Rare plak ontlasting sinds ze Lotgering krijgen
Moderator: eelke
-
sassie2612
- 1-ster

Rare plak ontlasting sinds ze Lotgering krijgen
Hallo allemaal,
Ik voer nu ongeveer 6 weken lotgering aan mijn honden (Border collie x en Chihuahua). Hiervoor hebben ze op Bibi voer gezeten.
Sinds we over zijn op lotgering, hebben ze plakkerige ontlasting. Vooral de Border heeft er last van. De ontlasting blijft soms plakken aan zijn vacht en hij laat veel stink windjes. Momenteel zijn we aan onze 2e bestelronde bezig. De eerste ronde was met vis erin. Deze hebben we dit keer weggelaten. De klachten zijn al wat minder geworden, maar komen zo nu en dan helaas nog wel terug. We hebben nu pens, pensmix, met wild. Eigenlijk had ik de Gemengd Runderpens, Lam, Schapenvet & Runderbotten besteld. Maar dit was verkeerd geleverd.
Heeft er iemand dezelfde ervaring gehad met lotgering en wat heb je toen gedaan? Of heeft iemand misschien andere tips?
Ik voer nu ongeveer 6 weken lotgering aan mijn honden (Border collie x en Chihuahua). Hiervoor hebben ze op Bibi voer gezeten.
Sinds we over zijn op lotgering, hebben ze plakkerige ontlasting. Vooral de Border heeft er last van. De ontlasting blijft soms plakken aan zijn vacht en hij laat veel stink windjes. Momenteel zijn we aan onze 2e bestelronde bezig. De eerste ronde was met vis erin. Deze hebben we dit keer weggelaten. De klachten zijn al wat minder geworden, maar komen zo nu en dan helaas nog wel terug. We hebben nu pens, pensmix, met wild. Eigenlijk had ik de Gemengd Runderpens, Lam, Schapenvet & Runderbotten besteld. Maar dit was verkeerd geleverd.
Heeft er iemand dezelfde ervaring gehad met lotgering en wat heb je toen gedaan? Of heeft iemand misschien andere tips?
Re: Rare plak ontlasting sinds ze Lotgering krijgen
Pensmix is toch gemengd runderpens etc.?!
Overigens hier ook oa lotgering maar geen last. Mooie ontlasting.
-
sassie2612
- 1-ster

Even op de verpakking gekeken. Pensmix is lamspens en runderpens.
Fijn dat ze het bij jou er wel goed op doen. Het zal ook per hond verschillen.
Fijn dat ze het bij jou er wel goed op doen. Het zal ook per hond verschillen.
Dat zal zeker.
Maar volgens mij is het hetzelfde hoor... vroeger heette t op de website ook pensmix. Nu staat dit niet meer op de site alleen gemengd etc etc etc. Ik heb t nl ook weleens gehad.
Maar volgens mij is het hetzelfde hoor... vroeger heette t op de website ook pensmix. Nu staat dit niet meer op de site alleen gemengd etc etc etc. Ik heb t nl ook weleens gehad.
Lotgering bevat maar 15% kaal bot en dus maar 30% vleesbot. Terwijl bij barf 50% aan wordt gehouden. Mogelijk is dit botpercentage voor jou honden te laag.
Runderbotten zijn ongeschikt om te voeren. Ik weet dat ze bij veel aanbieders verkocht worden, maar ze zijn te hard. Je loopt dan het risico op schade aan het gebit en verstoppingen. Je kan dan beter eens karkas van eend-konijn-kwartel-parelhoen oid bij bestellen. Hou er dan wel rekening mee dat je naast vleesbot ook wat spiervlees moet geven om verstoppingen te voorkomen.
Runderbotten zijn ongeschikt om te voeren. Ik weet dat ze bij veel aanbieders verkocht worden, maar ze zijn te hard. Je loopt dan het risico op schade aan het gebit en verstoppingen. Je kan dan beter eens karkas van eend-konijn-kwartel-parelhoen oid bij bestellen. Hou er dan wel rekening mee dat je naast vleesbot ook wat spiervlees moet geven om verstoppingen te voorkomen.
T is kvv waarin ze zitten
- Angelique
- 5-sterren

Lotgering is vetter dan de meeste andere kvv's en dan is plakkerige zachte ontlasting snel een gevolg. En ik ken de mixen niet zo, maar zo te lezen voer je veel pens op dit moment en ook dat werkt laxerend.
Ging de Bibi niet goed? dat je overgestapt bent?
Ging de Bibi niet goed? dat je overgestapt bent?
[quote="malinois."]
[quote="Kaela"]
Oooooohw. Nou ja, beter een keer teveel dan te weinig waarschuwen
[/quote]
Daar heb je gelijk in [emoji2]
Oooooohw. Nou ja, beter een keer teveel dan te weinig waarschuwen
[/quote]
Daar heb je gelijk in [emoji2]
Misschien voer je teveel pens?
De pensmix is de gemengd runderpens, lamspens, schapenvet en botten. Alleen beetje lang voor op de verpakking, van daar de naam pensmix.
De pensmix is de gemengd runderpens, lamspens, schapenvet en botten. Alleen beetje lang voor op de verpakking, van daar de naam pensmix.
Heb je de wildmix al eens geprobeerd? Ik vind t ook best veel pens wat je nu voert
-
sassie2612
- 1-ster

Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik heb de bibimix weer bijgehaald. We wisselen nu sinds een aantal dagen af. Het gaat momenteel allemaal goed. 
het is allemaal met pens erin of zelfs alleen pens.niet zo vreemd,je mag wel totaal voeren dan dit is niet goed,ja een keertje