Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
lianneke
- 5-sterren

Heeft iemand verstand van pompoenen?
Ik heb twee eetbare pompoenen staan en eentje voor de sier, uit zaad van vorig jaar.
Wat als die nou door elkaar bestoven worden?
Zouden ze dan allemaal eetbaar of geen een eetbaar zijn?
Ik heb twee eetbare pompoenen staan en eentje voor de sier, uit zaad van vorig jaar.
Kan je niet even proeven?
Meneer heeft ook pompoenen gezaaid, volgens mij tussen de bloemen voor de bijen en zn klaprozen. Ik vroeg hem naar de soort pompoenen, maar hij wist het niet meer. Wij eten die dingen niet, dus geven er wel een aan Eelke of snijden ze uit voor halloween.
Meneer heeft ook pompoenen gezaaid, volgens mij tussen de bloemen voor de bijen en zn klaprozen. Ik vroeg hem naar de soort pompoenen, maar hij wist het niet meer. Wij eten die dingen niet, dus geven er wel een aan Eelke of snijden ze uit voor halloween.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Nynke schreef: Vanavond eten wij de 2e bloemkool uit eigen tuin en de buren eten de derde![]()
Dan blijft er nog eentje over voor volgende week en kan daarna de mais en de rode kool er komen te staan
![]()
![]()
Nu al bloemkolen????????????? ik heb alleen maar blad
Regen al met bakken, maar hagel voorlopig gelukkig nog niet :slianneke schreef: Nah, die hagel heb ik net gehad..
Ben bang voor men bloemkolen (alle weinig bloem veel blad :s )
De rest zal het vast wel overleven.
Het zijn bloemkolen die ik afgelopen herfst geplant heb, dus de hele winter buiten hebben gestaan

-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
ah ok, de mijne zitten nog maar van euhm maart of april of zo in de grond :pNynke schreef: Het zijn bloemkolen die ik afgelopen herfst geplant heb, dus de hele winter buiten hebben gestaan![]()
![]()
orinake schreef: ah ok, de mijne zitten nog maar van euhm maart of april of zo in de grond :p
voor zover ik weet blijven de eetbare eetbaar en de sier blijft sierlianneke schreef: Heeft iemand verstand van pompoenen?
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Mijn paprika plantjes gaan echt super goed. Gekweekt uit een zelf gekochte gele paprika. De tomatenplantjes zijn inmiddels allen overleden. De 3 van Intratuin Halsteren groeien ook lekker. Vandaag een langere stok erbij gezet, wat ze begonnen bovenaan te hangen. De bloempjes zijn ook al aanwezig.
Spannend wat ik aantref na al dat slechte weer in Nederland. Hier 25 graden. Zakje Portugese sperciebonen gekocht voor de tuin
-
judith1967
- 5-sterren

keetje schreef: Jelle doet iets met knoflookspray. Ik heb het gemaakt en ben in de proeffase.![]()
Dit is zijn nieuwssbrief. Lees maar
http://www.makkelijkemoestuin.nl/makkel ... re-slakken
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 20 mei 2015, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb net boerenkool en winterandijvie gezaaid
laat de winter maar komen 
Ook basilicum en ik weet zeker dat ik nog zomerandijviezaad heb, maar ik kan het niet terugvinden

Ook basilicum en ik weet zeker dat ik nog zomerandijviezaad heb, maar ik kan het niet terugvinden
Hier de eerste luizen gesignaleerd. 
heb je er dille bijgezet?keetje schreef: Hier de eerste luizen gesignaleerd.![]()