braken.. help!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: braken.. help!

Yomanda
1-ster
1-ster

Bericht door Yomanda »

Lizzy schreef: Je maakt langzaam de ene maaltijd kleiner en de andere groter. En je moet voor jezelf bepalen wat handig is. Ik vind het handig om mijn honden eerst uit te laten in het bos en ze daarna 1 maaltijd te geven. En na die ene maaltijd doe ik urenlang niks meer en krijgen ze dus de kans om uit te buiken. Dus als jij 's morgensvroeg gaat wandelen en daarna eten geeft, kun je de ochtendmaaltijd langzaam steeds groter maken, de avondmaaltijd steeds kleiner. Totdat je zo ver bent dat je 's morgens gaat wandelen, daarna de maaltijd geeft, ze lekker urenlang de tijd hebben om uit te buiken en pas de volgende dag weer eten geeft, na de wandeling.

Kijk, je hoeft natuurlijk niet zo te gaan voeren :biggrin2:. Maar de meeste honden houden er van nature van om lekker vol gegeten te zijn, voldaan te zijn en daarna uit te buiken. Bij meerdere maaltijden per dag zijn ze ook nooit echt voldaan.
Oké, sta er wel open voor om het te proberen hoor :) Maar moet je dan juist niet meer gaan voeren? omdat KVV sneller zou verteren (had ik ergens gelezen).
Barfmenu heeft verder geen andere smaken waar geen kip of rund in zit... Ja paard hebben ze wel, maar dat is gemengd met eend of maakt dat voor het feit dat het dan 4 diersoorten zijn niet uit?

Ja als je het dan zo gaat bekijken spugen ze na het konijnenoor. Er zit wel enige tijd tussen.. maar na het oor eten ze niets anders meer.
Ik heb vanmorgen lamspens en geitenpens uit de vriezer gehaald.. als het ontdooit is gaan we dat in repen snijden en dan gaat het in de droger  ;D
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Wat Lizzy bedoeld is dat je van één merk erg weinig diersoorten geeft. Mijn mening ook nog een merk waarvan ik me afvraag of de prijs/kwaliteitverhouding wel klopt. Ik zelf heb slechte ervaring met Barfmenu, en dat staat m.i. niet in verhouding met hun prijs.

Probeer eens wat andere merken, Alaska, Tinlo, Tammenga, Dogmeat. Smaken die je nog toe kunt voegen zijn bijvoorbeeld parelhoen, kwartel, eend, fazant, lam, geit, haas, hert etc.
Vier diersoorten is exclusief vis, dus het liefst voer je er ook nog een vette vis bij. Dan zit je echt aan het minimum in mijn ogen.

Edit: Vraag verkeerd begrepen..  ::) :-[
Laatst gewijzigd door Fenixjuh op wo 13 mei 2015, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Yomanda
1-ster
1-ster

Bericht door Yomanda »

Fenixjuh schreef: Wat Lizzy bedoeld is dat je van één merk erg weinig diersoorten geeft. Mijn mening ook nog een merk waarvan ik me afvraag of de prijs/kwaliteitverhouding wel klopt. Ik zelf heb slechte ervaring met Barfmenu, en dat staat m.i. niet in verhouding met hun prijs.

Probeer eens wat andere merken, Alaska, Tinlo, Tammenga, Dogmeat. Smaken die je nog toe kunt voegen zijn bijvoorbeeld parelhoen, kwartel, eend, fazant, lam, geit, haas, hert etc.
Vier diersoorten is exclusief vis, dus het liefst voer je er ook nog een vette vis bij. Dan zit je echt aan het minimum in mijn ogen.

Edit: Vraag verkeerd begrepen..  ::) :-[
Oh maar ik vond de vergelijking met het ijsklontje ook een mooie duidelijke uitleg ;)
Barfmenu is Tinlo toch?? Ik koop het hier bij de petsplace.. kan niet meer in de vriezer kwijt dan voor 2weken (eten bijna 1kilo per dag met z'n 4).. maar om nu elke 2 weken wat te laten bezorgen... weet niet of mijn portemonnee die extra verzendkosten aan kan  :-[
Oh hoezo slechte ervaring met Barfmenu?
Kan natuurlijk wel kalkoennekken kopen en die kleiner maken.. Kan ik dat dan als een 4e diersoort zien als ze elke dag een stukje kalkoen nek krijgen bij hun gewone kvv (konijn, eend, lam)?? De hele sprotjes zijn bijna op.. maar een vismix hebben ze wel van barfmenu  :)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kan je bij je dierenwinkel niet wat anders bestellen?
Yomanda
1-ster
1-ster

