In Leipzig of Osnabrück zou Herr Antje wel iets voor hem kunnen regelen, maar daar heb je niet zoveel aan.Kim_S schreef: Heb even gegoegeld. Is een bouw-onderneming. 1+1=2, die wil het ongetwijfeld voor een prikkie.
Maar we gaan wel even informeren komende week.
Zelfs als hij het niet voor een prikkie wil, heb ik nog steeds geen flauw idee waar ik de restschuld (die we bij verkoop direct af moeten lossen) vandaan ga halen.
Iemand nog een leuke vaste baan voor manlief voor 24 uur per week?
Huizen kopen/verkopen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Re: Huizen kopen/verkopen?
ik wil helemaal niet weg, maar een 'tuin' van 5 ha onderhouden kost veel energie en ik weet niet hoelang ik dat nog kan volhouden.Antonia schreef: Meen je dat? Wil je weg van die schitterende plek?
Ook het feit dat de slaapkamers en badkamer boven zijn, zal in de toekomst een probleem worden. Ik heb de boerderij (nog) niet actief in de verkoop, maar als er een liefhebber voor komt dan moet ik wel reëel zijn.
GreenspanAnne in Duitsland schreef: Hoho, die kas willen wij!Welk merk was het ook al weer? Iets met Euro, maar daarna ben ik de weg kwijt.
![]()
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Oh wat verdrietig Lida, ik heb toen met mijn vriendin en haar pup slechts een klein deel gezien, maar het raakt me dat je daar weg moet.Lida. S schreef: ik wil helemaal niet weg, maar een 'tuin' van 5 ha onderhouden kost veel energie en ik weet niet hoelang ik dat nog kan volhouden.
Ook het feit dat de slaapkamers en badkamer boven zijn, zal in de toekomst een probleem worden. Ik heb de boerderij (nog) niet actief in de verkoop, maar als er een liefhebber voor komt dan moet ik wel reëel zijn.
Tis dat je zo ver weg woont en ik ook met mijn honden hier zit, maar anders had ik je best willen helpen met de tuin onderhouden (heb op dit moment best wat vrije tijd)
Voorlopig gaat het nog wel en geniet ik van mijn tuin en de bijbehorende werkzaamheden, maar ik moet reëel zijn. Dit is in de toekomst niet meer te doen.Irish schreef: Oh wat verdrietig Lida, ik heb toen met mijn vriendin en haar pup slechts een klein deel gezien, maar het raakt me dat je daar weg moet.
Tis dat je zo ver weg woont en ik ook met mijn honden hier zit, maar anders had ik je best willen helpen met de tuin onderhouden (heb op dit moment best wat vrije tijd)
- Angelique
- 5-sterren

Dat het uberhaupt ooit te doen was. Ik heb 1 hectare en vind het al werk genoeg, mag de helft ook nog groeien ala natuurgebiedje (paadjes maaien dus) Wel jammer, want het is een prachtig gebied wat ik ervan op foto's heb gezien. Maar jemig, 5 hectare tuin.
Ach een deel vijvers (geen werk aan, alleen de walkanten), een deel gras (de zitmaaier doet het werk), een deel struik/boom (alleen maar snoeien en zagen), een deel moestuin (krijg ik hulp bij), en een deel verwaarloosd omdat ik er de tijd niet voor heb.
Een beetje laat maar Monique... wat een fraai huis en wat een heerlijke ligging!
Dat is heel wat anders dan julie 'oude' huis.
Heerlijk om achter zo vrij te zitten met al dat groen om je heen en ik kan je zeggen, volgens mij went dat nooit! Wij wonen hier alweer bijna 9 jaar en genieten er nog iedere dag van 8)
Dat is heel wat anders dan julie 'oude' huis.
Heerlijk om achter zo vrij te zitten met al dat groen om je heen en ik kan je zeggen, volgens mij went dat nooit! Wij wonen hier alweer bijna 9 jaar en genieten er nog iedere dag van 8)
5 hectare klinkt als een droom!
(ik vind 400 m2 tuin onkruidvrij houden al een heuse klus
).
(ik vind 400 m2 tuin onkruidvrij houden al een heuse klus
Kan hij via het Jobcenter geen "Umschulung" aanvragen? Ze zijn hier in Duitsland best wel gul het het betalen van omscholing van werkelozen. Als Meneer_S werk als lasser zou kunnen vinden en dat het Jobcenter duidelijk zou kunnen maken, is er een reële kans dat het Jobcenter de kosten van de "Umschulung" overneemt.Kim_S schreef: Kan ie wel een beetje. Maar geen diploma. En diploma kost veul...![]()
\Lizzy schreef: 5 hectare klinkt als een droom!
(ik vind 400 m2 tuin onkruidvrij houden al een heuse klus).
Je kan natuurlijk ook je definitie van onkruid aanpassen
soms is het een nachtmerrieLizzy schreef: 5 hectare klinkt als een droom!
(ik vind 400 m2 tuin onkruidvrij houden al een heuse klus).
Hij heeft al diverse dingen aangedragen en krijgt steeds nee te horen. Omdat hij niet fulltime kan / wil werken vanwege de kinderen. Ik ben ook al de hele week van huis natuurlijk. Dus dat is een keuze. We willen de kinderen niet de hele week naar een oppas hebben, daarvoor zijn we geen ouders geworden. En daarom krijgt hij ook maar 3/5 van 67% van zijn laatste loonMowgli schreef: Kan hij via het Jobcenter geen "Umschulung" aanvragen? Ze zijn hier in Duitsland best wel gul het het betalen van omscholing van werkelozen. Als Meneer_S werk als lasser zou kunnen vinden en dat het Jobcenter duidelijk zou kunnen maken, is er een reële kans dat het Jobcenter de kosten van de "Umschulung" overneemt.
Ik zal vragen of hij nogmaals een verzoek indient voor een Umschulung. Wie weet kijkt er eens iemand anders naar.
Ach ja, ik had er niet aan gedacht dat meneer_S part-time wil werken van wege de kinderen, het Jobcenter is daarin inderdaad genadeloos als het op omscholingen aankomtKim_S schreef: Hij heeft al diverse dingen aangedragen en krijgt steeds nee te horen. Omdat hij niet fulltime kan / wil werken vanwege de kinderen. Ik ben ook al de hele week van huis natuurlijk. Dus dat is een keuze. We willen de kinderen niet de hele week naar een oppas hebben, daarvoor zijn we geen ouders geworden. En daarom krijgt hij ook maar 3/5 van 67% van zijn laatste loon
Ik zal vragen of hij nogmaals een verzoek indient voor een Umschulung. Wie weet kijkt er eens iemand anders naar.
121 pagina's doorlezen is een beetje veel 
Daarom vraag ik het maar hier:
Is er toevallig iemand die zijn boerderijtje/huisje wilt verkopen met minimaal 2 ha weide grond, stallen en schuur in Midden of Zuid-Limburg?
Ik wil honden en paarden opvangen aan huis, dus het mag best afgelegen zijn. Het huis mag een opknapper zijn.
Groetjes,
Yvonne
Daarom vraag ik het maar hier:
Is er toevallig iemand die zijn boerderijtje/huisje wilt verkopen met minimaal 2 ha weide grond, stallen en schuur in Midden of Zuid-Limburg?
Ik wil honden en paarden opvangen aan huis, dus het mag best afgelegen zijn. Het huis mag een opknapper zijn.
Groetjes,
Yvonne