriest als het buiten vriest :)
Ja, dit dus. De meeste mensen in Nederland (of eigenlijk Europa) hebben het zo goed, we staan er niet eens meer bij stil. Ik moet je zeggen dat mijn chagrijn toe neemt ( :biggrin2:) maar mijn dankbaarheid voor alles wat we hebben ook.
Jura&Mahru
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Jura&Mahru »

Lizzy schreef: Ja, dit dus. De meeste mensen in Nederland (of eigenlijk Europa) hebben het zo goed, we staan er niet eens meer bij stil. Ik moet je zeggen dat mijn chagrijn toe neemt ( :biggrin2:) maar mijn dankbaarheid voor alles wat we hebben ook.
Wij hebben als 'test' deze winter de cv niet hoger dan 17 gezet (eerder was dat 19, wat voor sommigen ook al laag is). Verrassend hoe snel je er aan gewend raakt, ik heb het zeker niet kouder gehad!
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Ik heb bewust van die kranen genomen met van die hendels die je met je armen of polsen open en dicht kan doen, als je vieze handen hebt vind ik dat wel makkelijk, hoeft niet de hele tijd de kraan te lopen of worden de knoppen vies als je een draaikraan hebt.
En kun je op je gemak je handen schoonboenen.
Ik ga eens een keer telllen hoe vaak ik mn handen was per dag. Ik schat in heul veul!! :o
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

dat dus...
tot mijn 10de verjaardag moest thuis elke liter water uit een 18mtr. diepe put opgehaald worden,  een ervaring die voor mijn leven  telt!!.
Nee, ik  raak niet meteen in  paniek als de kraan droog staat. Moet natuurlijk geen  7 weken zijn... :biggrin2:
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Lizzy schreef: De eerste week had ik ook geen stromend water in huis. En de week daarop alleen koud water. Ik zweer je, dat was een interessante ervaring :-X
Verwend zijn we, echt.
Iedereen in Nederland zou eens onverwacht een paar uur zonder water moeten zitten.
Dat zou een leerzame ervaring zijn.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Riek schreef: Iedereen in Nederland zou eens onverwacht een paar uur zonder water moeten zitten.
Dat zou een leerzame ervaring zijn.
Och dat gebeurd best eens en dan rent iedereen naar de winkel en is binnen een half uur al het water uitverkocht  :-X. Ik vind dat niet leerzaam, eerder beangstigend hoe mensen reageren als ze denken dat ze mogelijker wijs ook maar iets te kort zouden kunnen komen.
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Kaela schreef: Och dat gebeurd best eens en dan rent iedereen naar de winkel en is binnen een half uur al het water uitverkocht  :-X. Ik vind dat niet leerzaam, eerder beangstigend hoe mensen reageren als ze denken dat ze mogelijker wijs ook maar iets te kort zouden kunnen komen.
Heeft niets met denken dat je tekort komt te maken. Twee of drie jaar geleden hebben wij hier een dag zonder water gezeten, en enkele dagen nog een paar uurtjes, omdat er verderop een leiding gesprongen was en met toen nog 18 honden op je terrein en een heerlijke zomerse dag van minimaal 25 graden is dat niet echt fijn. En ja, dan ren ik naar de winkel voor flessen water want het is heel lastig om je honden duidelijk te maken dat ze zich rustig moeten houden omdat het water even niet uit de leiding stroomt.
sella

Bericht door sella »

Wij hebben een paar keer onverwacht zonder water gezeten door een lek op een moeilijk knooppunt.
Ik heb heel lang iedere nacht voor het slapen gaan een paar emmers met water gevuld.
Niet voor mezelf, voor de honden.
En gelukkig ben ik hier geboren en daar voel ik me niet schuldig om.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Erna schreef: Heeft niets met denken dat je tekort komt te maken. Twee of drie jaar geleden hebben wij hier een dag zonder water gezeten, en enkele dagen nog een paar uurtjes, omdat er verderop een leiding gesprongen was en met toen nog 18 honden op je terrein en een heerlijke zomerse dag van minimaal 25 graden is dat niet echt fijn. En ja, dan ren ik naar de winkel voor flessen water want het is heel lastig om je honden duidelijk te maken dat ze zich rustig moeten houden omdat het water even niet uit de leiding stroomt.
Ja met honden of kleine kinderen snap ik wel dat je een paar flesjes gaat halen. Maar als een half uur nadat het water eraf is (en het gewoon koel weer is) er geen fles water meer te krijgen is, dan krijg ik toch wel heel ernstig het gevoel dat mensen het niet snappen. Want laten we wel wezen, het was maar een plaatselijk probleem en als het langer aangehouden had, dan was er heus wel water te halen in buurgemeentes ed.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

sella schreef: Wij hebben een paar keer onverwacht zonder water gezeten door een lek op een moeilijk knooppunt.
Ik heb heel lang iedere nacht voor het slapen gaan een paar emmers met water gevuld.
Niet voor mezelf, voor de honden.
En gelukkig ben ik hier geboren en daar voel ik me niet schuldig om.
Ik voel me er ook niet schuldig om. Wel dankbaar. Dat ik hier geboren ben. En hier alles zo goed geregeld is.

Plaats reactie