Bericht door Yomanda »

Hope schreef: Kan je bij je dierenwinkel niet wat anders bestellen?
uhm we hebben hier in de omgeving alleen nog een winkel die Duck verkoopt.. maar daar ben ik niet weg van...
Gisteren hebben ze een stuk eendennek, lamspens en een groentenprutje gehad... Uiteindelijk besloten om de lamspens en geitenpens niet te drogen, heb ze in porties geknipt en t ligt nu weer in de vriezer. Ze genoten er toch wel zo van! Toch proberen wat vaker een BARFdag in te plannen  ;D
Maar als ik op die Barfdag een stuk kalkoennek geef, kan ik de kalkoennek dan zien als 4e diersoort? Als ze dat 1x in de week krijgen naast hun KVV smaken (konijn,eend,lam)? Of de geitenpens als diersoort?
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Lizzy schreef: Hoe vaak per dag geef je je hondjes te eten?
Het probleem met galspugen zit 'm juist vaak in het meerdere keren per dag iets te eten geven, ook nog eens op dezelfde tijd. Je hond is nog jong maar voor een klein ras wel oud genoeg om 1 keer per dag te gaan voeren, liefst op wisselende tijdstippen en altijd eerst vroeger, bijv. in de ochtend, te gaan voeren. Gal spugen is op zich niet ernstig. En dit + haar uitspugen is ook niks ernstigs. Het is een hele gezonde reactie van het lichaam in de zin van "hee, er zit hier iets onverteerbaar in mijn maag, ik kieper het er even uit". En dan krijg je gal + haar. In mijn geval, als ik mijn honden erg hard vleesbot geef zoals bijv. een geitenkop, dan zie ik wel eens gal + botstukjes. Niks om je druk over te maken.

Ik hoor graag hoe je je kleine voert. En met wat. Want misschien zit de crux 'm in te vaak per dag voeren (dat steeds de maag aan het werk zet) of in KVV. Wat als een speer door het spijsverteringskanaal vliegt. Misschien heeft ze er baadt bij als je (deels) BARF gaat voeren.
Ik denk dat Lizzy hier gelijk heeft, hier werd toen ik KVV voerde ook regelmatig gal gespuugd, sinds ik Barf voer heeft ze dat nooit meer gedaan.
Volgens mij verteert dat veel langzamer, de hond is veel meer voldaan.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Yomanda schreef: uhm we hebben hier in de omgeving alleen nog een winkel die Duck verkoopt.. maar daar ben ik niet weg van...
Gisteren hebben ze een stuk eendennek, lamspens en een groentenprutje gehad... Uiteindelijk besloten om de lamspens en geitenpens niet te drogen, heb ze in porties geknipt en t ligt nu weer in de vriezer. Ze genoten er toch wel zo van! Toch proberen wat vaker een BARFdag in te plannen  ;D
Maar als ik op die Barfdag een stuk kalkoennek geef, kan ik de kalkoennek dan zien als 4e diersoort? Als ze dat 1x in de week krijgen naast hun KVV smaken (konijn,eend,lam)? Of de geitenpens als diersoort?
Hier in de dierenwinkel hebben ze Alaska. En speciaal voor mij bestelden ze ook wat andere merken.
Kijk ook eens of er een Boerenbond in de buurt zit, die verkopen ook kvv van verschillende merken. En wellicht kan je een oproep plaatsten in de rubriek Vraag en Aanbod om met iemand samen te bestellen bij een internetwinkel zodat jullie de verzendkosten kunnen delen.
Yomanda
1-ster
1-ster

Bericht door Yomanda »

Lazy Garfield schreef: Ik denk dat Lizzy hier gelijk heeft, hier werd toen ik KVV voerde ook regelmatig gal gespuugd, sinds ik Barf voer heeft ze dat nooit meer gedaan.
Volgens mij verteert dat veel langzamer, de hond is veel meer voldaan.
Ja dat snapte ik wel  ;)
Yomanda
1-ster
1-ster

Bericht door Yomanda »

