ondanks alle ellende

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: ondanks alle ellende

Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Lizzy schreef: Begon je misschien onzeker te rijden, toen je de politie zag? Hebben ze je daarom aangehouden?

Ik zal je zeggen Lida, geloof het of niet: ik ben nog nooit aangehouden door de politie en heb ook niks te verbergen maar altijd als ik een politie auto in mijn achteruitkijkspiegel of ergens zie: krijg ik hartkloppingen, controleer ik mijn snelheid 3 keer (en ik rijd echt nooit te hard), controleer ik of ik mijn gordel om heb (en die heb ik al 30 jaar altijd om), etc. Ik krijg gewoon de zenuwen van die lui en ben altijd bang dat ik wat verkeerd doe. Heb ik niet meegemaakt wat jij hebt meegemaakt!!!!! (en dat ZO kort geleden).
+1

Dat gevoel heb ik nou ook altijd  ::)
sella

Bericht door sella »

Ik ben vanmiddag ook aangehouden hoor Lida, ook op de A7, vlakbij Sneek. Verkeerscontrole. Papieren, bij de honden willen kijken, prima dat mag u door het raampje.
Ik wil graag ook in de achterbak kijken. Prima dat kunt u ook door de ramen zien. kratten, krukken en schoenen. 
De politie mag je niet vragen alles te laten zien en open laten maken zonder huiszoekingsbevel.
Daarom is de douane er ook altijd bij groten verkeerscontroles, die hebben het recht van binnentreding en onderzoek.
De politie maakte er ook verders niets van en wenste me verders een veilige reis.

Er waren heel wat vakantiegangers op de weg, en dan is het eigenlijk wel standaard dat ze es een keer je aanhouden.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Lizzy schreef: Begon je misschien onzeker te rijden, toen je de politie zag? Hebben ze je daarom aangehouden?

Ik zal je zeggen Lida, geloof het of niet: ik ben nog nooit aangehouden door de politie en heb ook niks te verbergen maar altijd als ik een politie auto in mijn achteruitkijkspiegel of ergens zie: krijg ik hartkloppingen, controleer ik mijn snelheid 3 keer (en ik rijd echt nooit te hard), controleer ik of ik mijn gordel om heb (en die heb ik al 30 jaar altijd om), etc. Ik krijg gewoon de zenuwen van die lui en ben altijd bang dat ik wat verkeerd doe. Heb ik niet meegemaakt wat jij hebt meegemaakt!!!!! (en dat ZO kort geleden).
Ik tufte gewoon rustig achter een vrachtwagen aan
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Mijn man is zo ook eens tegengehouden geweest.
Hij reed gewoon naar het werk, maar dat is met eigen auto en eigen benzine, dus reed hij toen op zijn gemak 90km/h.  Je merkt het verschil in aankomsttijd bijna niet en het verbruik van de auto ligt zo een stuk lager. 
Het was ochtend, net na de ochtendspits en er was geen file.  Politie vond het maar raar, zo iemand die op een ochtend zonder reden 90 rijdt...  ::)
Ze waren er zeker van dat hij gedronken had of zoiets en daarmee zo voorzichtig reed, dus werd hij tegengehouden.
Vroegen ze of hij gedronken had, op een weekdagochtend...  Hij vond het moeilijk om zich serieus te houden toen.  8)  ' Nee meneer, ik ben gewoon op weg naar het werk en ik ben mooi op tijd dus is er geen reden om sneller te rijden...
Vonden ze blijkbaar ontzettend vreemd  :uglystupid2:  ;D
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Ik ben eens door 2 politiewagens aan de kant gezet op de snelweg. Toen ik stilstond meteen 6 agenten om mijn auto.
Had netjes alles bij me, reed niet te hard, niks aan de hand. Ik mocht ook gewoon weer verder.
Waarom dat nou zo moest? Het is mij een raadsel...
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Even een opsteker voor Lida

Mijn moeder werkt bij het UWV als verzekeringsarts en kent dus alle regels wat betreft IVA etc.
Met een IVA mag je gewoon werken en zelfs inkomen hebben. Je mag er maximaal 19,99999% van je laatstverdiende loon (van voor je ziek werd dus) mee verdienen en ook mag je er 19,999999% van je tijd in stoppen. Bij een fulltime contract mag je dus 8 uur per week werken. Dit heeft allemaal geen invloed op je uitkering.

