Ongelofelijk, wat gebruik ik veel water!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ongelofelijk, wat gebruik ik veel water!

sella

Bericht door sella »

Er wordt altijd gezegd wij boffen maar, met al die luxe, we betalen er natuurlijk ook allemaal voor, het stromende water, het gas, het electra, onze huizen.
En ja ik ben me ook bewust dat het heel anders kan.
Ik ben opgegroeid met een oliekachel en een ijskoud huis alleen een warme woonkamer. Wij hebben tot ik 15 was geen badkamer gehad, en dan staan bibberen als je haar gewassen werd in de winter :-X :-X
In de winter bevroor stevast het water, dat was nou eenmaal zo, tot er een aanbouw kwam en de waterleiding geisoleerd kon worden.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

sella schreef: Er wordt altijd gezegd wij boffen maar, met al die luxe, we betalen er natuurlijk ook allemaal voor, het stromende water, het gas, het electra, onze huizen.
En ja ik ben me ook bewust dat het heel anders kan.
Ik ben opgegroeid met een oliekachel en een ijskoud huis alleen een warme woonkamer. Wij hebben tot ik 15 was geen badkamer gehad, en dan staan bibberen als je haar gewassen werd in de winter :-X :-X
In de winter bevroor stevast het water, dat was nou eenmaal zo, tot er een aanbouw kwam en de waterleiding geisoleerd kon worden.
Ik denk dat je punt me ontgaat Sella.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik denk dat sella aan wil geven dat het zo goed hebben niet uit de lucht komt vallen maar dat er veel geld in wordt geïnvesteerd?
sella

Bericht door sella »

dinky89 schreef: Ik denk dat sella aan wil geven dat het zo goed hebben niet uit de lucht komt vallen maar dat er veel geld in wordt geïnvesteerd?
ja
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Ja, hè, we gebruiken ZO veel water! Ik kan me niet indenken dat mensen het met een emmertje per dag redden. Echt niet. En ik ben ZO blij met al dat water dat wij hebben (hier in Zweden, maar in NL ook, in Estland hetzelfde), nooit geen watertekort. Het lijkt me afschuwelijk om dat mee te maken :-\
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Het is natuurlijk heel zonde dat we al het relatief schone afvalwater van wasmachine, vaatwasser, douche, wastafels niet als spoelwater voor de wc gebruiken en het water wat van het dak afloopt niet voor de tuin.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Borke schreef: Het is natuurlijk heel zonde dat we al het relatief schone afvalwater van wasmachine, vaatwasser, douche, wastafels niet als spoelwater voor de wc gebruiken en het water wat van het dak afloopt niet voor de tuin.
Dit ben ik volledig met je eens!!
Als naar de wc ga en doortrek, duw ik daarna op de andere kant van de doortrekknop zodat hij stopt, als het weg is, is het weg, hoeft er niet NOG eens een liter water achteraan  ;)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Fenixjuh schreef: Dit ben ik volledig met je eens!!
Als naar de wc ga en doortrek, duw ik daarna op de andere kant van de doortrekknop zodat hij stopt, als het weg is, is het weg, hoeft er niet NOG eens een liter water achteraan  ;)
In mijn jeugd, toen iedereen nog van die hoge stortbakken had hangen boven het toilet, legde men daar een of meer grote bakstenen in, zodat er minder water werd verbruikt.
Ik heb geen idee of je daar toiletten nu nog op in kunt stellen, behalve dan die duoknop met spaarstand.
Het blijft uiteindelijk gezuiverd drinkwater wat je gebruikt...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Borke schreef: In mijn jeugd, toen iedereen nog van die hoge stortbakken had hangen boven het toilet, legde men daar een of meer grote bakstenen in, zodat er minder water werd verbruikt.
Ik heb geen idee of je daar toiletten nu nog op in kunt stellen, behalve dan die duoknop met spaarstand.
Het blijft uiteindelijk gezuiverd drinkwater wat je gebruikt...
Ja, dus waar andere mensen (die het niet zo goed geregeld hebben ::)) 10 km moeten lopen voor 1 emmer water (dat de naam drinkwater hier echt niet zo mogen dragen), spoelen wij onze poep er mee door de plee. Ja, ik sta daar af en toe wel bij stil. Ik wil een regenwaterplee :)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lizzy schreef: Ja, dus waar andere mensen (die het niet zo goed geregeld hebben ::)) 10 km moeten lopen voor 1 emmer water (dat de naam drinkwater hier echt niet zo mogen dragen), spoelen wij onze poep er mee door de plee. Ja, ik sta daar af en toe wel bij stil. Ik wil een regenwaterplee :)

