Ik ben op zoek naar een heupgordel...
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Ik ben op zoek naar een heupgordel...
Ik heb de brede heupgordel van kiwaq en heb gemengde gevoelens.. Mijn hond kan ook behoorlijk trekken, maar daar heb ik weinig last van, in dat opzicht issie top! Hij is gevoerd dus erg zacht voor mn rug.. Nadeel is dus dat ie best warm is (al zal je onder elke gordel wel zweten bij een fikse wandeling). Een ander nadeel is dat ik de gordel liever wat lager draag, maar doordat ie zo breed is schuift ie in mn taille omhoog.. Moet er wel bij zeggen dat het verschil maakt welke broek ik aan heb :-p Mijn man heeft hier overigens geen last van en is erg tevreden over de gordel!
signmodel schreef: oh ik wil de mijne ook wel meenemen donderdag dag kan je vast voelen.
Ja graag allebei !Fenixjuh schreef: Je zou deze tijdens de BP-wandeling wel mogen lenen om uit te proberen..
Ik weet eigenlijk niet of mn honden dan wel gaan/willen trekken, maar dat zien we snel genoeg
als ze voor de step staan neem ik aan dat ze dat op commando best even willen doen voor je.miik schreef: Ja graag allebei !
Ik weet eigenlijk niet of mn honden dan wel gaan/willen trekken, maar dat zien we snel genoeg![]()
de mijne zweet overigens ook hoor zomers, ik heb daarom ook altijd een hemdje onder mijn shirts aan (en om de lovehandels te bedekken)
Ja uiteraard willen ze dat ! Abby liep in Estland 35 km mee voor de slee....
Nee, ik bedoelde donderdag op de wandeling.....
Nee, ik bedoelde donderdag op de wandeling.....
- Jura&Mahru
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik heb een grote hond die niet trekt, dan is een Ruffwear heupgordel (zo'n dunne dus) prima. Ik heb 'm mee tijdens samen hardlopen, fijn voor de stukken waar ze niet los kan.
Ik heb deze van fleece: http://www.floys.nl/catalog/product_inf ... ucts_id=95
Lekker zacht in je rug en niet vervelend om te dragen.
Lekker zacht in je rug en niet vervelend om te dragen.
ik heb deze voor Chakotay http://rundog.nl/canicross/48-zero-dc-c ... belt-.html
Nu is meneer 45kg en 'zeer enthousiast' zullen we maar zeggen
Dit is voor mij de enige manier om zeker te weten dat hij mij nooit uit de handen kan glippen. Ik heb er ook een treklijn (elastisch geval) tussen om de klappen op te vangen.
Ik ben echt heel tevreden met deze gordel. Omdat je de hond aan de lijn aan de voorkant vastzet kan hij heen en weer 'zeilen' voor je en heb je daar dus geen last van. Hij is mooi breed in de rug/ heupen. en er zit ook nog een zakje voor snacks op de achterkant!
Wat wil een mens nog meer 
Nu is meneer 45kg en 'zeer enthousiast' zullen we maar zeggen
Ik ben echt heel tevreden met deze gordel. Omdat je de hond aan de lijn aan de voorkant vastzet kan hij heen en weer 'zeilen' voor je en heb je daar dus geen last van. Hij is mooi breed in de rug/ heupen. en er zit ook nog een zakje voor snacks op de achterkant!
Ik gebruik die van de roedel als ik zin heb om mijn handen vrij te hebben met uitlaten.
Is stevig en bevalt me goed
Is stevig en bevalt me goed
- petramarcel
- 5-sterren

- Contacteer:
Deze heb ik ook al jaren, gebruik hem heel vaak.zhiva schreef: ik heb deze voor Chakotay http://rundog.nl/canicross/48-zero-dc-c ... belt-.html
Doe sinds 1 jaar ook weer aan canicross maar ook voor aanlijnwandelingen gebruik ik deze graag. Dan lopen er 3 honden aan en ze kunnen stevig trekken en hij is echt nog zo goed als nieuw (helaas zonder zo'n handig zakje dat was zoveel jaar geleden nog niet, zeker 4 jaar geleden gekocht)
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Ik heb meerdere van deze http://www.squishyfacestudio.com/leash-belt-3/
Ik wilde namelijk een gordel die niet zo'n V heeft wat naar beneden loopt, dus extra hengsels enzo. En in deze kan je heel makkelijk een flex klikken. Ik gebruik deze dagelijks voor Smokey. Er ligt er dus 1 thuis, in de auto, op de camping en 2 reserve
Ik heb zo'n beetje alle soorten uitgeprobeerd en deze bevalt mij/ons verreweg het beste.
Ik wilde namelijk een gordel die niet zo'n V heeft wat naar beneden loopt, dus extra hengsels enzo. En in deze kan je heel makkelijk een flex klikken. Ik gebruik deze dagelijks voor Smokey. Er ligt er dus 1 thuis, in de auto, op de camping en 2 reserve
Ik heb zo'n beetje alle soorten uitgeprobeerd en deze bevalt mij/ons verreweg het beste.