ondanks alle ellende

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: ondanks alle ellende

Dagmar S
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Dagmar S »

Lida. S schreef: Morgen zal ik uitgebreider reageren, maar ik wil nu wel even iedereen bedanken voor het meeleven. Inmiddels ben ik een klein  beetje gekalmeerd.
Gelukkig kan ik aantonen dat ik er geen cent aan heb overgehouden, en mijn manier van  transport van het hondenvlees is volgens de informatie die ik nu heb ook niet verboden. Het hoeft niet in een vries of koelwagen. De nva of vwa had er in ieder geval geen problemen mee.
Ik zal het helemaal gaan uitzoeken, want ik wil niet dat dit unieke 'lijntjessysteem' van barfplaats verdwijnt. Daarnaast wil ik weten of de politie wel juist gehandeld heeft. De intimidatie en agressie vond ik voor welk misdrijf dan ook meer dan overdreven.
Blij te horen dat je een klein beetje bent bij gekomen, het belangrijkste is dat het met jou goed gaat.  :-*

Dat het vwa er geen problemen mee heeft dat is al vast goed nieuws, lijkt mij een zorg minder.

Persoonlijk vond ik de reactie van de politie (met 8 man sterk) wel heel erg overdreven, ook al hadden ze door de melding gedacht een gewetenloze vleeshandelaar (grote sterke man) aan te treffen dat konden ze toch na één blik op jou wel bijstellen. Misschien is een klacht indienen wel een juiste stap maar daar moet jij je gevoel over laten spreken.
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Gelukkig klinkt dit bericht positief!  :-*
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Fijn dat je inmiddels wat gerustgesteld bent  :-*
Yvonne K
5-sterren
5-sterren

Bericht door Yvonne K »

Ik vind het verschrikkelijk wat je is overkomen Lida.  :o
Dit verdien je niet.  :bigarmhug:
Fijn dat je een beetje gekalmeerd bent.  :-*
Kaar
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaar »

Ik krijg nu pas mee wat er allemaal gebeurd is, mijn hemel daar wordt je niet blij van en wat een zorgen.
Hopelijk loopt het allemaal goed af en krijg je er geen ellende meer mee.
Zeker als je niet in overtreding bnt, het is voor honden en katten en dat kunnen ze hier toch allemaal nalezen op bp?
Ze hebbn wel een aardig blikje agenten open getrokken, verwachtten ze nu zo'n mega crimineel?
Hopelijk vervallen alle aanklachten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lida. S schreef: Morgen zal ik uitgebreider reageren, maar ik wil nu wel even iedereen bedanken voor het meeleven. Inmiddels ben ik een klein  beetje gekalmeerd.
Gelukkig kan ik aantonen dat ik er geen cent aan heb overgehouden, en mijn manier van  transport van het hondenvlees is volgens de informatie die ik nu heb ook niet verboden.
Het hoeft niet in een vries of koelwagen. De nva of vwa had er in ieder geval geen problemen mee.
Ik zal het helemaal gaan uitzoeken, want ik wil niet dat dit unieke 'lijntjessysteem' van barfplaats verdwijnt. Daarnaast wil ik weten of de politie wel juist gehandeld heeft. De intimidatie en agressie vond ik voor welk misdrijf dan ook meer dan overdreven.
Dikke knuffel :-*
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Wat een heftig gebeuren! Gelukkig lijkt de schade beperkt maar dat je op deze manier geconfronteerd wordt met deze intimidatie!!!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

dinky89 schreef: Lastig om deze handelswijze echt goed te duiden.

In 'onze' ogen is het een groepsinkoop waarbij het bedrag wordt voorgeschoten en bij aflevering recht getrokken.
Iedereen is in deze consument en geen handelaar.

Toch zal het van buitenaf al meer gezien kunnen worden als een coöperatie waar door gezamenlijke inkoop lagere prijzen worden bedongen. Dat klinkt al meer commercieel.
Duimen draaien in elk geval dat het met een sisser afloopt!
Dat zou in Belgie toch alleszinds mogen.  Het is hier een paar jaar terug in het nieuws geweest dat er heel wat gezinnen gezamelijk stookolie aankochten om een lagere prijs te krijgen.  De concurrentie was natuurlijk niet blij en ging lastig doen, maar bleek dat dat toch gewoon mocht. Ik geloof dat het jaar erop zelfs een deel gemeentes het organiseerden...
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

pearlsofpassion schreef: Dat zou in Belgie toch alleszinds mogen.  Het is hier een paar jaar terug in het nieuws geweest dat er heel wat gezinnen gezamelijk stookolie aankochten om een lagere prijs te krijgen.  De concurrentie was natuurlijk niet blij en ging lastig doen, maar bleek dat dat toch gewoon mocht. Ik geloof dat het jaar erop zelfs een deel gemeentes het organiseerden...

Gebeurt nog steeds.
als je even google't vind je zelfs groepsaankopen voor groene stroom en dergelijke :)
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Zeg ook alleen dat het commerciëler klinkt/lijkt, weet de regelgeving op dat gebied verder niet. Kan dus prima zijn dat het juist toegestaan wanneer je het een coöperatie noemt.
Misschien dat het juist wel zo'n situatie is  als jouw voorbeeld met de stookolie, dat het allemaal loze beschuldigingen zijn.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Je hoeft het helemaal niks te noemen, want er is maar 1 persoon die iets koopt en die krijgt korting omdat die veel inkoopt, maar wat er naderhand mee gebeurd is niet boeien. Ga er nou niet meer bijhalen dan nodig is. Dit wordt namelijk ook net zo bij de barfhappenkvvboeren gedaan, je koopt groot in en krijgt korting.
Simone V
5-sterren
5-sterren

Bericht door Simone V »

Fijn dat je je beter voelt  :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Blij te horen dat je je weer enigszins senang voelt, Lida! :-*
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Angelique schreef: Je hoeft het helemaal niks te noemen, want er is maar 1 persoon die iets koopt en die krijgt korting omdat die veel inkoopt, maar wat er naderhand mee gebeurd is niet boeien. Ga er nou niet meer bijhalen dan nodig is. Dit wordt namelijk ook net zo bij de barfhappenkvvboeren gedaan, je koopt groot in en krijgt korting.
Wat dat betreft zijn de groepsbestellingen bij degomeat dan eigenlijk hetzelfde... alleen dan zonder eigen vervoer (of een iemand moet dan weer wat voor een ander meenemen).
Ben erg benieuwd naar de uitslag.

Voor nu ben ik echt heel blij om te horen dat je weer wat gekalmeerd bent Lida. Zo te horen heb je gelukkig voor het weekend al wat meer gehoord, en dat vind ik erg fijn voor je. Wachten kan anders zoooo lang duren.
MirandaS
2-sterren
2-sterren

Bericht door MirandaS »

Fijn Lida dat je je iets beter voelt, daar ben ik blij om. De informatie die je hebt stelt ook iets meer gerust. In het andere topic had ik het ook al neergezet, maar ik zou toch ook kijken of je geen klacht in kunt dienen over de politie.
Hoop voor je dat alles goed afloopt  :-*

Plaats reactie