Die zou ik ook graag hebben, al is het maar beneden, waar de regenpijp niet zo heel ver van het toilet af zit.
Maar ik ken niemand met een goed geisoleerd en bestaand huis die zoiets heeft  :-\
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Als ik onde de douche sta,staat er naast mij een emmer. Daar komt het water in wat eigenlijk gewoon de afvoer in zou gaan! Daar spoel ik 2x mijn wc boven mee door. Want het is idd van de zotten dat ons drinkwater wordt gebruikt om een wc mee door te spoelen!
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Wij zijn niet aangesloten op een watervoorziening, wij hebben een eigen waterput waarvan we ons water betrekken.

Maar ook dan probeer ik zo zuinig mogelijk te zijn, zeker wat vervuiling betreft, omdat we ook onze eigen waterzuivering hebben en teveel chemicaliën veel meer onderhoud betekent. Na onze waterzuivering wordt het water dan ook gewoon op het openbare net geloosd, zo schoon is het dan weer.

Maar zoiets zorgt er wel voor dat je veel bewuster met je water om gaat.

Nu moeten we nog iets zien te vinden om ons achterlijke stroomverbruik drastisch te verminderen..... of eindelijk een methode verzinnen om aan te tonen dat onze meter gewoon niet klopt  :-\
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Radja schreef: Als ik onde de douche sta,staat er naast mij een emmer. Daar komt het water in wat eigenlijk gewoon de afvoer in zou gaan! Daar spoel ik 2x mijn wc boven mee door. Want het is idd van de zotten dat ons drinkwater wordt gebruikt om een wc mee door te spoelen!
Eigenlijk harstikke goed!
Mij gaat dat dan weer te ver, ik wil graag alles comfortabel en opgeruimd hebben, dus zo'n emmer, dat vind ik dan weer niks...
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Borke schreef: Eigenlijk harstikke goed!
Mij gaat dat dan weer te ver, ik wil graag alles comfortabel en opgeruimd hebben, dus zo'n emmer, dat vind ik dan weer niks...
Er was, nog niet zo heel lang geleden, een burgemeester of wethouder op tv die er voor pleitte dat we plassen als we douchen. Scheelt weer een keer spoelen zei hij.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Anthraciet schreef: Wij zijn niet aangesloten op een watervoorziening, wij hebben een eigen waterput waarvan we ons water betrekken.

Maar ook dan probeer ik zo zuinig mogelijk te zijn, zeker wat vervuiling betreft, omdat we ook onze eigen waterzuivering hebben en teveel chemicaliën veel meer onderhoud betekent. Na onze waterzuivering wordt het water dan ook gewoon op het openbare net geloosd, zo schoon is het dan weer.

Maar zoiets zorgt er wel voor dat je veel bewuster met je water om gaat.

Nu moeten we nog iets zien te vinden om ons achterlijke stroomverbruik drastisch te verminderen..... of eindelijk een methode verzinnen om aan te tonen dat onze meter gewoon niet klopt  :-\
Bedoel je dat je het water zuivert na gebruik, dus aangesloten op de afvoer? Of voor gebruik? Wij hebben ook water uit een eigen put (dat hoeft niet meer gezuiverd), en na gebruik gaat het de septic tank in.

Plaats reactie