De verkoper is met die papieren daarmee op orde. Of je zelf op orde bent is je eigen verantwoording.pearlsofpassion schreef: Maar ben je daarmee dan in orde?
Is het maar zo eenvoudig als het vlees traceerbaar maken?
Want afvalproducten kunnen van de leverancier uit natuurlijk net wel in het zwart verkocht worden omdat die anders toch niets opbrengen. Dat geldt niet voor alles wat via de lijntjes verkocht wordt, maar er zullen toch wel partijen die over houdbaarheid zijn of bepaalde onderdelen van het dier zijn, die normaal gewoon vernietigd worden en waar een leverancier nu nog iets (onder tafel) aan kan verdienen?
En is er niemand die denkt dat de instantie's ook gewoon niet geloven dat er geen vlees voor menselijke consumptie verkocht wordt? Hier staat duidelijk in de regels dat dat niet toegestaan is (wat niet wil zeggen dat het af en toe niet gebeurt!), maar waarom zouden de instantie's dat geloven? Toon maar eens aan dat daarvan niets door mensen zelf opgegeten wordt. En dan wordt het ongekoeld vervoeren natuurlijk een kwestie van volksgezondheid.
Of zie ik dat nu verkeerd?
Ik weet dat als men als VZW of organisatie een eetfestijn of dergelijke organiseert en men koopt het vlees aan in de supermarkt om naar de zaal te vervoeren waar het klaargemaakt en geserveerd zal worden, men ook liever geen politie tegenkomt die hun vraagt om de koffer te openen. Men gaat ervanuit dat men daar ook moeilijkheden mee krijgt als dat ongekoeld vervoerd wordt. En eigenlijk is dat maar logisch, wat dat is wel degelijk om aan mensen te serveren en te verkopen. Maar gebeurt uiteraard ook doorgaans zo...
Over dat humane consumptie is het ook zo dat als jij het als barfhap verkoopt het de verantwoording van de koper wordt als hij/zij besluit het zelf op te eten. Vandaar ook altijd mijn gehamer (wat door een aantal gezien werd als kinderachtig gezeur) om barfhappen niet voor humane consumptie aan te bieden, ook niet stiekem per pb en ook niet later gaan roeptoeteren dat je er zo,n lekkere ragout van hebt gemaakt waar het hele gezin van gesmuld heeft (dit laatste om het beheer weer even te treiteren.....alsof we het voor onszelf zeiden) Net als dat de verkoper iets kraakvers kan afleveren en jij het als koper eerst drie dagen buiten je vriezer laat staan. Daar kan de verkoper niets meer aan doen.