Daarnaast is wat Lida doet hooguit vrijwilligerswerk te noemen: ze rijdt voor zichzelf naar Den Haag, ze heeft alleen wat extra werk aan het regelen en laden van het vlees (en met het laden krijgt ze hulp). De inkomsten, als ze die ze al zou hebben, zijn een onkostenvergoeding voor de reis en dat mag gewoon.
Vrijwilligerswerk dat je al deed voor je de IVA krijgt (zoals in het geval van Lida, die reed al lijntjes) mag je sowieso blijven doen met een IVA, ook als dat meer tijd is dan 19,9999%.

Dus hoe dan ook, die agenten zijn hun boekje echt zwaar te buiten gegaan en hebben je bang gemaakt met iets waarvan ze helemaal niets afwisten.

Lida, je hoeft dus echt NIET bang te zijn voor het UWV, die kunnen je helemaal niets maken. 
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Ahh Lida wat een ellende nog allemaal zeg. Pff, hoop dat je je snel wat beter voelt. Ze moesten eens weten wat ze aangericht hebben.. :-[ *knuffel*
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Ook van mij een hele dikke knuffel Lida :bigarmhug: Ik vind het zo naar dat je je zo opgejaagd voelt  :'( Sterkte lieve vrouw!  :-*
Simone V
5-sterren
5-sterren

Bericht door Simone V »

Ook van mij nog een paar  :bigarmhug: :bigarmhug:
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Lieve Lizetta en alle andere lieve mensen. Zulke opkikkertjes had ik nodig. Ik ben zo onzeker geworden, maar jullie lieve woorden geven mij moed. Vanavond heb ik tijdens fysio ontspanningsoefeningen gedaan en ben daar zelfs in slaap gevallen.
Ik kom er wel weer, maar het zal even duren. Ik ben wel begonnen aan een brief naar de NVWA , want ik wil weten wat mag en wat niet mag. Of ik zelf ooit weer ga rijden weet ik niet, maar als de regels bekend zijn kan geen ander ooit overkomen wat mij is overkomen.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Lieve Lida,begrijp ik het goed dat jij de hulp van mijn zoon niet meer nodig hebt?
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Radja schreef: Lieve Lida,begrijp ik het goed dat jij de hulp van mijn zoon niet meer nodig hebt?
Neee, ik wil graag gebruik maken van de kennis die je zoon heeft. Het is alleen nog moeilijk om alles, zonder emoties duidelijk voor hem op papier te zetten.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lida, ik adviseer je niet te wachten totdat je duidelijkheid hebt, met het zoeken van hulp via je huisarts.
Ik vermoed namelijk, dat je nooit meer iets hierover zult horen.
Dus niets over wat je fout zou hebben gedaan, maar ook niet dat je niets fout hebt gedaan.

Goede professionele begeleiding bij een trauma, zal je helpen het te verwerken, maar zal je ook wapenen tegen de onzekerheid waar je nu mee zit over de uitkomst.
Een onzekerheid waarvan ik vermoed dat die zal blijven, omdat ik de politie niet bij jou langs zie komen om te zeggen dat ze zich vergist hebben...

Ik hoor veel van mijn clienten positief spreken over hun ervaring met EMDR!
Lida, als jij als werknemer bij een van mijn klanten zou werken, dan had je binnen 24 uur na het voorval recht gehad op professionele traumabegeleiding bij jou thuis.
Waarom gebeurt dat, simpelweg omdat de ervaring leert dat je dan sneller herstelt  :-*
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Een aantal jaren geleden heb ik EMDR gedaan/gehad. Dat was omdat ik het overlijden van mijn vader nooit had verwerkt omdat ik vond dat ik sterk moest zijn en voor mijn moeder moest zorgen. Toen mijn moeder overleed liep ik vast, temeer omdat ik toen ook al zorgen had om mijn broer en achteraf gezien had ik toen al parkinson. Het bleek dat ik nog wel meer onverwerkte problemen had. Ik vond EMDR erg, heel erg heftig. Er komen dingen naar boven die ik niet wil zien. Ik durf het nu gewoon niet aan. Ik ben normaal een enorme binnenvetter en vind het al geweldig dat ik hier voor mijn angsten durf uit te komen.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Oh lieve Lida, ik ben blij dat je hier je ei kwijt kan en steun vindt. Je fysio heeft je zo te horen ook geholpen. Ik heb zelf bij spanning ook baat bij shiatsu. Dat ontspant en helpt je lichaam, zonder dat je hoeft te praten of andere heftige dingen moet doen. Ik heb daar verder geen verstand van, maar het lijkt me in ieder geval wel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen en steun te hebben. Op welke manier dan ook.

Dikke knuffel voor jou  :bigarmhug:

Plaats reactie