ondanks alle ellende

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: ondanks alle ellende

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lida. S schreef: Het is de onzekerheid die mij zo bang maakt. Wat heb ik verkeerd gedaan? Volgens mij niets, maar volgens de politie was ik een grote crimineel.
Dat hadden ze graag gezien, hadden ze weer een goed verhaal gehad voor bij de bbq. Maar ze hebben je laten gaan met vlees en al en dat was niet omdat ze dat graag wilden, maar omdat ze niks hadden om je op vast te houden. Niet meer dan een magere....venten zonder vergunning...ugh. Kans dat je daar nog een beschikking voor krijgt, maar de rest wat die lui hebben lopen roeptoeteren, allemaal bluf en frustratie.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Angelique schreef: Adem in..adem uit Lida. Jij gaat niet de bajes is, anders zat je nu niet thuis en/of had je minstens al moeten weten wat je fout gedaan hebt of wat de aanklacht is. Die boetes vanaf 10k zijn voor die gevallen waar de voedselveiligheid ernstig in gevaar is gebracht...formaatje salmonella in zalm bij foppe, niet formaatje Lida die met wat vlees rondrijdt, waar het vwa nog niet voor uit de stoel komt. Kan me voorstellen dat je nu even geen karkas kan zien en dat je zolang je niks hoort je vanalles in je hoofd haalt, maar probeer het los te laten.  :-*
Dank je, maar ik zie het even niet zitten.  De politie reageert toch niet voor niets zo fel. Maar ik zal proberen rustg te blijven. Uiteindelijk weet ik zelf dat ik niets fout heb gedaan en wat de politie denkt moet ik naast me neer leggen
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Lida misschien helpt het je om dingen van je af te schrijven / overzichtelijk op papier te zetten. Dan ben je ook een soort van voorbereid mocht de politie in een keer voor de deur staan  :-* :-* :-*
Als schrijven voor je lastig is zou je ook het een en ander kunnen uittypen eventueel  :-* :-*

Dikke knuffel  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Verschrikkelijk dat je er zo van overstuur bent. Ik heb geen oplossingen, maar misschien kun je met iemand erover praten? Gewoon... met een koppie thee?
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Ik kan het me helemaal voorstellen dat je je nu zorgen maakt, waarschijnlijk ook de reactie op wat er gebeurd is. Nu de onwetendheid waardoor je misschien zelf dingen gaat invullen.
Het zou toch belachelijk zijn als je zo'n hoge boete zou krijgen, ook de maanden cel vind ik totaal buiten proporties, want wat is nou het ergste wat je gedaan hebt......... vlees meegenomen voor mensen die niet zover kunnen of willen rijden, die niet een grote auto hebben.
Kom op dapper mens, maak jezelf niet gek, zij zijn fout geweest met hoe ze gereageerd hebben, niet jij. Schouders recht en zorg goed voor jezelf  :-*
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Ronald schreef: Verschrikkelijk dat je er zo van overstuur bent. Ik heb geen oplossingen, maar misschien kun je met iemand erover praten? Gewoon... met een koppie thee?
Lief. Maar wie begrijpt mijn angst? Misschien ben ik niet reeel, maar de angst is er. Ik ben blij dat ik het hier kan schrijven, zonder me schuldig te voelen. Ik ben ook niet zo n prater
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Lida. S schreef: Lief. Maar wie begrijpt mijn angst? Misschien ben ik niet reeel, maar de angst is er. Ik ben blij dat ik het hier kan schrijven, zonder me schuldig te voelen. Ik ben ook niet zo n prater
Nou, ik kan me je angst voorstellen. Een klein beetje maar. En voor jou is die angst op dit moment reëel.