Hope schreef: Hier in de dierenwinkel hebben ze Alaska. En speciaal voor mij bestelden ze ook wat andere merken.
Kijk ook eens of er een Boerenbond in de buurt zit, die verkopen ook kvv van verschillende merken. En wellicht kan je een oproep plaatsten in de rubriek Vraag en Aanbod om met iemand samen te bestellen bij een internetwinkel zodat jullie de verzendkosten kunnen delen.
Wil iemand mij ook vertellen wat er mis is met de KVV van Barfmenu.. er zijn er nu al een aantal die mij vertellen dat het niet goed is...
Maar vertel mij dan ook waarom. Als ik toch niet weet wat er mis mee is..
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Yomanda schreef: Wil iemand mij ook vertellen wat er mis is met de KVV van Barfmenu.. er zijn er nu al een aantal die mij vertellen dat het niet goed is...
Maar vertel mij dan ook waarom. Als ik toch niet weet wat er mis mee is..
Ik heb geen idee! Wie zegt dat en wat zou er mis mee zijn?
Yomanda
1-ster
1-ster

Bericht door Yomanda »

Lizzy schreef: Ik heb geen idee! Wie zegt dat en wat zou er mis mee zijn?
Nou de een zegt dat ze er slechte ervaring mee heeft en de ander vraagt of ik niet iets anders kan bestellen...
Dus daar maak ik uit dat het geen goede KVV is.

En als ik vraag wat haar slechte ervaring is wordt hier niet op in gegaan.. Ik ben juist hier op het forum gekomen omdat ik het belangrijk vindt dat mijn honden goed te eten krijgen.. Ik heb mij er in zo verre in verdiept dat ik weet dat er geen premix in barfmenu zit, geen groentes tarwe, rijst of andere dingen... omdat 1 gewoon zó allergisch is.. wil ik het graag goed doen.

Als er dan meerdere mensen zijn die zeggen dat ik beter een andere KVV kan uitzoeken.. om wat voor reden.. wil ik die reden wel graag weten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Yomanda schreef: Nou de een zegt dat ze er slechte ervaring mee heeft en de ander vraagt of ik niet iets anders kan bestellen...
Dus daar maak ik uit dat het geen goede KVV is.

En als ik vraag wat haar slechte ervaring is wordt hier niet op in gegaan.. Ik ben juist hier op het forum gekomen omdat ik het belangrijk vindt dat mijn honden goed te eten krijgen.. Ik heb mij er in zo verre in verdiept dat ik weet dat er geen premix in barfmenu zit, geen groentes tarwe, rijst of andere dingen... omdat 1 gewoon zó allergisch is.. wil ik het graag goed doen.

Als er dan meerdere mensen zijn die zeggen dat ik beter een andere KVV kan uitzoeken.. om wat voor reden.. wil ik die reden wel graag weten.
Ja, dat is vervelend, dat mensen wel iets suggereren en er verder niet op in gaan.... Ik heb helaas geen ervaring met KVV dus aan mij heb je niks. Hoewel? Deze KVV wordt door diverse dierenartsen verkocht. In de regel zijn pro-rauw/vers dierenartsen toch een stuk bewuster van voeding dan niet-pro rauw/vers dierenartsen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze een KVV gaan verkopen die niet goed zou zijn. Marike Stooker in Pijnacker verkoopt dit merk, Brenda Ooms in Den Haag verkoopt het. Maar goed, dan nog is het ook heel erg aan de hond. Ik ken honden die het geweldig doen op Smuldier. Ik ken honden die het absoluut beroerd doen op Smuldier. Maar idem voor de zogenaamde top segment merken. Ik ken honden die het er geweldig op doen. Ik ken honden die het er waardeloos op doen. Ik zou zelf nooit op 1 merk wedden. Maar goed, ik ben dan ook van de categorie dat ik niemand in de voedingsindustrie op z'n mooie blauwe ogen geloof. Onder andere daarom stel ik zelf samen. Maar als jij en jouw honden blij zijn met BARFmenu, moet je je niet onzeker laten maken!
Lil

Bericht door Lil »

Ik vind tinlo een redelijk goede kvv. Wel te duur in verhouding, maar dat is wat anders.

Wat bedoeld wordt met iets anders bestellen is dat hier altijd gezegd wordt nooit op 1 paard wedden en meerdere merken afwisselen. Dus niet geen tinlo meer voeren, maar daarnaast ook andere merken.
Yomanda
1-ster
1-ster

Bericht door Yomanda »

Kijk daar heb ik wat aan! Dankjulliewel  :)
Waarom is het dan beter om met merken te wisselen?
Aradia
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Aradia »

Bij mij wordt er twee keer per dag gevoerd en als er ineens zo'n periode is van gal spugen, krijgen ze voor het slapen gaan nog een kleinigheid vaneen of ander.

Plaats reactie