Zouden er goede redenen zijn om je wasmachine niet te reinigen met vaatwasreinig

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zouden er goede redenen zijn om je wasmachine niet te reinigen met vaatwasreinig

Dian
5-sterren
5-sterren

Re: Zouden er goede redenen zijn om je wasmachine niet te reinigen met vaatwasreinig

Bericht door Dian »

ik mik er een fles schoonmaakazijn in en dan wassen op 90 graden zonder verder iets in de machine.......... heb het ook wel met soda gedaan, dat dan maar niet meer doen dus....... van die vaatwastabletten had ik nooit gehoord...........
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik gebruik biotex op 90 graden.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Ik draai een lege trommel op 90 graden, met vaatwastablet.
toscak
5-sterren
5-sterren

Bericht door toscak »

Hoeveel soda gebruiken jullie dan?
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik reinig mijn wasmachine nooit  :-[
Zie daar niet zo het nut van in. Hij doet het al een jaar of 10 prima.
Wel gebruik ik altijd azijn i.p.v. wasverzachter. (Wasverzachter vind ik verschrikkelijk blèh  :-X)
Waspoeder gooi ik altijd gelijk in de trommel, dus het zeepbakje blijft ook schoon.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

+1
Doranto schreef: Ik reinig mijn wasmachine nooit  :-[
Zie daar niet zo het nut van in. Hij doet het al een jaar of 10 19 prima.
Ik gebruik altijd wasverzachter met een blauwe  ::) kleur. Lekker frisjes.

Waspoeder gooi ik altijd gelijk in de trommel, dus het zeepbakje blijft ook schoon. Zeepbakje maak ik af en toe schoon.
Ik klopt wel altijd zoveel mogelijk zand overal uit. Dat is bereslecht.
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

- pien - schreef: Mij werd aangeraden om het goedkoopste flesje citroensap  (rond de 40-50 cent?) erin te mikken en dan op z'n heetst wassen (1x per maand).
Ik was voornamelijk op 30 en 40C en ben jaaaren geleden een vermogen kwijt geweest omdat de hele trommel+as (zaten aan elkaar vast) naar z'n grootje was door wasluis  :-X
Ik heb een herinnering in m'n telefoon staan en dat werkt best goed  :)
Daarom gebruik ik citroenzuur. 2,99 in Duitsland. Ik doe er een half jaar mee. Soda mag niet heb ik ook altijd gehoord, maar ik weet niet waarom.
Lil

Bericht door Lil »

Af en toe zeepbakje schoonmaken. Was bijna wekelijks 1 was op 90 graden en gebruik soms azijn. Verder nooit spul erin gedaan en nooit wasluis gehad. Soda zou je machine stuk maken is mij altijd gezegd.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Ik reinig de machine ook nooit, dekbedovertrekken en handdoeken gaan hier op 95 graden en de overtrekken ook nog met voorwas omdat de honden er ook regelmatig op bed liggen. Maak alleen regelmatig het zeepbakje schoon
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

ik gebruik bij iedere was schoonmaakazijn ipv wasverzachter.af en toe eens een 90 gradenwas en schoon is mijn machien!  :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik was ook veel op lage temperaturen. En ik vind de machine dan op een gegeven moment onfris gaan ruiken. Nu ruikt ie weer chemisch fris  :biggrin2:

Nou ja, als het geen kwaad kan, ga ik het gewoon een paar keer proberen, kijken hoe het werkt.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Hele blonde vraag misschien, maar wat/hoe herken je wasluis ??

OT : Ik maak mijn machine (buiten het zeepbakje en de filter) eigenlijk nooit schoon en was eigenlijk alleen maar op 30/40 graden  :-[
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Monique77 schreef: Hele blonde vraag misschien, maar wat/hoe herken je wasluis ??

OT : Ik maak mijn machine (buiten het zeepbakje en de filter) eigenlijk nooit schoon en was eigenlijk alleen maar op 30/40 graden  :-[
Meur :biggrin2:

In je wasmachine en in je was.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Maar ook meur is subjectief. Mn schoonmoeder vindt mijn was (en mij en meneer en mn kind) ook meuren, want het ruikt niet 'fris'. Ik gebruik geen wasverzachter en mn wasmiddel is licht tot niet geparfumeerd. Alle was die niet naar die vieslijke robijnbeer ruikt, vindt zij meuren.
kaszi
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door kaszi »

Lizzy schreef: Meur :biggrin2:

In je wasmachine en in je was.
En zwart aan de binnenzijde van je rubbers.

Plaats reactie