Heb je een huisarts waar je goed mee overweg kunt? Schakel die anders in.
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Misschien helpt dit een beetje:
Angelique schreef: Hier net de politie aan de deur.  ::)
Dat weitje hierachter, dat is van u?
Uh ja
Ligt daar een schaap?
Ik gniffel en uh ja, daar ligt een schaap
Dat schaap ligt er wel heel onnatuurlijk bij, hij lijkt wel dood.
Oh ja nee, die is ook dood hoor, al een tijdje (begint wat harder te gniffelen)
Oh die is al dood...ja maar dat moet u dat wel even opruimen, die kunt u niet laten liggen
Ow u bent serieus....hahahah, meneer, dat is een pluche schaap  :2funny: :2funny: :2funny:

Ik mocht het niet doorvertellen...dus bij deze  :biggrin2: :biggrin2:
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Ach Lida meis, laat je niet gek maken. De angst is een emotie die er uit moet en een heel natuurlijke reactie.
Adem in adem uit, zoals Angelique al schreef.

Kop op meid, je hebt even een dip maar daar rol je zo weer uit. 
:-* :-* :-*
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lida. S schreef: Lief. Maar wie begrijpt mijn angst? Misschien ben ik niet reeel, maar de angst is er. Ik ben blij dat ik het hier kan schrijven, zonder me schuldig te voelen. Ik ben ook niet zo n prater
Lida, blijf hier vooral schrijven, je hebt niets om je voor te schamen!
Je uiten is belangrijk.

Jouw angst is  een reeele reactie op wat jou is overkomen.
Je voelde je bedreigd en je was alleen.
Daarbij heb je jezelf overbelast - in overlevingsmodus ben je weer teruggereden, met al dat vlees wer terug.
Niet met een lege auto, dat vlees moest weer die vriezers in.

Je hebt - noodgedwongen - veel te veel van jezelf gevraagd - zo ben je overbelast geraakt.
De reactie die je nu hebt - die angst - is een logisch gevolg van wat jou is overkomen.
Jouw lijf staat nu nog continue in de overlevingsmodus, die nodig was om veilig naar huis te komen.
Die nu niet meer nodig is.
Je krijgt die overlevingsmodus niet uitgeschakeld, daar heb je hulp bij nodig, professionele hulp!

Wat nu verstandig is, is om niet alleen te zijn, iets kalmerends is goed voor je.
Wat Ronald zegt is een goed advies, ga naar je huisarts maandag en vraag een dubbel consult aan met spoed. Vertel wat je is overkomen en vraag om hulp!                       
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Borke schreef: Lida, blijf hier vooral schrijven, je hebt niets om je voor te schamen!
Je uiten is belangrijk.

Jouw angst is  een reeele reactie op wat jou is overkomen.
Je voelde je bedreigd en je was alleen.
Daarbij heb je jezelf overbelast - in overlevingsmodus ben je weer teruggereden, met al dat vlees wer terug.
Niet met een lege auto, dat vlees moest weer die vriezers in.

Je hebt - noodgedwongen - veel te veel van jezelf gevraagd - zo ben je overbelast geraakt.
De reactie die je nu hebt - die angst - is een logisch gevolg van wat jou is overkomen.
Jouw lijf staat nu nog continue in de overlevingsmodus, die nodig was om veilig naar huis te komen.
Die nu niet meer nodig is.
Je krijgt die overlevingsmodus niet uitgeschakeld, daar heb je hulp bij nodig, professionele hulp!

Wat nu verstandig is, is om niet alleen te zijn, iets kalmerends is goed voor je.
Wat Ronald zegt is een goed advies, ga naar je huisarts maandag en vraag een dubbel consult aan met spoed. Vertel wat je is overkomen en vraag om hulp!                     
+1

Weet je? Angst is vaak irreëel. Maar dat maakt de angst niet kleiner helaas.
Bang van spinnen? Ooit al eens gehoord dat er iemand is opgegeten door een spin? Nee? En toch zijn we bang. Niets aan te doen.

Je bent overdonderd. Slecht behandeld. Je doet iets goeds voor de wereld en je krijgt er een berg zorgen van aan je hoofd die je niet verdiend. Helemaal niet gek dat je dan bang wordt. Dat je in de stress schiet.
Blijf schrijven, blijf praten. Zoek afleiding, neem rust. En maak je niet teveel zorgen. Het is nu weekend en er gaat je niets overkomen. Alle mensen die hebben gereageerd hier in dit topic staan voor je klaar, iedereen wil je helpen mocht er een boete komen. Dus zelfs áls er wat gebeurd komt er een oplossing. Echt.
Maar er gaat niets gebeuren. Want dan was dat al gebeurd.
Ik ken het VWA een beetje. Het is een ontzettend trage organisatie, tenzij er iets gebeurd, dan zijn ze er als de kippen bij (beetje een geinige woordspeling als je een lijntje vlees hebt gereden  ::) ). Ik denk dat het allemaal met een sisser af gaat lopen. Maar wel een sisser die in jouw hoofd en lijf nog even zijn sporen zal nalaten.

En dat is helemaal niet gek.
:bigarmhug:
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Lida, ik kan je wel begrijpen. Ik zit ook heel snel hoog in de stress. Dit zou bij mij een zelfde soort reactie oproepen als bij jou. Als je wilt mag je me pb-en, bellen.......... maar blijf in gesprek, trek je niet terug, ga geen gekke dingen doen......... ik heb dat wel gedaan, lichamelijke pijn was beter te dragen dan geestelijke........... dat snappen een heleboel mensen niet, maar het is iets wat je overkomt, wat je moet......... hopelijk kun je door of van je af te schrijven of door te praten met anderen of gewoon hier in het topic van je af te schrijven jezelf niet weg te zetten als crimineel!! Dat ben je niet!!! Je bent een hele lieve vrouw, met het hart op de juiste plaats.......... Die politie is gek, gekmakend, niet jij....... lieverd, probeer van jezelf te houden (moeilijk hoor, weet ik) en jezelf recht in de spiegel aan te kijken en voor mijn part 100x te zeggen, ik ben Lida, ik heb parkinson, maar ben een hele lieve vrouw en GEEN CRIMINEEL :-* :-* :-* :-* :-* :-*
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Lida, probeer te blijven relativeren. We snappen allemaal dat er angst is, het is niet niks wat je mee gemaakt hebt. En je mag ook angst hebben. Maar vertrouw erop dat het over gaat.
Ze DACHTEN te maken te hebben met een crimineel, maar dat was en is niet zo.
Dat ben je niet! En daar komen ze ook nog wel achter maar dat kan met de nederlandse  burocratie nog wel even duren. Maar de waarheid komt boven tafel, hoe dan ook. Maar jij moet vertrouwen hebben in jezelf.
Jij hebt niks fout gedaan en als er dingen zijn die niet gegaan zijn volgens de regels van de wet, dan heb je dat niet bewust, niet willens en wetens gedaan.
Je hoeft jezelf niets maar dan ook niets te verwijten!
Heb vertrouwen in jezelf!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lida, misschien heb je iets aan deze informatie:
http://www.interapy.nl/trauma/wat-is-het
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lida. S schreef: Dank je, maar ik zie het even niet zitten.  De politie reageert toch niet voor niets zo fel. Maar ik zal proberen rustg te blijven. Uiteindelijk weet ik zelf dat ik niets fout heb gedaan en wat de politie denkt moet ik naast me neer leggen
Jawel hoor, doen ze wel vaker. Puur om te intimideren en in heel veel gevallen gaat het nergens om en jammer genoeg beseffen ze niet wat voor een impact hun gedrag heeft op een normaal mens die zich van geen kwaad bewust is.
Best logisch hoor, dat je het even niet ziet zitten. De voorstelling van zaken die ze je hebben gedaan komt overeen met...dag leven, hallo ellende.
Ik denk dat het slim is om met een vertrouwenspersoon te gaan praten. Je hebt echt een trauma opgelopen aldaar en daar ga je niet 123 vanaf komen.

Plaats reactie